2015-08-01, 23:56
Medlem
Windows för övrigt är dåligt, den enda riktiga anledningen till att använda windows är för att kunna utnyttja/använda spel som bara windows stödjer.

Linux är all the way för att hålla sig till sitt eget och kunna vara anonym och för att customa sitt eget OS.
Citera
2015-08-02, 00:06
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Ett kollage som passar bra i tråden.

http://i.imgur.com/9DoVoix.jpg
Citera
2015-08-02, 00:15
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m1ndCTRL
Ett kollage som passar bra i tråden.

http://i.imgur.com/9DoVoix.jpg

Edit: Bästa är nog längst ner:

"The BitLocker recovery key for your device is automatically backed up online in your Microsoft OneDrive account".

Känns ju jävligt nödvändigt att kryptera disken då ens nyckel ligger på någon MS-server som kan hackas eller missbrukas.

Riktig edit: Helvetsus, trodde jag ändrade förra inlägget.
Citera
2015-08-02, 00:16
Medlem
Numbskull.s avatar
Nä, jag kommer då hålla mig borta från win 10, tills folket har klagat nog mycket och allt spioneri slutar. Jag har inte rent mjöl i min påse iaf så.
Citera
2015-08-02, 00:56
Medlem
asdfarns avatar
Då är med andra ord Windows 10 trots allt inte gratis ändå? Man betalar med sin privata information.

Det som är mest tragiskt är att den större delen av populationen inte ens bryr sig, det är liksom okej ingen fara. Det är lite skrämmande att se
Citera
2015-08-02, 01:11
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
va är det för fel på dig.

cortana spelar in dig? är du rädd eller nåt? spelar hon in dig? . det visste jag, så länge du inte förbereder mord, köpa kärnvapen på den svarta marknaden, så är du nog safe bror.

Läs användaravtalet.
Jag är mån om min integritet och säljer inte ut mig gratis åt storebror. Precis som jag sa är det att strida mot detta med argument som rent mjöl i påsen, varför bry sig att likställas med jag skiter i yttrandefrihet eftersom att jag inte har någonting att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av rollNsmoke
Du tror alltså att Microsoft Lagrar all data som går igenom din PC? Även om nu så var fallet.. Varför bryr du dig? Är du globalt efterlyst?

Ja. Igen, ditt argument är som att slänga ur sig jag skiter i yttrandefrihet eftersom att jag inte har någonting att säga. Det handlar om att vara mån om sitt privatliv, sin integritet. Människor förstår inte detta idag vilket är mycket skrämmande.
Citera
2015-08-02, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Det som är mest tragiskt är att den större delen av populationen inte ens bryr sig, det är liksom okej ingen fara. Det är lite skrämmande att se

Förmodligen för att det är vardagsmat i dagens samhälle. Windows är inte mycket värre än om man kör Android eller något av Apples produkter t ex. Cortana är ju det samma som Google Now/Siri, appar kräver i de flesta fallen åtkomst till massa saker som kontakter, mail osv osv. Till och med spel vill kontrollera din PC i flera fall numera även Steam osv. Hårdvara mest, men ändå. Att man tror sig vara helt anonym och att inget loggas så länge man undviker Win10 är lite naivt tänkt dock.
Citera
2015-08-02, 01:15
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Förmodligen för att det är vardagsmat i dagens samhälle. Windows är inte mycket värre än om man kör Android eller något av Apples produkter t ex. Cortana är ju det samma som Google Now/Siri, appar kräver i de flesta fallen åtkomst till massa saker som kontakter, mail osv osv. Till och med spel vill kontrollera din PC i flera fall numera även Steam osv. Hårdvara mest, men ändå. Att man tror sig vara helt anonym och att inget loggas så länge man undviker Win10 är lite naivt tänkt dock.

Det tror ingen, men det handlar om att inte ge sig och följa strömmen. Strid emot det på alla vis du själv kan tänka dig utan att det påverkar din livskvalité. Ingen är naiv och tror att de slipper undan utan det handlar om att inte servera dem det de vill, att du skall uppdatera.
Citera
2015-08-02, 01:17
Medlem
andreasmms avatar
Så det är med andra ord så här med Windows 10 kontra 8:an och 7:an?

Fördelar:
* Gamla hederliga Start-knappen kan man få tillbaka
* Går att göra andra webbläsare än Internet Explorer som standard. (kunde man väl med 8:an också, eller?)
* Bättre prestanda i form av snabbhet.

Nackdelar:
* Microsoft får tillgång till att lagra in information av vad du skriver in för text på tangentbordet och ifall du öppnar en fil så kan de ta in informationen av vad den innehåller och används till, tillsammans med IP-adress och lite sånt.

Går det att lägga till nåt?
Citera
2015-08-02, 01:17
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du kan stänga av alla dessa alternativ så ingenting lagras.

Detta är enbart godis, ren lögn som sålt sig in hos dig tydligen.
Citera
2015-08-02, 01:33
Medlem
RouterEpenoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Så det är med andra ord så här med Windows 10 kontra 8:an och 7:an?

Fördelar:
* Gamla hederliga Start-knappen kan man få tillbaka
* Går att göra andra webbläsare än Internet Explorer som standard. (kunde man väl med 8:an också, eller?)
* Bättre prestanda i form av snabbhet.

Nackdelar:
* Microsoft får tillgång till att lagra in information av vad du skriver in för text på tangentbordet och ifall du öppnar en fil så kan de ta in informationen av vad den innehåller och används till, tillsammans med IP-adress och lite sånt.

Går det att lägga till nåt?

Gamla hederliga start-knappen - Kan man modifiera med program för att få tillbaka.
Går att göra andra webbläsare än IE som standard - Det kan man göra med 8:an och tidigare versioner om man ville.
Bättre prestanda - Initialt kanske, har har dock hört att det ska var segare. Även om det är snabbare nu så vänta några månader så ska du se att det blir allt segare.

Finns bara nackdelar. Möjligtvis för att man bytt ut IE, men IE använder man aldrig ändå.
Citera
2015-08-02, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Windows 10 är skitbra på att spionera på allt du gör.
Är det någon skillnad från Win 7 i det avseendet?

Man blir ju lite misstänksam när det är gratis liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in