2015-08-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske kan ett sexualsadistiskt motiv till mordet uteslutas, det utesluter inte för den sakens skull att offret har utsatts för ett sexuellt övergrepp, eller försök till ett sådant, innan mordet begicks.

Hur som haver, jag tror att mordmotivet är att dölja ett brott.

Just det. Med så lite kunskap om fynden måste vi väl räkna med att flera successiva motiv kan ha varit aktuella. T ex: Inledningsvis någon orealistisk förhoppning om att få till något, därefter impulsen till övergrepp/våldtäkt (våldtäkt kan begås på en mängd olika sätt, kan mer eller mindre komma att fullbordas), offret kämpar energiskt emot och larmar på hjälp varvid motivet blir att tysta, tystandet blir så våldsamt att det slutliga motivet blir att döda. För varje steg i denna utveckling ökar kraven på destruktiva personlighetsdrag hos GM. En normal man skulle ha lommat iväg efter det första avvisandet, en mogen man skulle aldrig inbillat sig något över huvud taget och nöjt sig med ett besök på fiket. Som sagt, bara exempel på dynamiskt varierande motiv. Uppsåtet att mörda kan ha varit sekunder gammalt när offret dog.
2015-08-01, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det är iofs sant, men om de därefter lyckades ta sig hem så bör de ha varit bilburna. Och jag hävdar att de var nära Martorp när polisen såg dem, även om de var 500 meter därifrån.

... Och varför skrev du då alldeles nyss att de konfronterade litauerna vid bostaden?
2015-08-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Ja, och det finns väl inga uppgifter att de (litauerna) kommit närmare Martorp den dagen?

Då föreslår jag att du ska lyssna till Fredman en gång till
2015-08-01, 22:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Och varför skrev du då alldeles nyss att de konfronterade litauerna vid bostaden?
MPS konfronterade litauerna vid bostaden.
2015-08-01, 22:46
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Då föreslår jag att du ska lyssna till Fredman en gång till

Har lyssnat men jag hör honom inte säga något om hur nära de kom. Har du hört något om det ?
2015-08-01, 22:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
1. MP gör ett fynd. Detta fynd är inom avspärrningarna där Lisa hittas= Martorp.
"- Så det fyndet är i samma område så att säga där Lisas kropp hittas sedan?
- Det ligger inom i samma område ja, det ligger inom samma avspärrning."

2. Det finns också personer som beter sig underligt:
" därvidlag så har vi så har vi också ett antal personer som har uppträtt från en polisiär bedömning underligt i vart fall och ytterligare uppgifter gör att dom där blir intressanta."

3. Polisen kommer ikapp dem efter några 100 m.:
"Vi kommer ikapp dom ett antal hundra meter från platsen."

4. Varifrån kommer polisen ikapp dem? Från vilken plats?
" Under fredag kvällen sen så sker det ett fynd som Missing People gör kopplade till en plats dit polisen kallas och där konstaterar vi ganska snabbt att det finns personer i området som blir aktuella för oss."

Att ”personerna i området ” återfanns några hundra meter från fyndplatsen och alltså inte i anslutning till den samma när poliserna anlände beror enbart på att förflyttning av de sist nämnda tog viss tid. Alltså ingen teleportering.
2015-08-01, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
MPS konfronterade litauerna vid bostaden.

Kolla sista punkten:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-08-01, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att ”personerna i området ” återfanns några hundra meter från fyndplatsen och alltså inte i anslutning till den samma när poliserna anlände beror enbart på att förflyttning av de sist nämnda tog viss tid. Alltså ingen teleportering.

Det har jag inga problem med. De kommer ikapp dem efter några hundra meter (500 m. enligt annan media). Men om fyndplatsen är Martorp så kan inte 500 m från platsen vara vid Litauernas bostad som det skrivs i tråden gång efter annan.
2015-08-01, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Gillar dina inlägg. Jag tror dina spekulationer och påpekanden ligger närmast verkligheten...

Tack men det hoppas jag verkligen inte är fallet,
tror dock det är värre än så.
Det är svårt för många att tänka utanför "boxen" eller förnuftets rimliga gränser tror jag.
Att helt sätta sig in i hur grymt känslomässigt skadade än del är krävs medvetet intresse på
nära håll.
Olyckligtvis har delar av mitt liv innefattat väldigt
brutala naturer, innanför som utanför.
Många som vuxit upp i mental medveten ondskap
fortsätter ge smärta och lever på andras lidande.
För mig har det varit tvunget att förstå "skitens"
mekanismer, se igenom masken, lögnerna.
Psykopaten använder en som ett redan dött objekt
viktigt att lokalisera, och inte låta sig manipuleras.
De som skadade Lisa och gjorde allt det grymma
var redan döda inombords, därför bör dom också dö
den dag dom kommer fram.
Vem som besitter makt att ta deras liv för att avsluta den onda cykel, har jag svårt att namnge.
Hoppas att staten en dag kan ge ut dödsdomar,
det är trots allt milt i förhållande till vad dom gjort
med Lisa Holm.
2015-08-01, 22:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Kolla sista punkten:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Det var uppskattningsvis fortfarande hundratals MPS-are kvar ute den kvällen, uppdelade i flera grupper, en vid bostaden som konfronterade litauerna och en vid Martorp som gjorde ett fynd.
2015-08-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Har lyssnat men jag hör honom inte säga något om hur nära de kom. Har du hört något om det ?

Ja, polisen kallas till en plats där mp gjort ett fynd och får in uppgifter från mp om dessa peroner som finns i dess omedelbara närhet. Mp upplevde att personerna bettede sig underligt och polisen tyckte att dom utifrån en polisiär bedömning betedde sig avvikande. Polisen släpper fyndet och försöker få fatt i personerna som har försvunnit ifrån platsen, dom åker ikapp och hittar dom efter några hundra meter.
Senast redigerad av helsan 2015-08-01 kl. 23:00.
2015-08-01, 22:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det har jag inga problem med. De kommer ikapp dem efter några hundra meter (500 m. enligt annan media). Men om fyndplatsen är Martorp så kan inte 500 m från platsen vara vid Litauernas bostad som det skrivs i tråden gång efter annan.

Nej, det va inte vid Litauernas bostad. Så sant så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in