2015-08-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
För att det var Cecil Zimbabwes superlejon,alfahanne,idol . En ikon.

Men skärp dig för helvete!
Åk ner till Zimbabwe, gå på gatan och fråga valfri människa vem Cecil var?
De bryr sig knappast, de är fullt upptagna med RIKTIGA problem, typ som att skaffa mat eller får sina sjukdomar botade.

Det är bara i norra Europa som folk är så jävla bajsnödiga och bryr sig om ilands problem.
Självklart ska man inte plåga djur men det skall relateras till vad det är.
Tjuvjakt är ingen stor grej, bötesstraff samt av med utrustning.

Du visste inte ens vem Cecil var innan artikeln i AB ditt spån.
Citera
2015-08-01, 15:27
Medlem
VaginalFiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc
Du är absolut inte korkad (du är snarare en av dom få som kan tänka själv), du ser faktan som den är utan att lägga in subjektiva åsikter som alla andra gör.

Jag har precis som du försökt förstå, men jag kan helt enkelt inte. Ödsla inte din tid

Ok, tack. Som jag trodde.

Hoppas folk kan lägga den här tiden på människor som blir skjutna istället.
Citera
2015-08-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaginalFis
Ok, tack. Som jag trodde.

Hoppas folk kan lägga den här tiden på människor som blir skjutna istället.

Ha inte allt för höga förhoppningar om det.
Dessa jävla spån som drevar mot tandläkaren håller alla djur inklusive knott närmare hjärtat än vanliga människor.

Om några 100 tusen människor dör i Syrien spelar väl ändå ingen roll, det finns ju över 7 miljarder människor.
Men om någon kröker ett hår på ett lejon då tar det hus i helvete hos dessa kulturmarxister.
Citera
2015-08-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65

Om några 100 tusen människor dör i Syrien spelar väl ändå ingen roll, det finns ju över 7 miljarder människor.
Men om någon kröker ett hår på ett lejon då tar det hus i helvete hos dessa kulturmarxister.

Grattis, precis så är det ju. Det spelar ingen roll om människor dör men för ett utrotningshotat lejon gör det skillnad.
Exakt varför ska man då bry mer om dessa överbefolkade människor?
Citera
2015-08-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyndee
Hur skulle det gå till? Finns alltid någon som är villig att mutas av de med pengar utan skrupler. Cecil är tyvärr inte den siste som kommer att jagas för att bli en trofé.

Istället för att ge hundratals miljarder i biståndet till överbefolkade människor som skaffar barn som de inte kan försörja så borde det finnas ett allmän intresse att också skydda utrotningshotade djur. Lägg minst 30% av biståndet som enbart går till detta ändamål och jakt industrin behöver inte existera längre.
Kommer framtida generationer vara mer glada åt att det finns ännu fler överbefolkade människor eller att det knappt finns några djur kvar? Vad är viktigare? Gör dessa människor någon nytta i överhuvudtaget?
Absolut inte, det är PK media som hjärntvättar alla i tron om att de är viktiga och att man ska bry sig om de.
Citera
2015-08-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Istället för att ge hundratals miljarder i biståndet till överbefolkade människor som skaffar barn som de inte kan försörja så borde det finnas ett allmän intresse att också skydda utrotningshotade djur. Lägg minst 30% av biståndet som enbart går till detta ändamål och jakt industrin behöver inte existera längre.
Kommer framtida generationer vara mer glada åt att det finns ännu fler överbefolkade människor eller att det knappt finns några djur kvar? Vad är viktigare? Gör dessa människor någon nytta i överhuvudtaget?
Absolut inte, det är PK media som hjärntvättar alla i tron om att de är viktiga och att man ska bry sig om de.

Ja eller så lägger vi pengarna på en stor jävla bombmatta över alla överbefolkade ställen.

Människan är alltid värd mera än ett djur.
Citera
2015-08-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ja eller så lägger vi pengarna på en stor jävla bombmatta över alla överbefolkade ställen.

Människan är alltid värd mera än ett djur.

Det där är subjektivt. Den du snackar med tycker inte så. Vad gör att människan är mer värd? För att det är samma art antar jag? Btw så får du självklart tycka så men säg det inte som att det vore fakta
Citera
2015-08-01, 16:09
Medlem
Citat:
Det där är subjektivt. Den du snackar med tycker inte så. Vad gör att människan är mer värd? För att det är samma art antar jag? Btw så får du självklart tycka så men säg det inte som att det vore fakta

Skulle man lägga en bombmatta över Afrika så skulle ju alla djur dö också, så nej jag tycker inte så. Däremot så har jag ingenting emot att man gasar ihjäl alla fattiga människor.
Låter jävligt cyniskt men jag tror att det kommer att bli en ganska accepterad tanke i framtiden när de flesta I-länder har svämmats över med invandrare, djuren finns knappt kvar, samhällsproblemen har ökat lavinartat etc.
Citera
2015-08-01, 16:10
Medlem
Citat:

Det handlar inte om fakta, det handlar om intelligens och empati.
Som sagt det är bara i bajsnödiga norden som människor älskar djur framför medmänniskor.
För helvete folk börjar lämna in polisanmälan för att en örn misshandlar en kanin.
Det börjar gå lite jäkla långt med denna ständiga tävlan om vem är mest empatisk eller snällast i samhället.

Som jag sa innan är emot allt som har med djurplågeri o göra MEN kommer alltid ha mera empati för människor än djur.
Senast redigerad av kristian65 2015-08-01 kl. 16:13.
Citera
2015-08-01, 16:19
Medlem
Citat:
Det handlar inte om fakta, det handlar om intelligens och empati.
Som sagt det är bara i bajsnödiga norden som människor älskar djur framför medmänniskor.

Som jag sa innan är emot allt som har med djurplågeri o göra MEN kommer alltid ha mera empati för människor än djur.

Du menar att ett gravt cp skadat barn är mindre värd för att den har lägre intelligens än en chimpans exempelvis? Eller är barnet mer värt för att det är en människa? Bara undrar, säger inte vad du ska tycka och tänka

Jag tror anledning till att många människor har empati för djur är för att dom är lika småbarn på väldigt många sätt. En kossa är väldigt oskyldig och har sällan mördat någon eller gjort livet surt för en människa och lever i nuet på ett sätt som ett oskyldig 1årigt barn. Och hur många skulle kunna skära halsen av ett 1årigt barn ?
Citera
2015-08-01, 16:26
Medlem
Citat:
Du menar att ett gravt cp skadat barn är mindre värd för att den har lägre intelligens än en chimpans exempelvis? Eller är barnet mer värt för att det är en människa? Bara undrar, säger inte vad du ska tycka och tänka

Jag tror anledning till att många människor har empati för djur är för att dom är lika småbarn på väldigt många sätt. En kossa är väldigt oskyldig och har sällan mördat någon eller gjort livet surt för en människa och lever i nuet på ett sätt som ett oskyldig 1årigt barn. Och hur många skulle kunna skära halsen av ett 1årigt barn ?

Du börjar vi bli väldigt OT men när jag sa intelligens och empati så menade jag hos den som personen som gör bedömningen och INTE hos djuret eller barnet.
ALLA människor har lika värde oavsett barn, vuxen, CP-Skadad eller seriemördare.

Problemet att folk är bajsnödiga här är för att de flesta lever livet i en skyddad verkstad och vet inte hur det ser ut i världen.
Finns miljontals problem större än lejonet Cecil, men bajsnödiga människor väljer att lägga energi på ett lejon.
Bedöm straffet efter brottets art alltså tjuvjakt varken mer eller mindre PUNKT!!!!!!

Tack för mig
Citera
2015-08-01, 16:29
Medlem
Wajis avatar
När kommer någon lägga ut en annons för 400k för skjuta tandläkaren tro? Känns som att han är rätt körd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in