2015-07-31, 18:11
Medlem
Kaptenkirks avatar
Är inte lejon och elefanter fridlysta?
Citera
2015-07-31, 18:15
Medlem
sp1rits avatar
Fan vad jag har skrattat åt hur vissa folk i kommentarsfälten resonerar kring det här. Om 2 veckor kommer ni inte ens komma ihåg vad lejonet hette era hycklare.

Jag førsvarar inte tandläkarens agerande, om det vi hørt om situationen nu är hela sanningen så är han ett arsle av høg kaliber. Om han tjuvjagat och gjort andra saker som strider mot landets bestämmelser så ska han straffas.

Men, faktum är att han gjort 100 gånger mer før afrikas djur än vad ni gjort. Hurfan når ni ens tangentbordet från era høga hästar? Sitter och spyr galla øver jakt generellt, jämfør det med historiens värsta brottslingar osv. Så onyanserad bild av verkligheten att det är skrämmande (om än inte speciellt øverraskande) hur trångsynta folk det faktiskt finns där ute.

"Uuhhh, tänk på lejonets ungar, de kommer dø nu"
"Uuuuhh, alla gillade cecil"

Guess what, Cecil var ett lejon. Att døda andra lejons ungar var nåt han gjorde så fort han fick chansen om han var den dominante hannen i området. Trots att några lallare døpt honom till ett människonamn.
Citera
2015-07-31, 18:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Wtf?

372 tusen visningar och inte ens en endaste "like/tumme upp"... inte ens en "tumme ner"?

I spalten till höger på Youtube så fanns det ett klipp där en lejonflock dödade en giraffunge, för att sedan få en av sina egna ihjälsparkade av giraffens moder.

Det klippet hade 18 miljoner visningar...

Varför visar "djurmänniskor" alltid en produkt skapad av människor?
Dvs fin musik, fina bilder på fina djur... Enya.. osv..?

.. men aldrig den sanna naturen där djur dödar andra djur i det fria utan människans inblandning?

Måste vara höjden av hyckleri, att beundra Walt Disneys skapelser - medan djuren i själva verket sliter varandra i stycken, bokstavligt talat, på savannen... as we speak.

Civilisera det om du kan!

Om jag kan vadå? Djur dödar väl andra djur för att äta och därmed överleva. Vad är det för märkvärdigt med det?
Citera
2015-07-31, 18:49
Medlem
Zaedrewss avatar
I-landsproblem verkar detta kallas för i Zimbabwe. Inte ens ansvarig minister hade koll på detta "kända" lejon enligt Expressen. Folk på gatan tycker man borde bry sig mer om problemen lejon orsakar för folket där (ungefär som vargdebatten i Sverige). Så det är nog mest som det är bara en jävla massa ko och kyckling käkande folk som utifrån sitt eget samvete här har hittat något att ge utlopp för av sin egen fördämda skyldighet. Se det finns någon värre! På han bara.
Citera
2015-07-31, 18:54
Bannlyst
Folk här inne kan ju inte biologi har ni aldrig hört talas om kretslopp? Allt har en mening men att döda utrotningshotade djur för nöjes skull det ingår faktiskt inte i kretsloppet.
Citera
2015-07-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
I-landsproblem verkar detta kallas för i Zimbabwe. Inte ens ansvarig minister hade koll på detta "kända" lejon enligt Expressen. Folk på gatan tycker man borde bry sig mer om problemen lejon orsakar för folket där (ungefär som vargdebatten i Sverige). Så det är nog mest som det är bara en jävla massa ko och kyckling käkande folk som utifrån sitt eget samvete här har hittat något att ge utlopp för av sin egen fördämda skyldighet. Se det finns någon värre! På han bara.
Finns några i tråden som du som verkar vettiga iaf. Men lejonet är ju mycket snyggare än kossorna och kycklarna och det finns ju färre av dom
Citera
2015-07-31, 18:58
Medlem
RiverStyxs avatar
Kanske off topic men jag reagerar lite på att Zimbabwes älskade national-lejon hette Cecil. Det bör ju då rimligen varit döpt efter Cecil Rhodes, grundaren av Rhodesia som Zimbabwe kallades då det var en brittisk koloni. Märkligt att de döpt sitt älskade lejon efter grundaren av vad de ansåg vara en förtryckar-regim, kan jag tycka.
Citera
2015-07-31, 19:04
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Folk här inne kan ju inte biologi har ni aldrig hört talas om kretslopp? Allt har en mening men att döda utrotningshotade djur för nöjes skull det ingår faktiskt inte i kretsloppet.

Så djur dødar inte varandra før nøjes skull? Get the fuck out of here and lock the door behind you please.
Ska du komma med nåt smart kan du ju iallafall ta 10 sekunder och checka fakta først. Så mkt dravel i ett så kort inlägg, gratulerar.
Citera
2015-07-31, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Så djur dødar inte varandra før nøjes skull? Get the fuck out of here and lock the door behind you please.
Ska du komma med nåt smart kan du ju iallafall ta 10 sekunder och checka fakta først. Så mkt dravel i ett så kort inlägg, gratulerar.

Nej för att överleva för det mesta sen blir det fighter det vet jag som resulterar i dödsfall men det gäller ju även människan så vitt jag vet.
Citera
2015-07-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sen är lejon allt annat än fredliga.

Hundratals människor dör varje år efter lejonattacker men det bryr du väl dig knappast om.

Med din syn på saken är lejonet också en nazist och mördare eftersom det tar död på en jävligt massa andra fredliga djur varje år.

Hundratals människor dör varje år av lejon, vad är problemet? Finns det inte tillräckligt med människor? Om du har tillräckligt med hjärnceller så är det inte så svårt att förstå att fattigdom, svält och alla andra problem som de har där beror på människor som skaffar barn som de inte kan försörja.
Afrika kommer att fördubbla sin befolkning inom 35 år men lejon som dödar hundratals varje år är tydligen ett JÄTTESTORT problem. IQ nivån bland människorna här på flashback..
Citera
2015-07-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Nej för att överleva för det mesta sen blir det fighter det vet jag som resulterar i dödsfall men det gäller ju även människan så vitt jag vet.
Fast om du äter kött dödar du ju själv för nöjes skull också? Ingen kommer skjuta dig ifall du väljer vegansk kost. Du är förövrigt den mest korkade personen i denna tråd men du är ju tjej också så det förklarar väl en del
Citera
2015-07-31, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc
Fast om du äter kött dödar du ju själv för nöjes skull också? Ingen kommer skjuta dig ifall du väljer vegansk kost. Du är förövrigt den mest korkade personen i denna tråd men du är ju tjej också så det förklarar väl en del

Människan hade dött ut för längesen om vi inte hade jagat djur för föda hur dum är du? Vegan eller? Vet du att dom som inte åt kött i människans begynnelse dom svalt ihjäl och dog . Så var det med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in