2015-08-01, 09:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Håller även med att det är många "arbetarväljare" som lagt sin röst på SD, för att kunna se en objektiv syn på vad som gagnar Sverige på bästa sätt krävs en akademisk utbildning och det varan saknas hos SD

Bahhahhahaha. Du får inte säga sådär såhär tidigt på morgonen, jag höll på fick andnöd här.
Hur många akademiska utbildningar besitter nuvarande statsministern? Har han månne en Tig-svetsar doktorsexamen?

Många av SDs riksdagspolitiker har varit i verkligheten och haft jobb och grejer. Många broilerpolitiker har inte haft det ens, än mindre en akademisk examen. Att ha suttit på "slänten" i Rågsved och druckit folköl och revolterat lite, för att sen hoppa in i riksdagen på livstid är inte heller helt optimalt.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-08-01 kl. 09:26.
2015-08-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Om det är mätningarna från juli som ska publiceras i början av augusti så får man väl utgå ifrån att de ordinarie mätningarna för augusti månad trillar in lite senare, även de i augusti. Eller är det inte så det fungerar? Vore ju smaskens att få två YouGov. En i början av månaden och en lite senare
Nej, det är samma datum.
Senaste åren har det varit så här:

2014-08-10 2 jul-5 aug
2014-08-10 4 jun-1 jul

2013-08-12 3 jul- 6 aug
2013-08-12 5 jun-2 jul

(I år blir det senare eftersom YouGov flyttat till efter mitten av månaden).

Enda anledningen till att vi vetat att det finns julimätningar från YouGov är att Metro använder dem för att jämföra med augusti. Budskapet är alltså inte "Titta här kommer en stor OU-dubbelmacka för både JULI och AUGUSTI!!!". Det är mer så här: "Titta här kommer en augustimätning. Punkt. PS - vi jämför med juli i stapeldiagrammet... fastän vi aldrig publicerade en julimätning".
2015-08-01, 09:29
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Håller även med att det är många "arbetarväljare" som lagt sin röst på SD, för att kunna se en objektiv syn på vad som gagnar Sverige på bästa sätt krävs en akademisk utbildning och det varan saknas hos SD

Jag är övertygad om att fler med arbete och utbildning sympatiserar med SD än S och V. Att moderaterna tappar mest till SD tyder även det på det. Eller för att citera Tino :
"Vad tror ni, kommer media börja citera tunga nationalekonomer som Nils Lundgren, Assar Lindbeck, Jan Ekberg och Magnus Henrekson om invandringens samhällsekonomiska konsekvenser? Eller kommer de fortsätta förlita sig på Henrik Schyffert och Timbaktus expertis?"
2015-08-01, 09:57
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Förstår faktiskt inte hur man kan kalla Löfven för inkompetent när han ägt ut Alliansen så mycket att han efter ett katastrofval tar hem statsministerposten. Detta efter att han fått Alliansen att gå med på en uppgörelse som gör Alliansen ofarlig i åratal framöver. Hur man än ser på det här så är tragiskt nog Löfven en vinnare.

Angående valet 2018 så är det viktiga att Alliansen får färre röster än de rödgröna. I ett sådant scenario lär Batra avgå och M lär söka någon form av samarbete med SD då de lär förstå att ett fortsatt DÖ betyder evigt vänsterstyre.
Stefan Löfvén har makten för att fick den i knät av alliansen och sedan DÖ som en julklapp efter att han lyckats klantar bort sig totalt månaderna innan. Efter valet blev Löfvén den enda möjliga statsministern efter att Reinfeldt valde att definiera bort SD som ny samarbetspartner, och sedan han och Borg flydde direkt och vingklippte Alliansen så att de övriga inte skulle försöka sy ihop en regeringskoalition. Sedan klanta Löfvén och de andra pajasministrarna till det bäst de kan och det hela landar i Sveriges största regeringskris på decennier och eventuellt det första extravalet på ännu längre tid. Under den här perioder tvingar sedan alliansen sig in hos Löfvén och halvt tvingar S och MP att skriva under decemberöverrenskomelsen (detta initieras av en kontakt från alliansen), och man lyckas till sist komma överens trots att Löfvén retade gallfeber på alliansen till den graden att man höll på att bryta förhandlingarna på grund av hans smutskastning av de borgerliga i media under pågående förhandling.

Så nej, Löfvén har inte lyckats sy ihop något trots allt, utan snarare sitter vid man makten trots Löfvéns brister. Vilket ju givetvis är en orsak till SD:s rusning i opinionen i och med väljarna nu ser att S inte är regeringsdugliga längre för fem öre, vilket ju också gör det lite roligt när folk ifrågasätter om SD har regeringsdugliga personer. Jo, för det är ju fullt av supererfarna skickliga statsmän i den nuvarande pajasregeringen som tar tag i de svåra problemen va? Särskilt om man tittar på Miljöpartiet, eftersom SD än så länge knappast skulle bilda regering själva.
Senast redigerad av Doktor Pork 2015-08-01 kl. 10:29.
2015-08-01, 10:21
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:

Du var en rolig djävul - akademisk utbildning krävs - eller är du bara onykter?
2015-08-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Jag skall söka dessa på biblioteket tack. Men det känns som att du inte läst dem eftersom du inte kunde föfattarnas namn eller lämnade en kort recension (teaser) som ämnade att locka mig till att läsa.

Nu spelar det ingen roll för mig, jag läser böcker hela tiden, utan jag tänkte mer på den genomsnittlige FlB medlemmen. Vill du verkligen att folk läser dessa böcker? Men SÄLJ då för fan in dem. Kramar

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just i fallet med Ultima Thule så var det säkerligen en plan bakom från SD. Man publicerade själv bilderna på Facebook och man visste givetvis att media skulle hugga.

Vad menar du var avsikten med detta då jag tror flertalet väljare har den massmediala bilden att UT är nazister i generna. Naturligtvis pga att media "lärt" svenska folket detta under två decennier. Jag vill nog hävda att JÅ tagit en mycket stor risk men kanske han är så trovärdig idag att om han säger att UT inte är vad ljugmedia sagt utan att de är Sverigevänner då blir det bara ännu en lögn som avslöjats.
Ett genialt drag av JÅ kanske?
2015-08-01, 10:52
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Vad menar du var avsikten med detta då jag tror flertalet väljare har den massmediala bilden att UT är nazister i generna. Naturligtvis pga att media "lärt" svenska folket detta under två decennier. Jag vill nog hävda att JÅ tagit en mycket stor risk men kanske han är så trovärdig idag att om han säger att UT inte är vad ljugmedia sagt utan att de är Sverigevänner då blir det bara ännu en lögn som avslöjats.

Ja, jag tror säkert det bl.a. får många yngre väljare/sympatisörer att kolla upp bandet bandet på youtube/spotify. Lyssnar man på deras texter märker man att det inte är någon rasism, utan istället en sund kärlek till sin nation och dess historia.
2015-08-01, 10:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag är inte heller helt säker på avsikten. Men då man själv la ut bilderna på Facebook så kan man ju knappast ha inbillat sig att detta skulle förbli hemligt.
2015-08-01, 11:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Att SD och Jimmie Åkesson har större förtroende bland folket än media torde vara fullkomligt oomtvistat. Kombinera detta med svårigheterna på 90-talet att själv bilda sig en uppfattning.

Den tveksamme sprang knappast ner till Domus och inhandlade Ultima Thule på CD för 150 kr för att bekräfta eller dementera mediernas påstående. Idag är det en barnlek, när det endast krävs en snabb googling, eller ännu enklare; ett klick på en länk i något av sina flöden.
2015-08-01, 12:28
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Ja, jag tror säkert det bl.a. får många yngre väljare/sympatisörer att kolla upp bandet bandet på youtube/spotify. Lyssnar man på deras texter märker man att det inte är någon rasism, utan istället en sund kärlek till sin nation och dess historia.

Jag har aldrig lyssnat på UT utan googlade några slumpmässiga lyriks men fann inget rasistiskt överhuvudtaget. Precis som du skriver är det en hyllning eller kärlek till nation och historia. Det är uppenbart att JÅ inte skulle sätta sig i komprometterande situationer frivilligt. Basisten skriver på Samtiden och av det jag läst förefaller han ha sunda åsikter. UT är väl öppna SD:are.

Sannolikt var det ett genidrag av JÅ eller MK att använda motståndarens styrka emot honom själv. Börjar man granska UT texter så är ju det vapnet en gång för alla vridet ur händerna på media. Media avslöjas ännu en gång som lögnare och propagandamaskiner.

Annat vore det om Adolfs spelade på familjen Åkessons kräftskiva.

https://www.youtube.com/watch?v=xmAyvWFIooc
https://www.youtube.com/watch?v=F-u_RTSLoU4&list=RDF-u_RTSLoU4#t=180
2015-08-01, 12:43
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Man kan naturligtvis inte med säkerhet säga vad avsikten var, jag får dock intrycket att man med detta vill signalera att man tänker sluta att be om ursäkt och samtidigt ta över initiativet från MSM. Det är läge att få vanligt folk att förstå att när media slår på stora skandaltrumman, så är det inget annat än unken varmluft som kommer ut. Folk kan ju, som sagt, bilda sig en egen uppfattning numera och se att Ultima Thule bara står för oproblematisk svensson-nationalism.
2015-08-01, 13:46
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag har aldrig lyssnat på UT utan googlade några slumpmässiga lyriks men fann inget rasistiskt överhuvudtaget. Precis som du skriver är det en hyllning eller kärlek till nation och historia. Det är uppenbart att JÅ inte skulle sätta sig i komprometterande situationer frivilligt. Basisten skriver på Samtiden och av det jag läst förefaller han ha sunda åsikter. UT är väl öppna SD:are.

Sannolikt var det ett genidrag av JÅ eller MK att använda motståndarens styrka emot honom själv. Börjar man granska UT texter så är ju det vapnet en gång för alla vridet ur händerna på media. Media avslöjas ännu en gång som lögnare och propagandamaskiner.

Annat vore det om Adolfs spelade på familjen Åkessons kräftskiva.

https://www.youtube.com/watch?v=xmAyvWFIooc
https://www.youtube.com/watch?v=F-u_RTSLoU4&list=RDF-u_RTSLoU4#t=180
Dom hade jag i lönndom velat leja in till aftonbladets firmafest. Det hade säkert blivit mer uppskattat än när Peter Wahlbeck togs in som underhållning till kaffet vid biskopsmötet i Växjö. Det blev jävlar i mig action.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in