Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Nja, de flesta är medvetna om att vi redan lever på en äcklig planet. Skulle det vara löp om det varje dag skulle folk hamna i depression. Därför pumpar tidningarna på med saker som visserligen är avskyvärda men lätta att ta in. Att skriva om AIDS, svält och båtflyktingar är komplexa saker och inte lika lätt att rasa över.
Har jag påstått att kossor och grisar är utrotningshotade? Nej, jag konstaterar bara att folk är hycklare som delvis bidrar till att djur dödas hela tiden men gråter över något jävla lejon. Man bryr sig bara om gulliga och häftiga djur. Jag tog ju upp järven och vargen också. Järvstammen är sårbar i Sverige, inte blir det världsnyheter när nån same kör över en järv med skotern. Vargen är också sårbar, ändå finns ett massivt stöd för att utrota den i Sverige. Jag försvarar inte gubbjäveln, jag menar bara att det finns värre människor att skicka lynchmobben på.
Jo men så är det ju med allting, varför var det en sån jävla hysteri kring Breivik massakern när oändligt många fler dog på andra sidan jordklotet samma dag? Vem brydde sig om de?
Det är media som har kontroll över allt, de väljer vad folk ska engagera sig i och ha för värderingar.
Men att ifrågasätta varför media rapporterar kring ett lejons död istället för sådant som jag tidigare nämnde är väldigt idiotisk, eller varför människor reagerar så kraftigt.
Var glad att djur får uppmärksamhet så att människor äntligen kanske börjar att förstå att det finns viktigare saker att bry sig om än överbefolkade människor som skaffar barn som de inte kan försörja.
Det är inte folk som bara bryr sig om gulliga djur, det är media som väljer att bara rapportera om just de djuren. Hur ska vanligt folk annars få reda på hur andra djur har det om de inte är insatta?
Det finns hur många liknande fall som helst som världen skulle reagera minst lika kraftigt på om de kände till det, även när det gäller djur som kanske inte är lika söta.
Men media vill inte att folk ska bry sig om djur så pass mycket, överbefolkade parasiter går före.
Som tur är så är vissa av oss inte hjärntvättade av media..