2015-06-09, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Du kan ju alltid köpa vanliga och klippa till dem i remsor. Så många saxen pallar åt gången.

Ett tips, för inlärningen är att om man har PBL så sitt för helvete inte med anteckningarna uppe om det absolut inte krävs. Märkt att väldigt många (nästan bara tjejer, i de grupper jag varit i) gör det, och dessutom har attityden att man inte bör lära sig saker utantill.

PBL är värdelöst, så man kan lika gärna använda det som ett tillfälle till att testa sin egen kunskap.

PBL som i programberedelseläger eller som i pluggbuddylunch?

Jag undrar om någon har en åsikt om anki vs mnemosyne, vilket är bäst? Jag funderar på att byta till anki, men det är ett väldans projekt antar jag eftersom korten går att föra över men inte statistiken. Man får börja om från början med alla tusentals kort m.a.o.

Men anki verkar funka så mycket bättre på android, och att synka i allmänhet.
Citera
2015-06-09, 22:43
Bannlyst
Jag har precis läst ut plugga smart o lär dig mer o den var intressant. Nu tänkte jag beställa a i alla ämnen
Citera
2015-06-09, 23:56
Medlem
MessiahMintss avatar
Jag har under våren skaffat ett nytt skrivbord i min minimala studentlya. På detta finns endast lampa, skrivtillbehör och kruslitteratur och jag gör inget annat än studerar vid detta bord.

Har tränat mig till 100% fokus på studierna när jag sitter vid bordet och det jag läser verkar sjunka in så mycket bättre än när jag pluggat på platser där jag även gör andra saker.
Citera
2015-06-28, 23:40
Medlem
Boken Plugga smart och lär dig mer, riktar den in sig till högskolestudier eller gymnasiet? Som jag uppfattat ska detta skilja sig lite
Citera
2015-06-28, 23:46
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raffetext
Boken Plugga smart och lär dig mer, riktar den in sig till högskolestudier eller gymnasiet? Som jag uppfattat ska detta skilja sig lite

Jag har läst den och vad jag minns så är den inriktad på studier i allmänhet, och samtidigt lämpar den sig speciellt bra för högskolestudier eftersom man har mycket egenansvar när det kommer till högskolestudier (som man kan ganska fritt lägga upp och planera som man vill)
Citera
2015-06-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurumo
PBL som i programberedelseläger eller som i pluggbuddylunch?

Jag undrar om någon har en åsikt om anki vs mnemosyne, vilket är bäst? Jag funderar på att byta till anki, men det är ett väldans projekt antar jag eftersom korten går att föra över men inte statistiken. Man får börja om från början med alla tusentals kort m.a.o.

Men anki verkar funka så mycket bättre på android, och att synka i allmänhet.

Vet inte om du var seriös, men PBL som i problembasrat lärande.

Anki är riktigt bra, och verkar lite mer uppdaterat än mmnemosyne. Om du orkar, byt. Det kanske är dags att rensa bland alla tusentals kort?
Citera
2015-06-29, 14:56
Medlem
CarlJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MessiahMints
Jag har under våren skaffat ett nytt skrivbord i min minimala studentlya. På detta finns endast lampa, skrivtillbehör och kruslitteratur och jag gör inget annat än studerar vid detta bord.

Har tränat mig till 100% fokus på studierna när jag sitter vid bordet och det jag läser verkar sjunka in så mycket bättre än när jag pluggat på platser där jag även gör andra saker.

Varför bara inte plugga i skolan?
Citera
2015-06-29, 14:57
Medlem
Vad anser ni om pomodorometoden?
Citera
2015-06-29, 17:02
Medlem
CarlJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gStar93

Jag satte A i alla ämnen i 1:an nyss Tack vare Den.
Citera
2015-06-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJohansson
Jag satte A i alla ämnen i 1:an nyss Tack vare Den.
Svårt att tro om man läser din posthistorik.
Citera
2015-06-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gStar93
Jag gillar den, tillräckligt för att inte tröttna på studier och samtidigt längtar man tills "pausen" är över så man kan sätta igång igen. Rekommenderar starkt.
Citera
2015-07-31, 23:46
Medlem
Jag har köpt boken Plugga smart och lär dig mer av Björn Liljeqvist... Finns det någon annan bok för studieteknik? Jag köper helst böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in