2015-07-31, 17:23
Medlem
Grisbrottarens avatar
Uvells granskning får nu ett omnämnande i gammelmedia, nämligen på SvD:s ledarsida:
Citat:
I höstas lade riksdagsledamoten Aron Modig (KD) en motion där han pläderar för frivillig kändis- och rikemansskatt. Med facit i hand hade ett brandtal om detta varit mer klädsamt för Timbuktu.
http://unvis.it/www.svd.se/stod-modigs-motion-timbuktu
Citera
2015-07-31, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Igår presenterade Rebecka Uvell ett gräv i Timbuktus skattemoral. Ganska anmärkningsvärda uppgifter om hur den gode Jason trixar och slingrar sig undan att betala för den av honom själv så omhuldade välfärden. Uvells granskning har nog rimligen triggats av Diaktés invigningstal på Pride för någon vecka sedan, där han gick till hårt angrepp mot vänsterns klassiska huvudfiende det Onda Näringslivet.

Uvell har granskat offentliga uppgifter om Timbuktus företag och dess resultat och det framkommer där att Jason visserligen inte bryter mot lagen, men att han samtidigt drar full nytta av de svängrum lagen medger för att minska sin skatt. Han plockar ut precis på öret under brytpunkten för statlig skatt, han använder vinster i företagen för spekulation och köper värdepapper/gör investeringar syftande att minimera de överskott som annars exponeras för skatt.

Det kan närmast jämföras med Ljugholts bostadsfiffel och Freivalds lägenhetsaffärer för en del år sedan. Man säger ett, men gör ett annat. Kallas "hyckel" och anses i regel jävligt illa bland svenska folket. Så illa att man får avgå om man är politiker och hamnar med tassarna i syltburken så det syns.

Men i media hörs inte ett pip om den hyllade vänster-idolen och rasifierade mångkulturarbetaren Jason!

Eller är det någon som hittat något bland de etablerade kanalerna?

På twitter är det ute ur hatten i alla fall. https://twitter.com/RebeccaWUvell

Hur länge kan drevet hållas tillbaka utan att det blir direkt märkligt och lite anstötligt?

Något vänsterradikala, vänsterpatrask, patrask och bidragsproffs vill undvika är att bli granskade för de är korkade tjuvar och det enda de gör är att fiffla på ett eller annat sätt. Att använda hjärnan existerar inte för att det de är duktiga på är att kopiera vad andra gör och säger. I Malmö är detta speciellt vanligt. Det är en intellektuellt utarmad region där alla fifflar med bidrag eller skatt. Så istället för att knyta näven i byxan så ska man kolla upp dem och sedan anmäla dem för Skatteverket och polisen så att de blir granskade. Är det något de avskyr så är det att skiljas ifrån de pengar som de blåst av skattebetalarna och att bli upptagna i något statligt register över fifflare och/eller potentiella fifflare för att det kan ställa till det i framtiden när man vill fortsätta fiffla. De hatar att bli granskade av stat för det finns alltid saker som de kan åka dit för och de vill fortsätta fiffla ifred. Det är krångligt att kommunicera med folk och att tvingas använda hjärnan.
Senast redigerad av werbung 2015-07-31 kl. 17:28.
Citera
2015-07-31, 17:31
Medlem
nackas avatar
Jaha, det var inte mer än så. Men det borde jag givetvis ha förstått så fort jag såg namnet Rebecka Uvell, osammanhängande trams som vanligt från hennes sida.
Citera
2015-07-31, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Jaha, det var inte mer än så. Men det borde jag givetvis ha förstått så fort jag såg namnet Rebecka Uvell, osammanhängande trams som vanligt från hennes sida.

Det var inte mer än det klassiska hycklandet ifrån vänsterflanken, jag håller med dig. Alla är vi svin, vissa är ärliga med det, andra ska bums hyckla för att kunna göra karriär.
Citera
2015-07-31, 17:41
Medlem
JustZlatans avatar
Timbuktu är en skattehycklare, liksom många andra socialdemokrater och vänsterradikala.
Citera
2015-07-31, 17:45
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumifittan
Det var inte mer än det klassiska hycklandet ifrån vänsterflanken, jag håller med dig. Alla är vi svin, vissa är ärliga med det, andra ska bums hyckla för att kunna göra karriär.

Jag kan väl iofs tycka att det är en viss skillnad på att flytta vinster till utlandet för att undvika svensk skatt och att lägga sin lön under brytpunkten för statlig inkomstskatt. I det senare fallet sker beskattningen fortfarande i Sverige.
Citera
2015-07-31, 17:49
Medlem
Skrämmande människa. Skatteplanering dödar.
Citera
2015-07-31, 17:51
Medlem
Fyfan va falsk han är!! Och så vill han kallas svensk, nej han är inte svensk när han inte betalar skatt och bidrar till samhället och gör allt för att fuska så han ska slippa betala. Men han vet väl att resten av Sverige pumpar in bidrag till Malmö utan att ifrågasätta..
Citera
2015-07-31, 17:52
Medlem
Vänstern lyckas gång, på gång, på gång(...) bevisa att de är fullkomligt oförmögna att leva som det lär. I slutändan lyckas de ändå få det till att "hey, människor är giriga. Det är ju det vi alltid sagt! Just därför behöver vi en ÄNNU större statsapparat som tvingar oss till solidaritet!"
Citera
2015-07-31, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Skattemoral handlar väl om moralen att följa befintlig skattelagstiftning vilket han gör? Sämsta granskningen jag sett, vill hon göra ett riktigt drev bör hon kanske istället kolla på kostnaderna i bolaget och se hur mycket "representation" och övrigt som finns som förmodligen snarare är privata middagar, resor etc.

Han betalar fortfarande mer skatt än genomsnittssvensken så vad fan är problemet.

Hur vet du detta? Snarare är sannolikheten att en förmögen kapitalist och överklasskommunist från akademikerstaden Lund som Timbuktu, har skatterådgivare och politiska kontakter och PR-konsulter inom eliten, som gör att han mer eller mindre är skattbefriad som alla andra rika och mäktiga med skatteupplägg som de flesta inte begriper sig på.

Arbetarklassen och medelklassen står för skatteinbetalningarna. Litet roligt exempel för idioter som inte förstår bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=Ko35qhKnRXs
Citera
2015-07-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Skattemoral handlar väl om moralen att följa befintlig skattelagstiftning vilket han gör? Sämsta granskningen jag sett, vill hon göra ett riktigt drev bör hon kanske istället kolla på kostnaderna i bolaget och se hur mycket "representation" och övrigt som finns som förmodligen snarare är privata middagar, resor etc.

Han betalar fortfarande mer skatt än genomsnittssvensken så vad fan är problemet.

Herre jävlar vad korkad du är, du försvarar honom utan att ens veta vad som skrivits i granskningen?? Detta visar att du försvarar honom vad som än händer bara för att Timbuktu är en vänstertomte som kramas om av etablissemanget.

Faktum är att han till just staten inte betalar någonting eftersom han under alla år har lagt sig under brytpunkten för statlig inkomstskatt.
Citera
2015-07-31, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Jag kan väl iofs tycka att det är en viss skillnad på att flytta vinster till utlandet för att undvika svensk skatt och att lägga sin lön under brytpunkten för statlig inkomstskatt. I det senare fallet sker beskattningen fortfarande i Sverige.

Ja, det gör ju faktiskt de flesta, vilket gör att det känns ok för Jason, då han hade med det i sin motivering. Men sen kan man ju tycka vad man vill om han verkligen kan räknas in i den skaran, som mångmiljonär. Och som den multikulti-vurmare han faktiskt är. Han vill inte se folk lida, men varför inte betala maximalt med skatt då? Om man nu har resurser och vill bidra till den önskade utopin som han dagligen förespråkar.

Vad tror du/ni att Jason hade svarat på en fråga i stil med: "Vad tycker du om att folk ska betala mer skatt?" hade det varit någon skillnad i svaren om frågan ställts före resp. efter denna granskning? Jag tror så. Därför klarar han sig inte undan, enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in