Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-31, 15:31
Medlem
Windows 10 versionen man kan köpa från Microsofts hemsida för 1200 kr, är den olåst alltså EJ OEM?
Citera
2015-07-31, 16:41
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad är det för mus du har? Ska kanske överväga att ladda ner programvaran om det rör sig om en spelmus, eller en annan avancerad mus?
Känns konstigt att ditt scrollwheel inte funkar :/

Och till er som "klagar" på att ni inte får någon direkt förbättring i spel, ha tålamod!

http://www.pcworld.com/article/2952172/software-games/directx-12-faq-all-about-windows-10s-supercharged-graphics-tech.html
Jag kör en laptop så det är den inbyggda musen, det funkade förut sen sluta den funka vid en om start.
Citera
2015-07-31, 16:56
Medlem
Pre 1914s avatar
Något hände enligt installationprgrammet;

"NVIDIA GeForce 6200 LE
Skärmtillverkaren har inte gjort bildskärmen kompatibel med Windows 10. Kontakta tillverkaren för support."

Hur ska man tolka det, är det skärmen eller grafikkortet som strular?
Grafiken har varit lite strulig även i win 8.1 sedan jag installerade det i höstas.
Ibland blir det bara streck i regnbågens färger på hela skärmen, troligen grafikkortsproblem men varför? Moderkortet är tre år gammalt och borde vara vare sig för nytt eller gammalt tycker man.
Citera
2015-07-31, 17:18
Medlem
Ja det var inte lite som strulade när w10 äntligen var installerat. Det värsta för mig var att jag inte kunde återställa till W7 som Microsoft utlovade och som ju var den säkerhet och jag stödde mig på för att jag skulle installerade w10. Inte ens mina gjorda backuper fungerade så jag kunde återställa. Nåväl, många problem verkade lösa sig ju fler uppstarter jag gjorde?? Några program fick ominstalleras typ bankid. En nytt externt nätverkskort har inhandlats eftersom internet plötsligt gick i 56kmodem fart. Kanske inte w10 fel men nu är det full fart igen i alla fall. Fick även bocka i clear type för all text var otydlig. Youtube bråkade ett tag med error men nu funkar det. Det gäller tydligen att inte ha nerverna utanpå kroppen när man uppgraderar till nytt operativsystem. Har nu gjort en backup på C med Paragons fria program, allt för nattsömnen Men det retar mig att jag inte kunde återgå till W7, ett operativsystem som aldrig krånglat för mig.
Citera
2015-07-31, 17:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vicken jävvla grej. Jag gjorde detta och nu är det bara att installera enligt Windows Update.

Varning, varning

Nu har jag inte provat än men i Windows Update så meddelas nu "Installera den senaste versrsionen av Windows nu" och det finns en "Kom igång" knapp.

Det som är lite misstänkt är att det står 2 595.5 MB i rutan. En Win10 Pro skall väl vara större?
Möjligen är den där regedit-patchen något som ändå skulle dykt upp om allt var nedladdat.
Vad anser experterna, hur stor är uppdateringen?

När jag tog bort registernyckeln ovan så försvann uppgiften på Windows Update att det var klart. Jag fick iallafall reda på att 2595,5 MB har laddats ner. Någon som vet var dessa 2,5 GB finns på disken?
Sökte på stora filer men ingen träff. Antagligen många små filer i någon mapp.
Citera
2015-07-31, 18:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja det var inte lite som strulade när w10 äntligen var installerat. Det värsta för mig var att jag inte kunde återställa till W7 som Microsoft utlovade och som ju var den säkerhet och jag stödde mig på för att jag skulle installerade w10. Inte ens mina gjorda backuper fungerade så jag kunde återställa. Nåväl, många problem verkade lösa sig ju fler uppstarter jag gjorde?? Några program fick ominstalleras typ bankid. En nytt externt nätverkskort har inhandlats eftersom internet plötsligt gick i 56kmodem fart. Kanske inte w10 fel men nu är det full fart igen i alla fall. Fick även bocka i clear type för all text var otydlig. Youtube bråkade ett tag med error men nu funkar det. Det gäller tydligen att inte ha nerverna utanpå kroppen när man uppgraderar till nytt operativsystem. Har nu gjort en backup på C med Paragons fria program, allt för nattsömnen Men det retar mig att jag inte kunde återgå till W7, ett operativsystem som aldrig krånglat för mig.

Visst kan du gå tillbaka, rensa disken totalt och kör in din backup. Du har en månad på dig.
Citera
2015-07-31, 18:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
När jag tog bort registernyckeln ovan så försvann uppgiften på Windows Update att det var klart. Jag fick iallafall reda på att 2595,5 MB har laddats ner. Någon som vet var dessa 2,5 GB finns på disken?
Sökte på stora filer men ingen träff. Antagligen många små filer i någon mapp.

Edit:
Efter borttagande av registernyckeln och en reboot så är flaggan på listen tillbaks igen. Finns det ingen modig som kan testa detta? Det är väl bra att få reda på hur mycket som är nedladdat.
Citera
2015-07-31, 18:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Någon idé att uppgradera från 8.1? Spelar, tittar på film och surfar enbart.

Nu skriver jag för min del och säger nej. Läser man på tråden samt på andra forum om Windows 10 så verkar det vara många som har problem eller som stötter på problem.

Har du idag en fullt fungerande dator så finns det ingen anledning att uppgraderar sig.
Citera
2015-07-31, 18:38
Medlem
FuckPFs avatar
Hmm jag kanske har haft tur hehe.

Uppgraderade från Win 8.1 Pro med iso:n till Win 10 Pro. Kollade aktiveringen: OK.

Därefter ren nyinstallation av Win 10 Pro.

Allt fungerar klockrent!

Kör Win 10 Pro på tre olika burkar med olika config. Har inte haft några problem överhuvudtaget....

PS: Mycket strul beror nog på "SBS" problem.... "Skit bak spakarna".
Senast redigerad av FuckPF 2015-07-31 kl. 18:43.
Citera
2015-07-31, 18:46
Medlem
-X-hellfires avatar
Fick idag en "Windows ikon" på Aktivitetsfältets "toolbar" och det var en notifiering om "Get Windows 10" dvs GWX

Min ssd med win81 har varit urkopplade sedan i maj efter hdd-raid crash och har bara varit igång i några dagar, sedan i tisdags, och jag gjorde då en windows update som innehöll KB3035583, som alltså är GWX.

Letade på internet och hittade.

How to disable the “Get Windows 10” icon shown in the notification area (tray)?

http://superuser.com/questions/922068/how-to-disable-the-get-windows-10-icon-shown-in-the-notification-area-tray

Vill inte ha Windows 10 än, senare kanske.

Det finns även...

Remove Windows nag icon to upgrade to Windows 10
Citera
2015-07-31, 18:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Fick idag en "Windows ikon" på Aktivitetsfältets "toolbar" och det var en notifiering om "Get Windows 10" dvs GWX

Min ssd med win81 har varit urkopplade sedan i maj efter hdd-raid crash och har bara varit igång i några dagar, sedan i tisdags, och jag gjorde då en windows update som innehöll KB3035583, som alltså är GWX.

Letade på internet och hittade.

How to disable the “Get Windows 10” icon shown in the notification area (tray)?

http://superuser.com/questions/922068/how-to-disable-the-get-windows-10-icon-shown-in-the-notification-area-tray

Vill inte ha Windows 10 än, senare kanske.

Det finns även...

Remove Windows nag icon to upgrade to Windows 10

(FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera
2015-07-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Visst kan du gå tillbaka, rensa disken totalt och kör in din backup. Du har en månad på dig.
Vad gjorde jag för fel tro? Efter att i återställning begärt tillbaka w7 så startar ett program där man ombeds vänta en liten stund medan förberedelser görs. Efter 1 timma stampade det fortfarande och jag avbröt. Då kom meddelandet att ingen startadress kunde hittas. Är det för att just den nyskapade mappen är dold kanske? Nu tuffar det tack och lov på och en ny dator med w 10 förinstallerat skall inhandlas när butikerna får in dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in