2015-07-17, 20:34
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Gaba-receptorerna på mig måste vara paj eller något för oavsett hur lång pause jag tar så får jag ingen effekt på endera.
Körde du skyhöga doser då...?
Citera
2015-07-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Körde du skyhöga doser då...?

Nja inte skyhöga, "missbrukade" dock till och från för det hjälpte inte så mycket mot smärtan. Hjälpte mer mot det psykiska hållet och då tog jag mest vid behov. Slutade väl med att jag inte kände av något på 7000-9000mg så jag slutade helt, sedan ville min läkare att jag skulle gå över till Lyrica istället. Bättre mot smärtan men fick ingen effekt alls oavsett vilken dos jag än tog.
Citera
2015-07-19, 00:42
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Du är inte alla, alla påverkas olika. Gabapentin botade min socialfobi och jag fick veta att det var ångest jag led av under hela min tonårstid, så ångestlindrande var den också. Däremot är det inte alla som får effekt av gabapentin. När effekten försvann på Gabapentin efter några år så började jag med Lyrica och jag blev bara trött utav lyrica och inget mera. Gaba-receptorerna på mig måste vara paj eller något för oavsett hur lång pause jag tar så får jag ingen effekt på endera.

Tror det är runt 60% i början, men minskar ju mer du tar. Tillslut får du 0 i effekt, eller kanske 1-5% utav dosen.

Jag svarade bara på hur stor dos gabapentin kontrar pregabali.
svaret är att de är inte särskilt lika rusmässigt.

Bra att det funkade för dig, dock är ju gabapentin till för nervsmärta då inte ångest.
Som faktiskt lyrica föreskrivs emot vid vissa tillfällen
Citera
2015-07-20, 19:12
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmillimeter
1200 mg Gabapentin. Vad motsvarar det i Lyrica?
Tacksam för svar

1200mg gabapentin = 300mg lyrica när det gäller att hålla abstinensen borta. Lyrica och gabapentin går inte att jämföra när det gäller smärtlindring eller rus.

Citat:
Gaba-receptorerna på mig måste vara paj eller något för oavsett hur lång pause jag tar så får jag ingen effekt på endera.

Vanlig missuppfattning att dessa mediciner påverkar gaba receptorerna. De är strukturella analoger av signalsubstansen GABA men de har ingen effekt på gaba receptorerna. Deras effekt kommer ifrån modulering av spänningsberoende kalcium jonkanaler där de reducerar utsläpp av flera olika signalsubstanser (gaba är faktiskt en av dem). Om du är intresserad av vad för effekt dem olika gabapentinoiderna har på olika signalsubstanser i hjärnan så står det på sida 10 här: http://www.researchgate.net/publicat...drug_discovery.

Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1
Ni som handlar ert gabap på nätet, var köper ni från? Goldpharma har tydligen slutat med receptbelagt

Om du hittar något nytt får du ju gärna höra av dig.
Citera
2015-07-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1
Ni som handlar ert gabap på nätet, var köper ni från? Goldpharma har tydligen slutat med receptbelagt

Det stämmer väl inte? Fast jag tror att du måste vara inloggad för att se det icke-receptfria sortimentet kanske....
Citera
2015-07-21, 19:23
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Det stämmer väl inte? Fast jag tror att du måste vara inloggad för att se det icke-receptfria sortimentet kanske....

Nej dem säljer bara samma skräp som alla andra nätapotek i hela världen nu. Vetefan vart jag ska få mitt memantin och gabapentin nu längre.
Citera
2015-07-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
...
Vanlig missuppfattning att dessa mediciner påverkar gaba receptorerna. De är strukturella analoger av signalsubstansen GABA men de har ingen effekt på gaba receptorerna. Deras effekt kommer ifrån modulering av spänningsberoende kalcium jonkanaler där de reducerar utsläpp av flera olika signalsubstanser (gaba är faktiskt en av dem). Om du är intresserad av vad för effekt dem olika gabapentinoiderna har på olika signalsubstanser i hjärnan så står det på sida 10 här: http://www.researchgate.net/publicat...drug_discovery.
...

Tack för svaret! Då har jag missuppfattat hur den fungerar helt och hållet. Har du dock någon aning om varför jag inte längre kan få någon effekt även om toleransen är lika med noll? Fick effekt i början i ungefär 1-2 år. Missbrukade till viss del. Lider fortfarande av ångest och dylikt, vilket jag gjorde innan också så man blev inte direkt "botad". Dvs jag fick effekt men sen är det som att toleransen sköts i höjden och har inte kommit ner ännu efter 1.5 års uppehåll.

Edit: Intressant läsning f.ö.
Citera
2015-07-25, 03:29
Bannlyst
Ger det någon effekt att IVa dessa? Har väldigt svårt att tro, men vet att en har gjort det, dock ganska liten dos..

Men frågan är hur man löser upp så fint pulver som gabapentin.. Någon som testat?
Citera
2015-07-31, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Samma här jag kan knappt dricka alkohol när jag tar gaba eller lyrica plus att dricker jag mer än 2-3 stark öl så mår jag dåligt, men många älskar ju att blanda med alkohol för att det förstärker effekten men för mig funkar det inte alls då jag bara mår dåligt.

undvik alkoholen
Citera
2015-07-31, 16:33
Medlem
vemorkarbrys avatar
är det ok att dricka alkohol när man tagit ungefär 1200mg gabapentin?
Citera
2015-07-31, 17:05
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemorkarbry

Beror ju givetvis på mängden alkohol. Ska du supa dig redlös, eller "findricka" 2-3 öl?
Citera
2015-07-31, 17:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemorkarbry

Ja i måttliga mängder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in