Hej! Fel forum kanske men postar ändå. Ber om ursäkt om det hamnat fel men handlar lite om Gabapentin trots allt och skulle gärna vilja höra era egna erfarenheter om denna medicin. Har tidigare skrivit ett inlägg eller ett par i Iktorivil (klonazepam) fanclub. Men detta är det första där jag undrar lite om Gabapentin som sagt.
ktorivilen som jag nu har ätit i drygt två veckor har som sagt hjälpt mig mot mina muskelryckningar, min ångest (lider ju av PTSD men ska väl även börja en KBT-behandling där tror jag), min sömnkvalité har blivit mycket bättre samt så har min svåra WED/RLS (restless legs minskat med över 50 % kanske, kanske lite mer t o m). Men träffade läkaren igår som sagt. Han ville att jag ska fortsätta med Iktorivil 2 mg 3 ggr om dagen , totalt 6 mg i kanske 1-2 månader till innan han vill att vi ska trappa ner den. Sluta med den trots alla positiva saker som hänt för mig på sistone. Speciellt när min restless legs som jag har testat typ varenda medicin emot inte har hjälpt alls har blivit bättre nu. Vet inte riktigt hans planer men han verkar vilja att jag bland annat ska testa Gabapentin ett tag mot min RLS samt ångest. Jag har ju tidigare testat Lyrica, var uppe i 300 mg men det hjälpte inte ett skit, tyvärr. Och den ska ju vara starkare än Gabapentinet. Men helst så vill jag nog inte äta benzo under en längre tid så detta kanske är en smart idé? Trots att Iktorivilen har hjälpt mig? Han min läkare samt en neurolog sa att vissa får bättre hjälp av Gabapentin än av Lyrica så kanske inte skadar att testa den ett tag sen eller vad säger ni? Kanske har erfarenheter av detta? Skulle detta inte funka alls så verkar det som att jag får gå tillbaks till Iktorivil igen eller annat.
En djungel därute verkligen när det gäller mediciner och hur vi alla påverkas olika av det. Testade Sifrol tex mot min RLS och hjälpte inte ett skit samt ett plåster som heter Neupro som inte heller hjälpte ett skit men när min moster som lider av samma sjukdom testade Neupro så hjälpte det henne något oerhört. Jag testade även en 7-8 andra mediciner som inte heller hjälpte nämnvärt.. Är bara Iktorivilen hittills som hjälpt mig.
Sorry om mina tankar snurrade iväg lite här, kanske postade i fel forum men är det någon som har testat Gabapentin så får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Ska även se om jag hittar ett forum om Gabapentin här på Flashback men det tro jag nog. Är som sagt ny här.
Mvh Johnny
P.s enligt denna sida så har Gabapentin fått bra betyg av det mesta:
http://www.drugs.com/comments/gabapentin/