2015-02-11, 22:49
Medlem
Akilles44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Har denna mildare AT än på lyrica och har den mindre biverkningar? Funderar på att byta till denna för jag har tröttnat på lyrre.
Jag fick vadkramper, när jag tagit Gaba en längre tid, och drog ner för snabbt. Annars är det inga problem. Någon frågade om benso tog bort effekten av Gaba, men det är tvärtom.
Citera
2015-02-12, 15:42
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles44
Jag fick vadkramper, när jag tagit Gaba en längre tid, och drog ner för snabbt. Annars är det inga problem. Någon frågade om benso tog bort effekten av Gaba, men det är tvärtom.

Då verkar denna softare alltså. Får bli denna då
Citera
2015-02-12, 16:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Har denna mildare AT än på lyrica och har den mindre biverkningar? Funderar på att byta till denna för jag har tröttnat på lyrre.

Ja gabapentin har en betydligt mildare at än pregabalin o mildare biverkningar.
Citera
2015-02-12, 17:10
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ja gabapentin har en betydligt mildare at än pregabalin o mildare biverkningar.

Hoppas bara läkarna inte drygar. Har ju haft lyrica förut så borde vara lugnt.
Citera
2015-02-12, 17:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Hoppas bara läkarna inte drygar. Har ju haft lyrica förut så borde vara lugnt.

Borde inte vara något problem.
Citera
2015-02-12, 19:12
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Borde inte vara något problem.

Uppdaterar här sen om hur det gick osv.
Citera
2015-02-12, 19:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Uppdaterar här sen om hur det gick osv.

Gör så.
Citera
2015-02-16, 21:08
Medlem
Finns det någon maxgräns för hur mycket man kan ta? Har just nu käkat ca 2.1g (ingen tolerans) och tagit lite tjack.

Hur mycket mer gaba kan jag ta?
Citera
2015-02-17, 10:22
Medlem
Hej! Fel forum kanske men postar ändå. Ber om ursäkt om det hamnat fel men handlar lite om Gabapentin trots allt och skulle gärna vilja höra era egna erfarenheter om denna medicin. Har tidigare skrivit ett inlägg eller ett par i Iktorivil (klonazepam) fanclub. Men detta är det första där jag undrar lite om Gabapentin som sagt.

ktorivilen som jag nu har ätit i drygt två veckor har som sagt hjälpt mig mot mina muskelryckningar, min ångest (lider ju av PTSD men ska väl även börja en KBT-behandling där tror jag), min sömnkvalité har blivit mycket bättre samt så har min svåra WED/RLS (restless legs minskat med över 50 % kanske, kanske lite mer t o m). Men träffade läkaren igår som sagt. Han ville att jag ska fortsätta med Iktorivil 2 mg 3 ggr om dagen , totalt 6 mg i kanske 1-2 månader till innan han vill att vi ska trappa ner den. Sluta med den trots alla positiva saker som hänt för mig på sistone. Speciellt när min restless legs som jag har testat typ varenda medicin emot inte har hjälpt alls har blivit bättre nu. Vet inte riktigt hans planer men han verkar vilja att jag bland annat ska testa Gabapentin ett tag mot min RLS samt ångest. Jag har ju tidigare testat Lyrica, var uppe i 300 mg men det hjälpte inte ett skit, tyvärr. Och den ska ju vara starkare än Gabapentinet. Men helst så vill jag nog inte äta benzo under en längre tid så detta kanske är en smart idé? Trots att Iktorivilen har hjälpt mig? Han min läkare samt en neurolog sa att vissa får bättre hjälp av Gabapentin än av Lyrica så kanske inte skadar att testa den ett tag sen eller vad säger ni? Kanske har erfarenheter av detta? Skulle detta inte funka alls så verkar det som att jag får gå tillbaks till Iktorivil igen eller annat.

En djungel därute verkligen när det gäller mediciner och hur vi alla påverkas olika av det. Testade Sifrol tex mot min RLS och hjälpte inte ett skit samt ett plåster som heter Neupro som inte heller hjälpte ett skit men när min moster som lider av samma sjukdom testade Neupro så hjälpte det henne något oerhört. Jag testade även en 7-8 andra mediciner som inte heller hjälpte nämnvärt.. Är bara Iktorivilen hittills som hjälpt mig.

Sorry om mina tankar snurrade iväg lite här, kanske postade i fel forum men är det någon som har testat Gabapentin så får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Ska även se om jag hittar ett forum om Gabapentin här på Flashback men det tro jag nog. Är som sagt ny här.

Mvh Johnny

P.s enligt denna sida så har Gabapentin fått bra betyg av det mesta: http://www.drugs.com/comments/gabapentin/
Citera
2015-02-17, 19:14
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Finns det någon maxgräns för hur mycket man kan ta? Har just nu käkat ca 2.1g (ingen tolerans) och tagit lite tjack.

Hur mycket mer gaba kan jag ta?

3600 mg är maxdos.

300 mg varann timme är det ultimata.
Citera
2015-02-23, 10:52
Medlem
Man kan ju bli lite stissig på Gabapentinen i höga doser, men man sover jävligt bra på dom konstigt nog
Citera
2015-02-23, 17:24
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirkidyrk
Man kan ju bli lite stissig på Gabapentinen i höga doser, men man sover jävligt bra på dom konstigt nog

Själv drog jag i mig sisådär 1000 mg första gången jag provade utan speciell framgång får man väl ändå säga! har även testa i lägre doser lite nu & då. Ingenting. Eller knapp i varje fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in