• 1
  • 2
2015-07-30, 08:59
Medlem
zammas avatar
Är det någon mening? Låt säga att man tagigt kanske 1-2mg xanor eller liknande och sedan ta lsd. Eller är det slöser? Tänker mig att det skulle ge en trevligare tripp.
Förstår att intensiteten förmodligen sjunker. Så låt säga att man kompenserar eventuella mot effekter med två lappar istället för en.
Hör helst från personer med erfarenhet av detta själv.
Citera
2015-07-30, 09:42
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Har inte testat detta själv men kommer göra det inom snar framtid för att dämpa onset-obehag. Efter den lilla research jag gjort kring frågan så kom jag fram till att benso dämpar trippen en del, men långt ifrån helt (om man inte tar en stor dos och somna). Jag hade tänkt ta 5mg diazepam innan trippen och sedan fylla på med ytterligare 5-10mg om jag känner behov av det senare.

Finns som sagt en hel del trådar om detta här på Flashback men även på utländska sidor om du googlar lite.
Citera
2015-07-30, 18:43
Medlem
popcorn.mannens avatar
jag tycker inte benso dämpar någonting utav trippen, utan tar bara bort obehags känslor o saker som man kan tycka e drygt under trippen. alltså den dryga känslan försvinner. tycker inte det blir mindre hallisar eller så. så är det för mig iallafall.
Citera
2015-07-30, 19:29
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
jag tycker inte benso dämpar någonting utav trippen, utan tar bara bort obehags känslor o saker som man kan tycka e drygt under trippen. alltså den dryga känslan försvinner. tycker inte det blir mindre hallisar eller så. så är det för mig iallafall.

Vilka doser på LSD samt benso har du tagit samtidigt?
Citera
2015-07-30, 23:55
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Vilka doser på LSD samt benso har du tagit samtidigt?
första gången eller om det var andra gången jag tog LSD så tror jag det var en lapp men innan jag tog den fick jag 5 xanor stavar (första gången jag käkade benso då) o fick världens minneslucka på 3 eller om det var 4 dagar men fick en liten lucka av minne eller hur man ska säga då jag var påverkad av LSD:et o det var bra mycket svaj o fraktaler osv. sen har jag också tagit en del andra rc hallucinogena med imovane o xanor osv i mig o då har det varit en kanske mitt i mellan dos mellan nybörjar dos o stark dos med ca ungefär 2-4 imovane 7,5 mg eller 2-4 mg xanor o jag har inte märkt någon skillnad från utan benso o med benso förutom som jag skrev innan att benso tar väl bort oron så jag slappnar av mera under trippen.

svårt o förklara för jag har för det mesta blivit bjuden på hallucinogena så vet aldrig EXAKT hur mycket jag har fått bara att dom sagt "ca 40 mg" eller "ca 15 mg" osv.

senast var i helgen då intog jag 2 ½ lapp 1P-LSD o 2 st imovane 7,5 mg, kanske 3-4 timmar innan intag av 1P-LSD:et o då fick jag en ordentlig jäkla tripp!

hoppas du fick ett svar och att du förstog det!
mvh
Citera
2015-07-31, 08:49
Medlem
Spiritualitys avatar
Jag testade en gång att inta 1mg Xanor under peak av 250ug LSD - efter 15-20 minuter hade jag nästan landat. Det är säkert individuellt. Varför skall man överhuvudtaget experimentera med psykedeliska substanser om man inte klarar av att hantera allt som det bär med? Varför skulle man vilja avhysa obehagskänslorna? Allt hör till, välkomna det eller låt bli.
Citera
2015-07-31, 15:06
Medlem
Phyzicsftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Jag testade en gång att inta 1mg Xanor under peak av 250ug LSD - efter 15-20 minuter hade jag nästan landat. Det är säkert individuellt. Varför skall man överhuvudtaget experimentera med psykedeliska substanser om man inte klarar av att hantera allt som det bär med? Varför skulle man vilja avhysa obehagskänslorna? Allt hör till, välkomna det eller låt bli.

Word!
Obehagskänslorna hör liksom till trippen. Det blir ju nästan alltid lite jobbigt i början men detta gör ju så att välmåendet man får i peaken blir "djupare". Har personligen tagit 1mg Xanor när jag hade intagit 300ug LSD och trippen var så gott som borta efter efter 20 min och jag somnade efter kanske 40 min, totalt meningslöst att blanda benzo med hallucinogener, det tar bort det magiska tycker jag.
Citera
2015-07-31, 15:40
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality

Jag tycker det inte är så trevligt att spy och må allmänt piss de första 1-2h av en tripp. Går det att få bort med hjälp av lite benso eller liknande så gör jag det mer än gärna.
Citera
2015-07-31, 16:42
Medlem
Hysteria90s avatar
Ja TS det kommer att funka och du kommer att få en en mer kontrollerad tripp med fokus på det visuella endast och inte lika mycket tankar. Det räcker gott med en xanor.

Om du däremot tar xanor medan du trippar så kommer trippen avbrytas.

Detta funkar bara med LSD och inte svamp - har själv provat många gånger. För att känna av på svampen får man inte ha någon benso i kroppen.

Citat:
Jag tycker det inte är så trevligt att spy och må allmänt piss de första 1-2h av en tripp. Går det att få bort med hjälp av lite benso eller liknande så gör jag det mer än gärna.
Spyr du när du trippar? :O Tjusig avatar förresten
Citera
2015-07-31, 16:49
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ja TS det kommer att funka och du kommer att få en en mer kontrollerad tripp med fokus på det visuella endast och inte lika mycket tankar. Det räcker gott med en xanor.

Om du däremot tar xanor medan du trippar så kommer trippen avbrytas.

Detta funkar bara med LSD och inte svamp - har själv provat många gånger. För att känna av på svampen får man inte ha någon benso i kroppen.

Spyr du när du trippar? :O Tjusig avatar förresten

Ja, tyvärr så är det mer regel än undantag. Bara under onseten dock. Tack .
Citera
2015-07-31, 16:57
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ja, tyvärr så är det mer regel än undantag. Bara under onseten dock. Tack .
Låter skumt har faktiskt har aldrig hört om någon som spyr av acid men människor är ju olika.
Citera
2015-07-31, 17:17
Medlem
dunderdasens avatar
Jag har precis som de andra tagit lite benso under en intensiv LSD tripp och en kvart senare har man landat helt, så nej blanda inte om du inte måste. Är vldigt skönt att ha lite benso till hands när man trippar tycker jag, bara vetskapen om det tror jag förhindrar snetrippar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in