2015-07-31, 09:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulb4352
att göra en specifik satsning på bara pojkarna ser jag ingen anledning till. Då kan man ju lika gärna hjälpa båda könen.
Jaha, nu passar det.
Citat:
De menar ju inte att det är fel att hjälpa män men att det är en prioriteringsfråga.
Är du go eller?

Det satsas särskilt på att öka antalet kvinnliga regissörer!

Det satsas särskilt på att öka antalet kvinnliga professorer! Detta TROTS att kvinnor är i klar majoritet på högre utbildningar!

Det satsas särskilt på att räkna hudfärg i media!

Men en organisation som hjälper både killar och tjejer får sitt bidrag indraget om de inte slutar hjälpa killar!

Det handlar inte alls om prioriteringar.

Vidrigt av dig att ursäkta allt förtryck mot pojkar och män.
Citat:
Inte allting, men du måste ju hålla med om att världens kvinnoförtryck är så mycket större än mot förtrycket mot män?
Jag har min åsikt om det.

Men allvarligt, vad vet du om det? Jag har varit i över hälften av världens länder och jag kan läsa statistik (som tex Gender Gap Report).

Det har inte du, och det kan inte du.

Det enda du vet har du fått reda på av radikalfeminister som Zara Larsson i Aftonbladet.
Citat:
Nej men för att samma kvinnoförtryck som finns Afghanistan finns över hela världen, bara i mer eller mindre grad. Har aldrig sagt att jag hatar vita svenska män.
Nej, samma kvinnoförtryck finns inte alls.

Zara Larsson har och du ursäktar hennes manshat.
Citat:
Man behandlar ju inte pojkar i skolan medvetet annorlunda i skolan bara för att de är pojkar, utanför att man tar för givet att killar är stökiga.

Hallå, är det nån därute som kan förklara den meningen för mig?
Citera
2015-07-31, 09:30
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Varför kan man inte turas om att vara hemma med barnen då? Varför är det endast kvinnans jobb? Det visar ju bara att det är skillnad på könens "uppgifter".
Ja, varför kan man inte det? Varför insisterar kvinnor på att ta ut så mycket föräldraledighet som möjligt?

Skillnad mellan könen, ja. Men nu säger du att kvinnor är utsatta. Förtryckta.
Citat:
Vem har sagt att machokulturen endast är männens fel?
Finns det något du anser vara kvinnors fel och där man skall satsa särskilt på att hjälpa männen?

Än så länge har vi kommit fram till att du inte anser att man behöver satsa särskilt på mäns arbetsplatser när 90% av de som dör är män, pojkar i Afrika hur fattiga de än är eller killar som riskerar att bli hedersmördade hur utsatta de än är.
Citat:
Då kan du ju vara gullig och länka igen
Jag länkade här: (FB) Zara Larssons Sommar
Citat:
Visar ju bara återigen att könen har olika "livsuppgifter".
Kanske, men det visar INTE att det ena könet är förtryckt men inte det andra.
Citat:
Detta är ju dock bara ett faktum i första världen.
Jaha?
Citat:
Det är det ju byggarbetarna som isåfall är utsatta inte män.
Så du tänkte inte ens fem sekunder alltså.

Ja, det är "byggarbetarna" (bla) som är utsatta, inte män.

Precis som det är "kommunalarbetarna" som är lågavlönade, inte kvinnor.

Citera
2015-07-31, 09:44
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ja och? Jag är inte Zara Larsson.
Nej, du är bara en feminist som ursäktar, ja hyllar, henne och hennes uttalande.
Citat:
Så alla katoliker står bakom alla sexuella övergrepp på barn som tidigare påvar har utfört?
Vilka påvar har begått sexuella övergrepp på barn? Glöm det, det är oviktigt.

Nej, katoliker fördömer nämligen sexuella övergrepp på barn.

Frågar man en katolik om det är bra att begå sexuella övergrepp på barn så kommer han att säga nej.

Frågar man en feminist (dig tex) om manshat är bra så får man jakande svar tillbaks. Lite ursäkter ibland. Exempel:
Citat:
Har aldrig ursäktat henne för att utrycka sig klumpigt, men hon använder ju sig bara av termen manshat för att provocera. Kom igen hon är 17 år, har ganska svårt att tänka att hon skulle vara en manshatare i verkliga livet.
Tror du katoliker skulle säga så här:

Har aldrig ursäktat dem för att pilla på barn, men de lever ju i celibat för det mesta. Kom igen de är präster, har ganska svårt att tänka att de tänder på barn egentligen.

Ja, Zara Larsson är 17 år. Hur gamla är de som hyllar henne? Som publicerar hennes manshat i media? Hur gamla är övriga manshatande feminister som Lady Dahmer? Gudrun Schyman? Åsa Romson?

De är äldre än 17 i alla fall.

Hur gammal är du själv?
Citat:
Då ska de få vara det
Utan att feminister skall mobba ut en, skapa "twitterstormar", ringa arbetsgivaren och se till att man blir avskedad?
Citat:
De macho skogshuggarna?
Ja. Eller Marcus Birro, tex.
Citat:
Nej men eftersom jag som kvinna kan känna igen mig i de strukturerna som drabbar kvinnor är det lättare för mig än att fighta för männen som drabbas av machokulturen m.m.
Förutom att tack vare feminister som dig så hindras satsningar på män.
Citat:
så ser därför ingen anledning att peka finger åt männen bara för att dessa strukturer lever kvar idag.
Det är exakt vad du gör.
Citat:
Du jämförde ju att Tove Lo visade brösten med att män inte får kuken, vilket är två helt olika saker.
Helt olika saker därför att du säger att det är helt två olika saker

Båda är hud på kroppen. Båda är olagliga att visa i Nevada. Båda är tabu att visa offentligt på de flesta platser.
Citat:
Att kvinnor inte rakar sig är tabubelagt jo.
Nej, inte alls.

Vad fan tror du att ett tabu är?
Citera
2015-07-31, 09:59
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Kontentan: män springer runt onyktra och slår okända personer ute på gatan, kvinnor blir slagna i hemmet av personer de känner. Hur kan det inte vara en uppenbar könsfråga?
Man skulle också kunna skriva så här;

Män och kvinnor blir båda slagna i hemmet i ungefär lika stor utsträckning, men i princip bara män får stryk av okända personer. Hur kan det inte vara en uppenbar könsfråga?
Citat:
men man måste börja med där problemet är mest uppenbart.
Den där ursäkten har jag hört massor av gånger.

Så det är därför vi satsar särskilt på att öka andelen kvinnliga regissörer, "för det är där problemet är mest uppenbart."

Pojkars problem i skolan och underrepresentation på högre utbildningar satsar man inte på, däremot på att öka andelen kvinnliga professorer.

"För det är där problemet är mest uppenbart" är rent bullshit.

Det satsas därför att de är kvinnor, punkt slut.
Senast redigerad av Celeno 2015-07-31 kl. 10:02.
Citera
2015-07-31, 10:57
Bannlyst
Citat:
Har aldrig ursäktat henne för att utrycka sig klumpigt, men hon använder ju sig bara av termen manshat för att provocera. Kom igen hon är 17 år, har ganska svårt att tänka att hon skulle vara en manshatare i verkliga livet.
Uppenbart att hon är en populistisk hycklare. Hon "känner" nog genuint att feminism är "rätt" men hon verkar skita fullständigt att leva som hon lär. För mycket yta och pengakåt som få ...
Citera
2015-07-31, 11:45
Medlem
Citat:
Varför kan man inte turas om att vara hemma med barnen då? Varför är det endast kvinnans jobb? Det visar ju bara att det är skillnad på könens "uppgifter".
Sådana här resonemang är så typiskt för dogmatiska livsåskådningar. Du ser barn som jobb? Skaffa inte barn då. Men svara mig snälla du, varför jag som vill ha barn tvingas dela ledigheten för att DU anser att det är en börda och ett jobb för mig? Kan inte du bara blåsa upp ditt egna ego ännu mer och hålla dig till allt "viktigt" såsom smink, kläder, status, Joel Kinnaman osv så kan vi andra få leva som VI vill, eh? Sluta tro dig veta svaret på andras livsfrågor.
Citera
2015-07-31, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agapita
Sådana här resonemang är så typiskt för dogmatiska livsåskådningar. Du ser barn som jobb? Skaffa inte barn då. Men svara mig snälla du, varför jag som vill ha barn tvingas dela ledigheten för att DU anser att det är en börda och ett jobb för mig? Kan inte du bara blåsa upp ditt egna ego ännu mer och hålla dig till allt "viktigt" såsom smink, kläder, status, Joel Kinnaman osv så kan vi andra få leva som VI vill, eh? Sluta tro dig veta svaret på andras livsfrågor.
Sant, den moderna kvinnan har blivit en känslokall egotrippare ...
Citera
2015-07-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Sant, den moderna kvinnan har blivit en känslokall egotrippare ...

alltså ni är ju bara för patetiska.

kvinnan: - Jag diskar/ tvättar/ tar hand om barn gratis/ 70 % och du gör bara 30% tycker det är på tiden att du tar din del av detta så jag kan få gå ut och tjäna mina pengar och få pensionspoäng också.

mannen:- Äsch! din känslokalla egotrippare!

fantastiskt logik verkligen.
Citera
2015-07-31, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

kvinnan: - Jag diskar/ tvättar/ tar hand om barn gratis/ 70 % och du gör bara 30% tycker det är på tiden att du tar din del av detta så jag kan få gå ut och tjäna mina pengar och få pensionspoäng också.
Varför ska bara "kvinnliga" sysslor räknas? Jag har aldrig hört att kvinnor kräver att få dela på "manliga" sysslor. Grannen håller på och bygger ett garage. Tror du hans fru hjälper till? Nä, det gör hon inte. Tror du att det är tyngre jobb som tar längre tid att bygga ett garage själv jämfört med att laga lite käk och diska och passa barn?
Citera
2015-07-31, 14:45
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Till skillnad från er feminister:
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Men en organisation som hjälper både killar och tjejer får sitt bidrag indraget om de inte slutar hjälpa killar!
Inte alls egoistiskt och patetiskt. Eller fascistiskt!
Citera
2015-07-31, 14:51
Medlem
Jämställdhet enligt feminismen:
* Dela på det klassiskt kvinnliga arbetet.
* Mannen gör allt det klassiskt manliga arbetet.

=> Mannen gör 75% av jobbet, kvinnan 25%.
Citera
2015-07-31, 14:57
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jämställdhet enligt feminismen:
* Dela på det klassiskt kvinnliga arbetet.
* Mannen gör allt det klassiskt manliga arbetet.

=> Mannen gör 75% av jobbet, kvinnan 25%.
Kan det inte vara så att fler saker räknas till det klassiska kvinnliga arbetet då? Eller vad tycker du räknas till klassiskt manligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in