Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Så är det. Detta med att bli upprörd över just en sådan här sak ger helt enkelt lite sinnesro nästa gång personen tar sig en tugga av sin nästa Big Mac. Det är liksom ok eftersom jag raljerat över hur det stackars lejonet Cecil blev dödat. Kossan A-19383CA som inte ens fått ett namn som jag tuggar på nu i min hamburgare behöver jag därmed inte bry mig om. De som är vegetarianer får å sin sida ut sin sak bättre att detta är vad vi talar om. Fastän då i jämförelse hade nog ett djur som detta Cecil ett betydligt bättre liv i det vilda än de otal nötkreatur, kycklingar och andra djur som födds upp och slaktas på industriell skala för att bli mat.
Yup... jag åt en bit av AC-29568526SE, drack hennes mjölk & efteråt drack jag en kopp kaffe gjort av kaffebönor plockat av ett barn med internnummer 15485 - på min stol som jag köpt på IKEA, som är paketerad av ett barn i Kina med internnummer 85655545.
Just nu - precis som alla andra här - sitter jag och tittar på en skärm, troligtvis tillverkad i Kina också av ett fattigt barn som blott är ett anställningsnummer.
Sådan är verkligheten.
Lejonet Cecil levde nog ett betydligt mer värdigt & fritt liv än de entiteter jag nämnt ovan.
Är helt övertygad om att pöbeln nog inte direkt reflekterar om - moralen bakom sina vardagliga sysslor & ägor - men pöbeln är väldigt snabb att resa sig upp och skrika för full hals, då internnummer/reporter xxxxxx har skrivit en hjärtekrossande artikel om...
ett... djur som dog, på andra sidan planeten.