Citat:
Men, va fan, varför ska folk pådyvla mig åsikter som jag aldrig har uttryckt? Lägg av med det. Jag har aldrig sagt att fel man sitter häktad.
För övrigt har jag framfört en teori om en alternativ GM, även om jag inte har något namn.En man, bekant med Lisa och i hennes ålder. #Gusselby har sagt att det jobbar 2-4 man i ladan. Är det förutom de två bröderna? Finns det någon ung man bland dem?
För övrigt har jag framfört en teori om en alternativ GM, även om jag inte har något namn.En man, bekant med Lisa och i hennes ålder. #Gusselby har sagt att det jobbar 2-4 man i ladan. Är det förutom de två bröderna? Finns det någon ung man bland dem?
Nej du säger det inte rent ut, men du framför uppfattningar i tråden som inte är kompatibla med att NB som är häktad är den skyldige:
Citat:
Fråga: Om du fortfarande anser detta så kan du väl inte samtidigt tycka att litauern är skyldig om du inte har hittat någon ny förklaring till varför han flyttade kroppen till Martorp sen du skrev detta inlägg?
Citat:
Jag anser det troligt att ladan, inklusive slakt/mjölkrummet, är mordplats, och att GM flyttade kroppen för att dölja att det är en mordplats och genom sitt arbete kan kopplas till platsen. Nu har vi fått veta att det är ett flertal, utöver de fyra vi visste förut arbetade där som har det som arbetsplats och kan knytas dit.
Citat:
Därför att syftet med flytten var att ta bort kroppen från en plats som kan knytas till GM, och inte flytta den till en plats som kan knytas till GM och samtidigt se till att den hittas och skyddas mot djur. Det är min teori med både flytten och fyndplatsen. Har jag inte gjort det klart, eller måste jag upprepa det en gång till?
Fråga: Vilken annan tolkning av detta är möjlig annat än att du anser att trolig GM är någon som arbetade i/hade anknytning till ladan, men inte till Martorp?
Citat:
Fråga: Hur går detta ihop med litauern som GM? Det finns ju inte en enda indikation på eller rimligt skäl till att de skulle ha känt varandra. Eller menar du (inte ironiskt menat) att han kan tyckt om henne efter att ha tittat på henne i smyg?
Citat:
Fråga: Inte heller detta är väl kompatibelt med att rätt man sannolikt (eller ens troligen/möjligen) är häktad eftersom du klart och tydligt säger att Martorp skulle vara slutlig förvaringsplats. Eller ser du något scenario där denne NB tänkt sig att lämna kroppen på Martorp för att hittas där eller för att förbli där för all framtid?
Jag tycker det är lite "Har man sagt A får man säga B". Du framför ganska starka hypoteser för saker men är inte beredd att stå för vad som förefaller vara de logiska konsekvenserna av dem. Själv tror jag på tydlighet i alla tankeled och förstår inte riktigt poängen med förbehåll som "Vad jag tror spelar ingen roll".