2015-07-30, 20:59
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ni är överens nu ja när er bästa spelare lämnat, var likadant BS när Harju lämnade. Nar sett Brynäs spela jag också så snacka inte..
Harju var dock dålig i allt förutom att peta in returer.

Jag har svårt att rangordna Rödin, Scott och Sweatt.
Citera
2015-07-30, 21:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Harju var dock dålig i allt förutom att peta in returer.

Jag har svårt att rangordna Rödin, Scott och Sweatt.
Tyckte nog att Sweatt var den som stack ut där även om det var enheten som var bra.
Ska bli spännande att se om det kan funka (lika bra) med andra omgivningar för dessa killar. Sweatt lär ju få förutsättningarna för det även om en stjärncenter lika bra som BIF-klass inte kan räknas in (ännu).
Citera
2015-07-30, 22:28
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ni är överens nu ja när er bästa spelare lämnat, var likadant BS när Harju lämnade. Nar sett Brynäs spela jag också så snacka inte..

Bästa spelaren var han i ett par matcher. Sett över hela säsongen var både Rödin och Scott bättre. Men Sweatt kommer absolut saknas. Var med och bildade en av seriens bästa kedjor, givetvis skapar det ett tomrum. Får se om Johnson kan fylla det.
Citera
2015-07-30, 23:21
Medlem
Displaceds avatar
Jag kan inte räkna antalet gånger jag skrikit på Harjus överbetalda jävla röv att jobba hem. Flera gånger har hans lathet lett till mål också. Så det är knappast något jag säger för att han inte längre spelar i Brynäs. Han var knappast hyllad här...

Och att Sweatt varit vår bästa spelare är skrattretande. Se bara hans produktion utanför förstalinan.
Citera
2015-07-30, 23:22
Medlem
J.R.s avatar
Sweatt på plats i Luleå och han och laget ska bege sig ut på överlevnad/seger marsch i norrbottensfjällen (osten har beordrat detta eftersom man hade en sådan innan guldsäsongen för 20 år sedan). Tror dock att Sweatt underskattar kylan/myggen i fjällen när man han jämför med att bergen i Colorado är lite högre. Tur han har Granis på sin sida, han kommer från de snåriga delarna av Sverige.
http://luleahockey.se/artikel/67711/
Verkar ju var en vältalig kille annars, otypisk lulespelare.
Citera
2015-07-31, 00:11
Medlem
Jag tycker iaf det är mycket underligt att många ojade sig över att Sweatt lämnade.
Men nu så verkar alla snacka skit om honom bara för att han flyttade.
Dubbelmoral någon

Iofs som vanligt men borde inte Brynäsarna fokusera på att få ihop ett lag istället för att gnälla om Sweatt!?
Citera
2015-07-31, 00:23
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Jag tycker iaf det är mycket underligt att många ojade sig över att Sweatt lämnade.
Men nu så verkar alla snacka skit om honom bara för att han flyttade.
Dubbelmoral någon

Iofs som vanligt men borde inte Brynäsarna fokusera på att få ihop ett lag istället för att gnälla om Sweatt!?
Var snackas det skit om honom? Vem säger att han är dålig? Ingen på det här forumet vad jag kan se.
Citera
2015-07-31, 00:28
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Var snackas det skit om honom? Vem säger att han är dålig? Ingen på det här forumet vad jag kan se.
Nej inte så många bara du och 2-3 till Brynäsare, hade ju kunnat tro på er expertis i det härfallet om jag inte sett Sweatt göra kaos i andralagets försvar med mina egna ögon. Dvs .han är en riktigt bra spelare, bättre än den där Johnson som ni köpt för dyra pengar.
Tror inte att Luleå vinner allt bara för att man tar BIFs bästa men rätt ska vara rätt i diskussionen.
Citera
2015-07-31, 00:37
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Nej inte så många bara du och 2-3 till Brynäsare, hade ju kunnat tro på er expertis i det härfallet om jag inte sett Sweatt göra kaos i andralagets försvar med mina egna ögon. Dvs .han är en riktigt bra spelare, bättre än den där Johnson som ni köpt för dyra pengar.
Tror inte att Luleå vinner allt bara för att man tar BIFs bästa men rätt ska vara rätt i diskussionen.
Hänvisa gärna till inlägg där jag och 2-3 andra Brynäsare säger att Sweatt är dålig. Många Brynäsare ville nog ha kvar honom, men inser samtidigt att Johnson är en bra ersättare. Sedan känns Sweatts karaktär unken såhär i efterhand men det har inte så mycket med hans skicklighet som spelare att göra.
Citera
2015-07-31, 00:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Brynäsare här? Tror inte jag läst att någon tycker Sweatt är dålig. Folk har väl uttryck saker i stil med att "har hellre kvar Rödin och Scott".

Trolltomten: Ska vi forumiter jobba på att värva en back eller hur menar du?
Citera
2015-07-31, 01:04
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hänvisa gärna till inlägg där jag och 2-3 andra Brynäsare säger att Sweatt är dålig. Många Brynäsare ville nog ha kvar honom, men inser samtidigt att Johnson är en bra ersättare. Sedan känns Sweatts karaktär unken såhär i efterhand men det har inte så mycket med hans skicklighet som spelare att göra.
Här ligger problemet och jag kan förstå tankegången . "Vafan ska killen gå till Luleå för.. Dom som borde vara sämre än oss så har det ju alltid varit liksom, jäfvla lappjävflar!. Sweatt , Harju suger som sviker oss". Nåja, ni kan släppa det där nu, ganska naturligt att spelare byter klubb även från er skitklubb.
Citera
2015-07-31, 01:28
Medlem
Kan ändå hålla med om att alltid känns lite unket när en spelare som blivit en fixtur i en SHL-klubb plötsligt byter till en annan. 2 säsonger känns lite väl lite för att kunna kräva någon gnutta lojalitet/respekt, men samtidigt hade jag tyckt att det varit förjävligt om en kultfigur som Holloway gått till en annan SHL-klubb och han var ändå bara här i 3 säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in