2015-08-05, 18:43
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Kaptensrollen är oftast baserad på ledaregenskaper .

Rögle
C Christoffer Liljevall
A Jesper Jensen
A Jordan Smotherman

Det blir bra.
http://www.roglebk.se/artikel/67837/
Citera
2015-08-05, 19:00
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rögle
C Christoffer Liljevall
A Jesper Jensen
A Jordan Smotherman

Det blir bra.
http://www.roglebk.se/artikel/67837/

Är det sant att RBK satsar kommande säsong på att slå Väsbys rekord i lägst antal poäng i högstaligan?
Citera
2015-08-05, 19:22
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Jaså, vilka?
Ingen aning. Läste det i GD.

http://www.gd.se/ishockey/shl/brynas-backplan-gick-i-baklas

Kul med Ollas också: "Däremot var förra årets långtidsskadade spelare Jesper Ollas och Jörgen Sundqvist med fullt ut.
– Det känns riktigt bra, sa Ollas.
"

Sån positivitet har han inte uttryckt tidigare.
Senast redigerad av Illusioner 2015-08-05 kl. 19:46.
Citera
2015-08-05, 19:29
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Kaptensrollen är oftast baserad på ledaregenskaper och personens förmåga att få en grupp att fungera ihop.

Jag delar denna åsikt. Vi har ju också bytt lagkapten och jag är otroligt glad över att vi har en supporter som kapten i Färjestad. En kille som står på läktaren och hejar på laget när han varit skadad och som lever och andas Färjestad.

Magnus Nygren - C
Ole-Kristian Tollefsen - A
Linus Persson - A
Citera
2015-08-05, 19:46
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag delar denna åsikt. Vi har ju också bytt lagkapten och jag är otroligt glad över att vi har en supporter som kapten i Färjestad. En kille som står på läktaren och hejar på laget när han varit skadad och som lever och andas Färjestad.

Magnus Nygren - C
Ole-Kristian Tollefsen - A
Linus Persson - A

Det var som Tolle sade i intervjun när det blev klart att Nygga blir ny kapten. "Han är Färjestad."
Förutom att han lever och andas Färjestad så är han ju en go kille som lätta upp stämningen i omklädningrummet vid behov.

Även om han är ung så ser jag inget problem i det då det finns två tidigare kaptener kvar i klubben som kommer finnas där som stöd ifall det blir ett tungt lass att dra.
Citera
2015-08-05, 20:04
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Är det sant att RBK satsar kommande säsong på att slå Väsbys rekord i lägst antal poäng i högstaligan?

Nej men vissa fegislag tycker att de tre nykomlingarna skall ha 6 miljoner mindre än de etablerade. Vissa etablerade lag kan få stjärnor till lägre kostnader.
Detta drabbar Khk o Rbk mer än Malmö där vissa sponsorer nu lastar in.
Rögles trupp saknar storstjärnor men laget är rätt bra och sammansvetsat något som andra lag ej prioriterat.
Tror Rögle kommer före Brynäs MoDo o Lulää
Citera
2015-08-05, 20:33
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Nej men vissa fegislag tycker att de tre nykomlingarna skall ha 6 miljoner mindre än de etablerade. Vissa etablerade lag kan få stjärnor till lägre kostnader.
Rögles trupp saknar storstjärnor men laget är rätt bra och sammansvetsat något som andra lag ej prioriterat.

Det kan gå med 6 mille mindre också. Vi klarade det ifjol!
Till nästa säsong tycker jag SHL skärper sig och tar bort bötesbeloppet för nykomlingarna och dessutom ger 6 mille mer i kompensation till DIF, Malmö, Rögle och Karlskrona.
Citera
2015-08-05, 21:19
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Det kan gå med 6 mille mindre också. Vi klarade det ifjol!

Ja Djurgårdens förstaår och recept var rätt bra, hårt arbete och skridskoåkning.
Citera
2015-08-06, 01:15
Medlem
Citat:

Kommer Rögle före Luleå bjuder jag dig på en weekend i valfri europeisk stad. Snudd på att man med gott samvete kan lova det med de andra lagen också. "Sammansvetsade gäng" som inte har klass når maximalt play-in-platser, Leksand och Dif har ju varit och nosat i undre mitten senaste två men inte haft något att hämta på riktigt för att de har för dåliga spelare helt enkelt. Tror det kommer se ut som senast, totalt utspelade nästan varje match, och att målvaktsspelet gör att det inte ser så katastrofalt ut som det borde.
Citera
2015-08-06, 08:18
Medlem
havreees avatar
Hur kan Ted Brithèn vara lagkapten i HV? Är det inte hans andra säsong i klubben bara och dessutom är han ganska ung för att vara kapten. Borde inte ett namn som Martin Thörnberg ligga bättre till hands?

Detta säger jag utan att ha någon som helst koll på Ted eller hur situationen ser ut i HV, men tycker bara valet är lite underligt.
Citera
2015-08-06, 08:34
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Hur kan Ted Brithèn vara lagkapten i HV? Är det inte hans andra säsong i klubben bara och dessutom är han ganska ung för att vara kapten. Borde inte ett namn som Martin Thörnberg ligga bättre till hands?

Detta säger jag utan att ha någon som helst koll på Ted eller hur situationen ser ut i HV, men tycker bara valet är lite underligt.

Tredje säsongen nu. Men han var kapten redan förra säsongen. De tycker väl han har goda ledaregenskaper
Svårt för oss som inte är med i omklädningsrummet eller båset att veta.
Citera
2015-08-06, 09:43
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee

Det är spikat alltså? Inget ont om Ted, men nog hade jag hellre sett Thörna som C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in