2015-07-30, 17:08
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, men det stannar inte bara där, resonemanget kan utvidgas: Eftersom jag är påläst på och personligen varje dag ser effekten av migrationspolitiken och hur sjupartiet står enat passivt utan att ens erkänna problemen, blir jag tveksam till sjupartiets övriga politik av många skäl. Och då menar jag inte bara invandringens effekt på skola med mera. Även inom områden där jag har ringa kunskap, t.ex skola, försvarspolitik, bostadspolitik kan jag helt enkelt inte känna något förtroende för moderater och sossar, när jag ser hur omdömet så uppenbart brister vad gäller migrationspolitiken. I min okunskap om nämnda ämnen utgår jag helt enkelt ifrån att de brister i omdöme även där. Så eftersom SD ser migrationspolitikens vansinne, antar jag rätt och slätt att de förmodligen är bättre även i annan politik.

Precis och det var just det som var min poäng. De övriga partierna sänker förtroendet för all sin politik genom att framhärda och ljuga om invandringspolitiken. Ljuger de om invandringspolitiken så ljuger de såklart om fler saker. Jag tror att fler och fler svenskar börjar tröttna på alla lögner vi matas med dagarna i ända från politiker, media, myndighetschefer osv.. Varför liknar Sverige allt mer Nazityskland 1945? Vi ser ju för fan vad som är på väg att hända.

Klart att man börjar undra om SD kanske trots allt är vettigare även på fler områden.
Senast redigerad av fernebo 2015-07-30 kl. 17:11.
2015-07-30, 17:10
Medlem
Menveds avatar
Jag hoppas på en Inizio-mätning nu i morgon eller på lördag. Är det någon i tråden som har deltagit i en sådan nu under juli?
2015-07-30, 17:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hade "journalister" varit Journalister och bedrivit journalistik istället för opinionsbildning, propaganda och försökt uppfostra läsarna så hade de redan från början kritiskt granskat 7K.

Föreställ er en journalistik som granskat exakt vad våra företrädare hållit på med, ställt kritiska befogade följdfrågor, tydligt i tidningen redogjort för vilka beslut som fattas och vad de innebär. Aldrig att det här hade gått så långt då och därmed hade heller inte SD vuxit fram till att börja med.

SDs bildande och sagolika utveckling beror enbart på att våra "valda" politiker tillsammans med i princip hela mediasverige ljugit och mörkat den största omvälvning i Sveriges historia. Att SD kommer bli största parti är en naturlig reaktion på det som sker.

Det förbryllar mig att så många kan vara involverade i det här spelet under så lång tid utan att det brustit. Vad har de hört eller hotats med som får dem att så utstuderat förråda sitt eget folk och av vem?
Mediamörkläggningen började redan under 80 talet, vidare startade den antisvenska propagandan samtidigt.
Dock var den betydligt mer korkad och grov på den tiden, under 90 talet förfinades metoderna och direkt förtigande och nedtystandande av obehagliga sanningar började ske, ex. Zigenares brottslighet.
Under 00 talet började alternativmedia slå igenom och sakta men säkert slogs åsiktsmonopolet sönder.
När avpixlats föregångare dök upp så var gammelmedias lögner avslöjade.
Journalisterna har i årtionden fått det itutat från lärare, chefer och kollegor att invandrarbrott skall förtigas och invandringens baksidor aldrig skall redovisas.
Visst finns det ännu några miljoner som inte vaknat men de blir snabbt färrre.
2015-07-30, 17:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, men det stannar inte bara där, resonemanget kan utvidgas: Eftersom jag är påläst på och personligen varje dag ser effekten av migrationspolitiken och hur sjupartiet står enat passivt utan att ens erkänna problemen, blir jag tveksam till sjupartiets övriga politik av många skäl. Och då menar jag inte bara invandringens effekt på skola med mera. Även inom områden där jag har ringa kunskap, t.ex skola, försvarspolitik, bostadspolitik kan jag helt enkelt inte känna något förtroende för moderater och sossar, när jag ser hur omdömet så uppenbart brister vad gäller migrationspolitiken. I min okunskap om nämnda ämnen utgår jag helt enkelt ifrån att de brister i omdöme även där. Så eftersom SD ser migrationspolitikens vansinne, antar jag rätt och slätt att de förmodligen är bättre även i annan politik.
Ta energipolitiken, Sverige är i full färd med att skrota bort CO2 fri elproduktion som står för 1/3 del av hela elproduktionen, gissa vad det kommer ge för effekter på elpris och konkurrenskraft, sjuklövern blundar och stoppar huvudet , SD har den överlägset bästa energipolitiken.
Samma lika med försvaret, SD är enda parti som vill ge substansiella tillskott till försvaret, sjuklövern vill ge symboliska summor och sparka burken framför sig.
Valfrihet vid föräldraledighet, SD och KD överlägsna.
Kriminalpolitik, skolpolitik etc etc SD har bra eller bäst politik på fler områden än invandringen.
2015-07-30, 17:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag hoppas på en Inizio-mätning nu i morgon eller på lördag. Är det någon i tråden som har deltagit i en sådan nu under juli?

Jag har för mig att Inzino flyttade sitt utgivningsdatum från början till mitten av månaden för ett tag sen.
2015-07-30, 17:44
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Som det är nu har SD bästa möjliga reklam: Växandets normalisering.
Ett stort parti är aldrig extremt, per definition är dess åsikter rumsrena.

Fin insikt och som naturligtvis bör resultera i att SD växer ytterligare!
2015-07-30, 17:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Precis.

Hela 7K förtroendekapital är skadat. Hos vissa, som mig, är det redan noll. Det är inte för inte det heter att "En lögn kostar inte en sanning, utan sanningen". I och med att dom ljugit hejdlöst en lång tid, och blivit tagna med brallorna nere angående "mytsajter" osv. så blir hela deras förtroendekapital nedsatt.

Ibland kan jag tänka tanken att 7K klamrar sig fast vid makten trots att dom vet att det är redan en hopplös situation att reda upp, för att så att säga ge SD sämsta möjliga möjligheter att lyckas rädda upp nånting när deras tid väl kommer. Då kan dom iallafall säga "där ser ni då, rasistjävlar!". Om dom driver det till 1cm innan kakelkanten är det större risk/chans att SD inte hinner reda ut saker än om dom ger upp innan sista simtaget, 2 meter från kaklet. Men så kan det väl ändå inte vara?

Eller, jag menar det skulle vara rätt schysst att ha en Gulfstream V på Bromma att kunna glassa runt i, och det är ju inget man skulle vilja ge upp trots total politisk inkompetens och idépolitisk ökentorka.

Gas up the jet!
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-30 kl. 17:54.
2015-07-30, 18:55
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det här beteendet är så typiskt för svenska folket. Alla ska tycka likadant samtidigt. Skrivit om det tidigare:

(FB) Varför blir man nationalist?

Efter att MSM-moderhjärnan sektat bort sin trovärdighet och en kritisk mängd svenskar fått upp ögonen för vanskötseln av vår framtid så verkar äntligen invandringsmotståndet ha smackat rakt in i svenskarnas outtalade åsiktsregister. Det är rätt så skumt egentligen för inga egentliga samtal mellan svenskar behövs. Handlar mer om att folk automagiskt suger upp föreställningar. Skälet till varför Sverige alltid haft sådan puckad offentlighet och sådana djupa konsensus.

Den utmärkte forumskribenten ivanlendl skrev redan för kanske fem år sen eller så, att den svenska reaktionen skulle ta längre tid men när den väl skedde skulle bli mer kraftfull än någon annanstans. Att den första delen i detta stämmer är väl ganska givet, förhoppningsvis stämmer även den andra.
2015-07-30, 23:00
Medlem
Varför är det ovanligt många institut som tagit semester i år?
2015-07-30, 23:18
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Det är väl inte lika intressant med semestermätningar när vi bara har två block...

Novus och Inizio kan trilla in under morgondagen alltså. Hoppas det kommer någon, känner att min OU-abstinens växt sig stark

Medelvärdet för juli på status.st ligger på 21,0% nu. Inte illa
2015-07-30, 23:23
Medlem
madchances avatar
Citat:

Intresset bland kunderna håller troligtvis på att svalna..
2015-07-30, 23:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Brukar det komma undersökningar i juli/augusti?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in