Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Hade "journalister" varit Journalister och bedrivit journalistik istället för opinionsbildning, propaganda och försökt uppfostra läsarna så hade de redan från början kritiskt granskat 7K.
Föreställ er en journalistik som granskat exakt vad våra företrädare hållit på med, ställt kritiska befogade följdfrågor, tydligt i tidningen redogjort för vilka beslut som fattas och vad de innebär. Aldrig att det här hade gått så långt då och därmed hade heller inte SD vuxit fram till att börja med.
SDs bildande och sagolika utveckling beror enbart på att våra "valda" politiker tillsammans med i princip hela mediasverige ljugit och mörkat den största omvälvning i Sveriges historia. Att SD kommer bli största parti är en naturlig reaktion på det som sker.
Det förbryllar mig att så många kan vara involverade i det här spelet under så lång tid utan att det brustit. Vad har de hört eller hotats med som får dem att så utstuderat förråda sitt eget folk och av vem?
Citat:
Ursprungligen postat av
FranzLisztBlevEj75
Jag håller med, men man får skilja på avsaknaden av granskande journalistik och själva smutskastningen mot SD.
Ok
Det ni vidrör är fantastiskt, och mystiskt, och kommer att generera böcker, artiklar och Hollywoodfilmer.
För det är så obegripligt.
Vadå "granskande journalistik"?
Vadå politiker vilka arbetar för nationens/folkets bästa?
Här har vi för första gången i modern historia, för öppen ridå, på bordet utlagt... en plan att fördärva ett land, dess innevånare med deras traditioner och seder och deras ekonomi.
Och "ingen" reagerar.
Vad pågår? Jag får vibbar från "cuckoo's nest", Franz Kafka och boken"catch 22" (moment 22)
Vem/vilka är galen -na?
Om vi buntar ihop all modern undergångslitteratur med alla nyare apokalyps-spel. Och knådar ihop dem till en deg, så är den degen Sverige i dag. Hur är det möjligt?
Jag tänker inte här, i den här tråden lista alla domedagsprofetiers tecken som nu flyter upp till ytan eftersom det är Off Topic för tråden. Och för att ni alla vet vad jag menar ändå. Orka bara omfatta det...
Vad fan
Jag hade tänkt köpa mig en fin segelbåt och en stuga vid kusten för att njuta min ålderdom. Nu ser jag mig om efter en övergiven gruva/militär bunker, torkat kött och vapen som jag inte behöver registrera. Är det detta som den Svenska Staten vill att vi, hårt arbetande, producerande medborgare skall fokusera på?
Om inte, isåfall på vad?