2015-07-04, 22:45
Medlem
ChefPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag ska till Västerås nu i dagarna. Var kan jag äta? Är inte sugen på nåt särskilt bara det är bra.

Har tidigare besökt staden och då ätit på yum yum och Restaurang Å som båda var okey!
Kanske går dit igen, men om nån har några andra tips så är jag tacksam. Gäller lunch och middag.

Kajplats 9, Hattfabriken, Franks, Torggatan 1, finns massor i Västerås som är riktigt bra....och då är jag från Örebro
Citera
2015-07-25, 14:39
Medlem
swehardrockers avatar
Flickvänen ligger just nu med en kraftig förkylning samt hals ont. Vi undrar om det finns nåt ställe I Linköping som serverar soppa
Citera
2015-07-30, 22:20
Medlem
Söker bästa köttet, läs; bästa steaksen i Sthlm, då jag planerar en resa dit snart med min donna. Pris spelar inte någon större roll. Så länge det är bra mat för pengarna.
Citera
2015-07-31, 10:54
Medlem
tepss avatar
Tjena.
Kommer strax bege mig ut på E6:an från Malmö upp till Uddevalla där jag sedan kommer köra på väg E45 för slutdestination Karlstad.

Någon som har några tips på ställe att käka längs vägen?
Rustikt och äkta är att föredra över Frasses och annan dylik dynga.

Ska ju hem igen nästa vecka så tips tas gärna emot över helgen inför nerfärden också.

Ha de gott.
Citera
2015-09-14, 08:24
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kench
Söker bästa köttet, läs; bästa steaksen i Sthlm, då jag planerar en resa dit snart med min donna. Pris spelar inte någon större roll. Så länge det är bra mat för pengarna.

Ett par månader försent, men Allmänna galleriet, AG, är en bra köttkrog i Stockholm.
Citera
2015-10-12, 18:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Här i Falun

Har sagt dessa förut
Banken
Två rum och kök
http://www.bankenfalun.se/
Samma ägare men olika prisklasser

Två rum och kök
Har något dyrare priser men maten är super. Dock inte chockerande dyrt, man får vad man betalar för så att säga. Var där med exet då han fyllde år då jag ville bjuda ut honom. Jag beställde tre rätter och han två och tog Baileys på maten istället för dessert. Vi tog väl två-tre öl var. Gick nog på en 1400. Visst inget jag personligen slänger upp en gång i veckan men ja självklart värt det. Maten super och roligt att kunna få bjuda den man älskar på något så fint och gott.
Banken
Är som sagt något billigare så det är väl ett ställe man kan gå till lite mer spontant. Dock behöver man nog boka bord. Har precis som ovannämnda menyförslag man kan ta. Huvudrätter går loss på ca 150-250. Trevliga ställen båda två och bra service.

Smak
http://smakochmera.se/
Rätt nyöppnad restaurang och blivit omnämnda i white guide. jobbar precis som de ovanför mycket med lokalmat. Här har de även försäljning av ostar, korv och liknande från lokala gårdar. Trevligt ställe fördelat på två våningar. På övervåningen kan man också äta sin mat, men det är mer rum för lite mysigt öldrickande. Är riktigt trevligt att sitta nersjunken i en läderfåtölj i deras bibliotek avnjutande en lokal ipa. Maten är också god och helt okej priser. Sist jag avr där gick min nota på 420 kr. Då hade jag tagit en huvudrätt, två öl och en drink. God och vällagad mat, de har även tapas. Dock kan servicen bli något snabbare. Fast jag antar att de har svårt att hinna med då det är mycket gäster och inte allt för stort ställe

Blackstone
http://www.blackstonesteakhouse.se/
Stans senaste hak och jävlar vad det har blivit poppis. Fullbokat veckor i förväg. Här får du in maten på heta lavastenar och då får sen grilla maten själv. Jättekul och väldigt gott. Till det får man välja två såser/röror och nån potatisrätt. Finns även pizza att beställa. Deras efterrätter är to die for, speciellt deras chokladbomb. En chokladkula som de vid ens bord häller varm kolasås över så att den sen spricker och innuti finner man en annan kolasmet. Goda drinkar, bra service och snygg inredning. En kväll där med mat, dessert och drink kostar ca 1200 skulle jag tro.

Vi har även chapeau dor, ett ställe som jag hört bra om men aldrig varit på själv. Vi har väldigt bra restauranger här för att vara så liten stad. Tycker det är superroligt att vi har det och ett så unikt ställe som blackstone också. Som matälskare blir jag helt lyrisk över sådant.

www.chapeaudor.se/

Hoppas mina tips kan hjälpa någon
Citera
2015-10-12, 22:54
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Flickvänen ligger just nu med en kraftig förkylning samt hals ont. Vi undrar om det finns nåt ställe I Linköping som serverar soppa

jag skulle tippa på Gula Huset vid Ågatan.
Annars så finns väl Djingis Khan och även stället som ligger nere vid Gränden lite längre ned.
något Thai ställe som ligger snett vid Ö&B
Citera
2015-10-12, 22:56
Medlem
Rebali179s avatar
Linköpings bästa pizzeria är nog lätt Adriatic vid Åbylund.
Det är helt gudomligt gott
Citera
2015-11-11, 12:47
Medlem
joall123s avatar
Här i Fredhällsområdet har vi Rålambs Bar & Matsal, även kännt som "Källarn". Äter där minst 2 gånger i veckan. Grymt bra och prisvärt käk! Som grädde på moset är krögaren som går under namnet "Birre" helt fantastisk! Vilken Klippa! HYLL!
Citera
2015-11-11, 13:28
Medlem
MonkMans avatar
Berlin

Bar Raval
Citera
2015-11-12, 23:09
Medlem
lottasfanclubs avatar
Kalmar
Slottsrestaurangen alla gånger. Sjukt bra mat. Awesome avsmakningsmeny och bästa köttbullarna i småland om man ska luncha.
Ernestos är svajigt ibland bra ibland kasst. Söderport var bra innan de bytte kock. Annars finns det mest skit i Kalmar.
Citera
2015-12-11, 08:31
Medlem
japanskbruds avatar
resturanger i karlskrona genomsyras av inkompetens och kockar som bara har det som jobb.. 99,9% ungdomar av nån anledning.. så man kan nog räkna med spottloskor och annat i maten.
Enda jag vet med riktig mat är Eken vid länsstyrelsen(lunchbuffe) eller timeout i lyckeby(undvik pizzorna(.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in