Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-30, 20:07
Medlem
Jag har precis uppgraderat mig till win10 och det första problemet jag stöter på är att när jag kollar på youtube via chrome så hackar det hela tiden, men inte när jag kör explorer och det verkar som att det bara är youtube och filmer på facebook, nån annan med samma problem som har nån lösning på detta?
Senast redigerad av andas-djupt 2015-07-30 kl. 20:12.
Citera
2015-07-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desertways
Alltså hur fan får man uppgraderingen till Windows 10? Var väl den 29 juli? Den där skiten i verktygsfältet säger ju bara att datorn är kompatibel och att jag inte behöver göra nåt mer, jag kommer att meddelas när skiten laddats ner. What?
http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Citera
2015-07-30, 20:16
Medlem
Jag uppgraderade från windows 7 till w10 igår kväll. Allt gick bra tills det var färdigt då hela skärmen börjar blinka konstant och jag inte kan trycka på något. Kan inte ens få upp startmenyn.

Startat om datorn flera gånger, någon annan som varit med om liknande eller har en lösning?

Har sökt runt på google, men det verkar bara vara folk som har haft det problemet med test-versionerna. Och jag hänger ärligt talat inte med om hur de har löst problemet.
Citera
2015-07-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capt.Strong
Jag uppgraderade från windows 7 till w10 igår kväll. Allt gick bra tills det var färdigt då hela skärmen börjar blinka konstant och jag inte kan trycka på något. Kan inte ens få upp startmenyn.

Startat om datorn flera gånger, någon annan som varit med om liknande eller har en lösning?

Har sökt runt på google, men det verkar bara vara folk som har haft det problemet med test-versionerna. Och jag hänger ärligt talat inte med om hur de har löst problemet.

Har du kollat efter dem senaste drivrutinerna för grafikkortet?

Citat:
Ursprungligen postat av desertways
Alltså hur fan får man uppgraderingen till Windows 10? Var väl den 29 juli? Den där skiten i verktygsfältet säger ju bara att datorn är kompatibel och att jag inte behöver göra nåt mer, jag kommer att meddelas när skiten laddats ner. What?

haha, jag väntar på samma sak. Händer ju inget, ingen fil laddas ju ned
Citera
2015-07-30, 20:23
Medlem
Ikonerna i aktivitetsfältet laddas om var 10 sekund väldigt störande, nån som vet hur man fixar det?

Edit: Nu verkar det ha lugnat ner sig, kanske bara var nått tillfälligt.
Senast redigerad av andas-djupt 2015-07-30 kl. 20:38.
Citera
2015-07-30, 20:54
Medlem
Någon som faktiskt gjort en säkerhetskopia på systemet innan uppgradering till win10?
Jag är musiker och är skit nojig att uppgraderingen ska krascha, då försvinner ca 50.000 viktiga filer som jag samlat på mig och köpt under åren.

Dem rekommenderar en 200 GB HDD vid säkerhetskopiering, men vad jag kan se så har jag 400gb ledigt av 1Tb... Hur jävla stora blir dessa kopior?
Citera
2015-07-30, 20:59
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lfomod
Någon som faktiskt gjort en säkerhetskopia på systemet innan uppgradering till win10?
Jag är musiker och är skit nojig att uppgraderingen ska krascha, då försvinner ca 50.000 viktiga filer som jag samlat på mig och köpt under åren.

Dem rekommenderar en 200 GB HDD vid säkerhetskopiering, men vad jag kan se så har jag 400gb ledigt av 1Tb... Hur jävla stora blir dessa kopior?

Jaha... så du har ingen säkerhetskopia på dina viktiga filer?

Finns betydligt fler saker som kan gå fel än en misslyckad windowsuppgradering..... disken kan gå sönder tex.
Citera
2015-07-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Jaha... så du har ingen säkerhetskopia på dina viktiga filer?

Finns betydligt fler saker som kan gå fel än en misslyckad windowsuppgradering..... disken kan gå sönder tex.

Nej datorn har inte många år på nacken så jag har inte ens funderat över det, men nu när du skriver det så slog tanken mig att det kan vara en bra idé att backa upp filerna.

Då får jag köpa mig en extern hårddisk innan jag sätter igång helt enkelt.
Citera
2015-07-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
För mej hjälpte det att starta om datorn.

Ok, det funkar tyvärr inte för mig. Har provat det mesta nu men det verkar omöjligt att få tillbaka gamla upplösningen. Ominstallerade senaste drivaren för grafikkortet från AMD men fortfarande syns inte 1920x1200 upplösningen i Windows inställningar.
Sen kan jag heller inte starta AMD catalyst control center, får ett felmeddelande som säger
"AMD CCC cannot be started. There are currently no settings that can be configured using AMD CCC."

Hyffsat besviken på att en sån här enkel sak inte fungerar i Win 10, hittar jag ingen lösning blir det att gå tillbaka till 7an igen.
Citera
2015-07-30, 21:20
Medlem
Hittade till slut ett ställe där den färdiga win10 kunde downloadas.
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Går otroligt sakta så serverbelastningen är nog hög.
Citera
2015-07-30, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av ModernRock
Ok, det funkar tyvärr inte för mig. Har provat det mesta nu men det verkar omöjligt att få tillbaka gamla upplösningen. Ominstallerade senaste drivaren för grafikkortet från AMD men fortfarande syns inte 1920x1200 upplösningen i Windows inställningar.
Sen kan jag heller inte starta AMD catalyst control center, får ett felmeddelande som säger
"AMD CCC cannot be started. There are currently no settings that can be configured using AMD CCC."

Hyffsat besviken på att en sån här enkel sak inte fungerar i Win 10, hittar jag ingen lösning blir det att gå tillbaka till 7an igen.

Tryck på "Sök i Windows" nere i vänstra hörnet, sök efter "Enhetshanteraren" tryck på den som kommer upp. Gå till bildskärmskort, när jag gjorde detta lät det till, som att drivrutiner installerades, och sen kom min NVIDIA modell upp, och då startade jag om datorn, så va det fixat. Händer inte detta, högerklicka på "Bildskärmskort" och tryck "Sök efter maskinvaruförändringar", detta fixade problemet för mig, hoppas det hjälper för dig med!
Citera
2015-07-30, 21:26
Medlem
4skins avatar
Ok, jag har stött på patrull här. Jag har kört Windows 10 work build sen den kom någon gång i höstas. I måndags (dagen innan release) blev jag uppgraderad till Windows 10 PRO som var aktiverad och färdig. Jag kände dock av flera anledningar att det var läge att göra en ren installation varför jag letade rätt på min nyckel i registret och installerade om med iso från Microsofts hemsida. Nu fungerar dock inte nyckeln över huvud taget vilket jag tycker är konstigt.

Jag är 100% säker på att jag har skrivit rätt nyckel, skrev ner den på papper och har fotat den i mobilen. Är det någon annan som har liknande problem? Jag kan inte härleda detta till hög belastning på servern eftersom jag får meddelande om att nyckeln är ogiltig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in