2015-07-17, 18:38
Medlem
vizuals avatar
Någon som vet var jag kan få tag på en lite längre ullrock, typ en sån här: http://www.tailoredsuitparis.com/image/data/products/coats/men/ovc-25/men-coat-1.png
eller
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/da/e9/2e/dae92e699d165cf3ed5e677814c99a6d.jpg

Helst ganska tight och bra passform
Citera
2015-07-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayou
Ebay, nu är bästa tiden att hitta kap. Köpte precis en tillverkad innan 1945 (60 usd + frakt), bara hoppas att säljaren måttat rätt och varit uppriktig med skicket. Finns en över 100-sidig tråd på fedoralounge där du kan utbilda dig inför jakten...

Tack så mycket. Spännande läsning.
Citera
2015-07-30, 18:21
Medlem
Sweeper80s avatar
Rock till hösten

Köpte en ny rock såhär till hösten: http://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/socrates_coat

Vad tycker ni om den? Vad bär ni själva på höst och vår?
Citera
2015-07-30, 18:24
Bannlyst
Jag tycker den var jätteful passar bra in på en likbilschaffis.
Citera
2015-07-30, 18:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktAborre
Jag tycker den var jätteful passar bra in på en likbilschaffis.

Vad går du själv klädd i? Du vet att du är i underforumet "klassisk stil"?
Citera
2015-07-30, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Vad går du själv klädd i? Du vet att du är i underforumet "klassisk stil"?

Du bad om forumets åsikter om du bara vill tillåta folk som hänger i underforumet klassisk stil att kommentera så får du vara mer tydlig med det.

Tråden handlar inte om mig.

Edit: Ser ut som en regnrock med lite stiligare krage.
Senast redigerad av RoktAborre 2015-07-30 kl. 18:37.
Citera
2015-07-30, 18:35
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Du bad om forumets åsikter om du bara vill tillåta folk som hänger i underforumet klassisk stil att kommentera så får du vara mer tydlig med det.

Tråden handlar inte om mig.

Jo, jag vet det; blev mest nyfiken på vad någon som har så olik smak, jämfört mig, själv brukar att bära. Som du ser, så frågade jag redan i trådstarten vad den som läste den bär - så, jo, i den utsträckningen så handlar tråden om dig, också.
Citera
2015-07-30, 18:40
Bannlyst
Citat:
Jo, jag vet det; blev mest nyfiken på vad någon som har så olik smak, jämfört mig, själv brukar att bära. Som du ser, så frågade jag redan i trådstarten vad den som läste den bär - så, jo, i den utsträckningen så handlar tråden om dig, också.

Jo jag har ju givetvis en helt annan stil en vad du har, är ingen hater som skriver ner allt jag ser utan jag tyckte bara att rocken såg förjäkla tråkig ut.

Jag är lite sportigare och har hellre en HH regnjacka en slick skinjacka och en lite sportigare frilufts/sportjacka så vi är ju inte alls i samma smak där.

Men jag tycker den var tråkig.
Citera
2015-07-30, 18:41
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Jo jag har ju givetvis en helt annan stil en vad du har, är ingen hater som skriver ner allt jag ser utan jag tyckte bara att rocken såg förjäkla tråkig ut.

Jag är lite sportigare och har hellre en HH regnjacka en slick skinjacka och en lite sportigare frilufts/sportjacka så vi är ju inte alls i samma smak där.

Men jag tycker den var tråkig.

Jag ÄR tråkig!
Citera
2015-07-30, 18:44
Bannlyst
Citat:
Jag ÄR tråkig!

I mina ögon kanske men i många andras ögon har du klass och ser proper ut!

Se för guds skull inte ner på dig själv, det var absolut inte meningen att hacka på dig!
Citera
2015-07-30, 18:47
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
I mina ögon kanske men i många andras ögon har du klass och ser proper ut!

Se för guds skull inte ner på dig själv, det var absolut inte meningen att hacka på dig!

Nejnej, jag tar inte åt mig! Jag är faktiskt tråkig, de tycker de flesta som träffar mig. Lite självdistans måste man ha! Jag har rolig humor, är galet intelligent men är tråkig till stil och sätt.
Citera
2015-07-30, 19:01
Bannlyst
Citat:
Nejnej, jag tar inte åt mig! Jag är faktiskt tråkig, de tycker de flesta som träffar mig. Lite självdistans måste man ha! Jag har rolig humor, är galet intelligent men är tråkig till stil och sätt.

En kille med humor anses väldigt sällan som tråkig så du är nog rätt rolig!
Det var allt jag hade i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in