2015-03-05, 14:51
Medlem
banan-pyjamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosa
Tjenare
Letar efter en trenchcoat som passar för sommaren. Gärna i en färg som passar med mycket, t.ex. grå, brun, blå och svart. Material ser jag helst att det är så lite polyester och annan plast i som möjligt. Gärna 100% bomull eller lin. Längd spelar ingen större roll, dock helst en kortare variant. Har en ganska begränsad student budget på ungefär 1000kr.
Tack
Nu ligger denna någor utanför din budget, men den är fortfarande väldigt prisvärd: http://www.landsend.com/products/mens-trench-coat/id_271256
Citera
2015-03-15, 10:50
Medlem
Letar efter en helst beige trenchcoat.

Helst en med bra kvalité som håller ett bra tag då detta blir ett inköp som helst ska hålla i framtiden också. Gillar heller inte och beställa från nätet då jag har en rätt udda kroppsform med långa armar så det måste provas i butik.
Tittat endel på Aquascutum men finner dessvärre få åteförsäljare av det märket.

Någon som sitter inne med förslag?
Citera
2015-03-29, 22:07
Medlem
Tips på mörkblåa carcoats?

Budget: 2000
Citera
2015-03-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heenriko
Letar efter en helst beige trenchcoat.

Helst en med bra kvalité som håller ett bra tag då detta blir ett inköp som helst ska hålla i framtiden också. Gillar heller inte och beställa från nätet då jag har en rätt udda kroppsform med långa armar så det måste provas i butik.
Tittat endel på Aquascutum men finner dessvärre få åteförsäljare av det märket.

Någon som sitter inne med förslag?

Letar efter något liknande. Hittade du något?
Citera
2015-04-10, 17:15
Medlem
TheLastDons avatar
Någon som har tips på tillverkare/butiker där jag kan hitta en rock liknande Macintosh Dunkeld? Hade gärna köpt en Macintosh men de är så sjukt smala över axlarna så det går ej
Citera
2015-04-10, 17:17
Medlem
krillebois avatar
Reser tillbaka till London imorgon, och senare vidare till en praktik. Någon som vet var jag kan inhandla en väldigt tunn rock att ha över kostym? Aquascutum har haft liknande, men hittar inga online. Är de kanske mer ofta förekommande hos italienska hantverkare?
Senast redigerad av krilleboi 2015-04-10 kl. 17:49.
Citera
2015-05-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayou
På tal om tyger som står emot vind så köpte jag en amerikansk skepparkavaj (army issue) tillverkad 1966 i nästan mintskick, 32 Oz helt underbar kersey-ull. Efter kemtvätt och pressning så kan man se en stor skillnad mot billiga nutida varianter i sladdriga tyger. Den har blivit mitt favoritplagg och jag går aldrig kall.

Får man fråga var du köpte den? Söker själv efter en skepparkavaj och tar tacksamt emot länkar till affärer som fraktar till Sverige. Budget: 0-3K.
Citera
2015-05-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastDon
Någon som har tips på tillverkare/butiker där jag kan hitta en rock liknande Macintosh Dunkeld? Hade gärna köpt en Macintosh men de är så sjukt smala över axlarna så det går ej
Har den i kashmir, tycker inte den är speciellt smal mellan axlarna. Apc har en modell som är lik. Annars kan du kolla på märken som Aspesi, Herno och Allegri.
Citera
2015-05-10, 18:35
Medlem
Bayous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Får man fråga var du köpte den? Söker själv efter en skepparkavaj och tar tacksamt emot länkar till affärer som fraktar till Sverige. Budget: 0-3K.

Ebay, nu är bästa tiden att hitta kap. Köpte precis en tillverkad innan 1945 (60 usd + frakt), bara hoppas att säljaren måttat rätt och varit uppriktig med skicket. Finns en över 100-sidig tråd på fedoralounge där du kan utbilda dig inför jakten...
Citera
2015-07-17, 09:04
Medlem
pedrinos avatar
Klassisk polo coat?

Hej,

Skulle vilja inhandla en klassisk camel-färgad polo kappa...se bild:

http://www.gentlemansgazette.com/wp-content/uploads/2012/02/Polo-Coat-Worn-Open.jpg

Vill ha exakt denna och exakt denna modell.

Har hittat en på Brooks Brothers i liknande stil, dock är den kortare (slutar innan knäna):

http://www.brooksbrothers.com/Golden-Fleece%C2%AE-Single-Breasted-Polo-Coat/ML00178,default,pd.html

Vet att O'Connells också erbjuder en dubbelbröstad för ca 12 tusen:

http://www.oconnellsclothing.com/O-Connell-s-Camelhair-Polo-Coat.html

Vilken ska man köpa? Fler tips? Vill ha någon som liknar den på den första bilden. Dock hellre en singelbröstad än en dubbel.

EDIT: Ser nu att man kan på Brooks Brothers välja "long" eller "short". Ifall jag väljer long, betyder detta att den slutar under knäna?

Vilken storlek ska jag i sådana fall ha? Jag är 192cm långt och relativt smal.
Senast redigerad av pedrino 2015-07-17 kl. 09:08.
Citera
2015-07-17, 11:00
Avslutad
Inte helt samma som du kanske söker - http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aquascutum-filey-raincoat-camel.html ?

Alma Berlin
Citera
2015-07-17, 17:42
Medlem
ShogunAssasins avatar
Trådstart sammanfogad.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto