Citat:
Ursprungligen postat av
bojo
Du stter dig hellre p existensminimum i fem r fr skuldsanering n lneutmtning i ett r till?

Du tror att jag fr igenom en skuldsanering nr det gller s lga belopp? Fr vrigt s kan ju inte skuldsaneringen hlla p lngre n s lnge det finns skulder. Lneutmtning innebr i mitt fall ocks existensminimum fr vrigt. S skulle skuldsaneringen g igenom, mot all frmodan, s r det en plus-minus-noll-situation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wiseguy
Reagerade ocks p det.
Cimarons profilbild passar bra......
Att ha skuldsanering r banne mig ingen dans p rosor, och inte heller lneutmtning.
Men ska jag vlja s sparar jag hellre in fyra r genom att ta lneutmtningen istllet.
Och ni tv ska kalla mig dum i huvudet?
Om jag skulle f igenom en skuldsaneringen s tar ju den naturligtvis slut samma gonblick som skulderna r betalda. De hittar ju inte p nya skulder bara fr att en skuldsaneringen beviljats. Och n en gng: i mitt fall kommer den med strsta sannolikhet inte att beviljas, vad jag r ute efter r en paus i utmtningen och under den kommer jag ska mjligheterna att gra upp i godo med fordringsgarna. Mem den logiken r nog lite komplicerad fr ett avskrde som dig.
Sebastian r frresten srdeles begvad, s tack.
Rkar det vara ngon annan som kan svara i trden, som faktiskt har ngot verklighetsfrankrat att tillfra till skillnad frn tomtarna hr ovanfr?