Citat:
Ursprungligen postat av
bojo
Du sätter dig hellre på existensminimum i fem år för skuldsanering än löneutmätning i ett år till?

Du tror att jag får igenom en skuldsanering när det gäller så låga belopp? För övrigt så kan ju inte skuldsaneringen hålla på längre än så länge det finns skulder. Löneutmätning innebär i mitt fall också existensminimum för övrigt. Så skulle skuldsaneringen gå igenom, mot all förmodan, så är det en plus-minus-noll-situation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wiseguy
Reagerade också på det.
Cimarons profilbild passar bra......
Att ha skuldsanering är banne mig ingen dans på rosor, och inte heller löneutmätning.
Men ska jag välja så sparar jag hellre in fyra år genom att ta löneutmätningen istället.
Och ni två ska kalla mig dum i huvudet?
Om jag skulle få igenom en skuldsaneringen så tar ju den naturligtvis slut samma ögonblick som skulderna är betalda. De hittar ju inte på nya skulder bara för att en skuldsaneringen beviljats. Och än en gång: i mitt fall kommer den med största sannolikhet inte att beviljas, vad jag är ute efter är en paus i utmätningen och under den kommer jag söka möjligheterna att göra upp i godo med fordringsägarna. Mem den logiken är nog lite komplicerad för ett avskräde som dig.
Sebastian är förresten särdeles begåvad, så tack.
Råkar det vara någon annan som kan svara i tråden, som faktiskt har något verklighetsförankrat att tillföra till skillnad från tomtarna här ovanför?