2015-07-30, 13:27
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Ingen kan med säkerhet veta SDs opinionsutveckling i det alternativa scenariot att media inte bedrivit hetskampanjer i tid och otid. Kanske har SD växt eller stått stilla i opinionen trots alla drev, men skulle växt ännu mer utan dom? Jag tror tyvärr att SD skulle varit större utan medias alla "skandaler".
Intressant. Jag har största respekt för ditt kunnande. Min tes var inte att drevet gynnat SD, även om det kan ha varit så. Jag menade att drevet inte gjort någon skada. Brinner det blir man gärna räddad även av en riktigt ful brandman.
2015-07-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det här kan man se ur olika synvinklar - där det inte är omöjligt att pågående scenario är det optimala för SD:s tillväxt. Inte för Sveriges väl - men för SD:s tillväxt.

Vid ett neutralt eller t o m gynnsamt medialt bemötande så kunde SD redan idag ligga på gamla socialdemokratiska nivåer, eftersom frågan de äger är så viktig och folkviljan på deras sida. Tänk bara om t ex Ullenhag ställdes till svars för sin lögnpropaganda och brottslighet mot svenskar lyfts fram och sensationaliserats av Expressen och Aftonbladet, på det sätt som skett i Danmark och Norge.

Åldringsbrott, åldersbluffande ensamkommande, asylsökares otacksamhet - det riksmedium som ville piska upp folkstormar hade haft klickmonster hela veckan lång. Och tänk bara om varenda folkvald miljöpartist var under luppen som SD:s representanter - då hade våldtäkter av handikappade och balkongfall, islamism och miljöbrott kunnat kletas på det partiet i varenda opinionstext.

Men - paradoxen är förstås att om media inte varit så extremistiskt utan skött sin samhällsbevakande roll så hade övriga partier för länge sedan justerat politiken i SD-riktning. Vilket minskat SD:s potential.

Som det är nu kan SD drabbas negativt i opinionen av skandaler och påvisad "inkompetens" om de får tillfälle att göra bort sig i maktställning SAMTIDIGT som något annat parti erbjuder en snarlik politik.

Som det är nu har SD bästa möjliga reklam: Växandets normalisering. Ett stort parti är aldrig extremt, per definition är dess åsikter rumsrena.

Edit: in84ever föregrep till största delen mitt inlägg, ser jag.

Det där ska inte underskattas.

Citat:
Jag håller med, men man får skilja på avsaknaden av granskande journalistik och själva smutskastningen mot SD.

Det har du rätt i.

Jag håller med om att utebliven smutskastning av SD hade gjort SD ännu större och det fortare. Jag är av den uppfattningen att jakten på SD i valet 2014 sänkte SD från 16,7%, vilket var Sentios mätning efter valet (min gissning i Pungs tävling var 16,6% ) till 12,9%. Medias jakt var för dem lyckosam, men priset för dem tror jag är att det avtrubbar väljarna. Trots alla "skandaler" så växer SD mer och snabbare än något annat parti. SD har kanske lite grann vaccinerats mot framtida skandaler.
Senast redigerad av in84ever 2015-07-30 kl. 13:34.
2015-07-30, 13:35
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hade "journalister" varit Journalister och bedrivit journalistik istället för opinionsbildning, propaganda och försökt uppfostra läsarna så hade de redan från början kritiskt granskat 7K.

Föreställ er en journalistik som granskat exakt vad våra företrädare hållit på med, ställt kritiska befogade följdfrågor, tydligt i tidningen redogjort för vilka beslut som fattas och vad de innebär. Aldrig att det här hade gått så långt då och därmed hade heller inte SD vuxit fram till att börja med.

SDs bildande och sagolika utveckling beror enbart på att våra "valda" politiker tillsammans med i princip hela mediasverige ljugit och mörkat den största omvälvning i Sveriges historia. Att SD kommer bli största parti är en naturlig reaktion på det som sker.

Det förbryllar mig att så många kan vara involverade i det här spelet under så lång tid utan att det brustit. Vad har de hört eller hotats med som får dem att så utstuderat förråda sitt eget folk och av vem?

Citat:
Jag håller med, men man får skilja på avsaknaden av granskande journalistik och själva smutskastningen mot SD.
Ok

Det ni vidrör är fantastiskt, och mystiskt, och kommer att generera böcker, artiklar och Hollywoodfilmer.

För det är så obegripligt.

Vadå "granskande journalistik"?
Vadå politiker vilka arbetar för nationens/folkets bästa?

Här har vi för första gången i modern historia, för öppen ridå, på bordet utlagt... en plan att fördärva ett land, dess innevånare med deras traditioner och seder och deras ekonomi.

Och "ingen" reagerar.

Vad pågår? Jag får vibbar från "cuckoo's nest", Franz Kafka och boken"catch 22" (moment 22)

Vem/vilka är galen -na?

Om vi buntar ihop all modern undergångslitteratur med alla nyare apokalyps-spel. Och knådar ihop dem till en deg, så är den degen Sverige i dag. Hur är det möjligt?

Jag tänker inte här, i den här tråden lista alla domedagsprofetiers tecken som nu flyter upp till ytan eftersom det är Off Topic för tråden. Och för att ni alla vet vad jag menar ändå. Orka bara omfatta det...

Vad fan

Jag hade tänkt köpa mig en fin segelbåt och en stuga vid kusten för att njuta min ålderdom. Nu ser jag mig om efter en övergiven gruva/militär bunker, torkat kött och vapen som jag inte behöver registrera. Är det detta som den Svenska Staten vill att vi, hårt arbetande, producerande medborgare skall fokusera på?

Om inte, isåfall på vad?
2015-07-30, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Ok

Det ni vidrör är fantastiskt, och mystiskt, och kommer att generera böcker, artiklar och Hollywoodfilmer.

För det är så obegripligt.

Vadå "granskande journalistik"?
Vadå politiker vilka arbetar för nationens/folkets bästa?

Här har vi för första gången i modern historia, för öppen ridå, på bordet utlagt... en plan att fördärva ett land, dess innevånare med deras traditioner och seder och deras ekonomi.

Och "ingen" reagerar.

Vad pågår? Jag får vibbar från "cuckoo's nest", Franz Kafka och boken"catch 22" (moment 22)

Vem/vilka är galen -na?

Om vi buntar ihop all modern undergångslitteratur med alla nyare apokalyps-spel. Och knådar ihop dem till en deg, så är den degen Sverige i dag. Hur är det möjligt?

Jag tänker inte här, i den här tråden lista alla domedagsprofetiers tecken som nu flyter upp till ytan eftersom det är Off Topic för tråden. Och för att ni alla vet vad jag menar ändå. Orka bara omfatta det...

Vad fan

Jag hade tänkt köpa mig en fin segelbåt och en stuga vid kusten för att njuta min ålderdom. Nu ser jag mig om efter en övergiven gruva/militär bunker, torkat kött och vapen som jag inte behöver registrera. Är det detta som den Svenska Staten vill att vi, hårt arbetande, producerande medborgare skall fokusera på?

Om inte, isåfall på vad?
Det har redan genererat en hel drös med böcker...
2015-07-30, 13:59
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suumo
Det har redan genererat en hel drös med böcker...
Det hade ju då varit elegant och stilfullt av dig att lista, åtminstone några i den drösen... så vi andra kunde med lätthet ta del av dem.

Tack. Vänligen komplettera ditt inlägg
2015-07-30, 14:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Ett kort svar ang. Kafka. Det som pågår är "aftermath" till 9/11. Titta på USA och England så ser du var Sverige kommer hamna. Det är det som händer - och i det så kommer nationalstater att drivas i fördärvet för "the greater good" (det är dock ett jävligt dåligt "greater good" för oss, folket, och ett bra "greater good" för världskapitalet) och när vi väl har kommit till den totalitära globala staten så kommer vi inte att ha varken fri- eller rättigheter kvar, men vi kommer att kunna leva bekväma liv framför vår TV, jobba och åka på charterresa, äta bra mat och titta på Idol och Mello. Globala kuvade tv-tittande chartersemestrande hjon utan grundläggande demokratiska friheter - världskapitalets och storföretagens slavar. Men Alcazar vann Mello!!!!!!!!!111111one. Och Paris Hilton knullade med Olsen-systrarna på Big Brother! Klickmonster!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Det är tvärtom en ögonblicksbild tagen mitt i en tjurrusning mot toppen.

Jag köper den här "ögonblicksbildsteorin" och trots att det kan ses som tecken på stupiditet så hävdar jag med en dåres envishet, SD blir störst i Sentio i Augusti, trots att jag nyss fått krypa till korset när jag missade med 0.8 pe när jag sa att det skulle ske i juli.

Se det som ett chickenrace mellan eliten och folket för eller emot världsomdaningen efter 9/11; eliten börjar få bråttom nu, och vi - folket - har också insett att det börjar brinna i knutarna om vi inte ska hamna där ingen svensk vill hamna.

Så ligger det till. Det finns vissa som hävdar att när SD väl kommer till makten så kommer dom också att skickas till Bilderberg och komma hem som HBTQ-certifierade världsbanksförespråkande globalistlakejkloner. Visar det sig vara så - då är det dax att hamstra konserver i den där skogsstugan och köpa vapen - men inte förr. Jag tror fortfarande vi kan reda upp den här samhällsutvecklingen på demokratisk väg.

Men hur "räddningen" av Sverige kommer att te sig är ett ämne för en helt annan tråd.

Ska vi gissa SD på 24.2% i Snetio i Augusti. Ja, det känns OK då tillväxten har varit ~1%-enhet per månad efter valet. Kör för det.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-30 kl. 15:01.
2015-07-30, 14:58
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Det faktum att 60-80% är kritiska till invandringspolitiken medan SDs stöd ligger på 23% indikerar inte att folk misstror SD. Det är tvärtom en ögonblicksbild tagen mitt i en tjurrusning mot toppen. Nästa blixtfoto anger att 75-98% är missnöjda och SD har 27%. O s v.

Det här beteendet är så typiskt för svenska folket. Alla ska tycka likadant samtidigt. Skrivit om det tidigare:

(FB) Varför blir man nationalist?

Citat:
Beror på vad man menar med nationalist. De flesta svenskar har fullt upp med familj, jobb och att leva sitt liv. Vilket ju är toppen då politik i stort bara är skit. Innebär å andra sidan tyvärr att de inte har tid eller ork att fördjupa sig i hur landet styrs. Många, kanske majoriteten, är implicita nationalister. Varför de inte tar steget och blir explicita beror nog på att de dels, då annat tar upp deras tid, inte fattar hur kritiskt läget är samt att man instinktivt inte vill betala det sociala priset i att ej längre hålla med tv4:s morgonsoffa.

Svensken fungerar dessutom som en medlem i ett borgkollektiv (stark trek ftw). Svenskar verkar ganska ofta skapa sig liknande övertygelser utan någon egentlig debatt eller vägande av åsikter. Åsikterna verkar mer styras av en social process där man instinktivt anpassar sina åsikter efter kollektivet/hive-mind. När svensken flippar och blir mer explicit så kommer det ske kollektivt. Uppbyggandet dit tar tid. All svensk politik tenderar att gå till extremer och vi får allt hoppas att även det framtida kollektiva motståndet gör det för annars är vi tyvärr körda.

Efter att MSM-moderhjärnan sektat bort sin trovärdighet och en kritisk mängd svenskar fått upp ögonen för vanskötseln av vår framtid så verkar äntligen invandringsmotståndet ha smackat rakt in i svenskarnas outtalade åsiktsregister. Det är rätt så skumt egentligen för inga egentliga samtal mellan svenskar behövs. Handlar mer om att folk automagiskt suger upp föreställningar. Skälet till varför Sverige alltid haft sådan puckad offentlighet och sådana djupa konsensus.
2015-07-30, 15:02
Bannlyst
Citat:
Det hade ju då varit elegant och stilfullt av dig att lista, åtminstone några i den drösen... så vi andra kunde med lätthet ta del av dem.

Tack. Vänligen komplettera ditt inlägg
Landet som försvann
Invandring och mörkläggning
Låsningen
Farliga ord
osv...
2015-07-30, 15:07
Medlem
RettaVisans avatar
Ett kort svar ang. Kafka. Det som pågår är "aftermath" till 9/11. Titta på USA och England så ser du var Sverige kommer hamna. Det är det som händer - och i det så kommer nationalstater att drivas i fördärvet för "the greater good" (det är dock ett jävligt dåligt "greater good" för oss, folket, och ett bra "greater good" för världskapitalet) och när vi väl har kommit till den totalitära globala staten så kommer vi inte att ha varken fri- eller rättigheter kvar, men vi kommer att kunna leva bekväma liv framför vår TV, jobba och åka på charterresa, äta bra mat och titta på Idol och Mello. Globala kuvade tv-tittande chartersemestrande hjon utan grundläggande demokratiska friheter - världskapitalets och storföretagens slavar. Men Alcazar vann Mello!!!!!!!!!111111one. Och Paris Hilton knullade med Olsen-systrarna på Big Brother! Klickmonster!"

Det du antyder här skulle jag helst vilja "älta" med dig över en öl, efter bastun långt ute i skärgården eller djupt inne i skogen.

Det är nämligen inte enkelt att uttrycka eller att begripa. Jag delar mycket av det du skriver här, och tidigare. Jag vill bestrida/komplettera/omformulera en del av det du säger.

Vi, i Sverige genomgår nu en fas som är omöjlig att stoppa, ändra eller helt och fullt begripa. Och alla vilka värnar Sverige, allt ifrån pionröda vänstern till den adelsblåa högern behöver fundera på det nya läget.
Samla sig och utgå ifrån detta. Att gråta över det som var är för våra mödrar och liknande kärringar.

Vi behöver prata litet och fundera en del. Diskutera mycket och... framförallt handla, inte kanske som jag önskar eller som du vill, men för Nationens bästa.

Jag har talat
2015-07-30, 15:12
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Landet som försvann
Låsningen
Farliga ord
osv...
Jag skall söka dessa på biblioteket tack. Men det känns som att du inte läst dem eftersom du inte kunde föfattarnas namn eller lämnade en kort recension (teaser) som ämnade att locka mig till att läsa.

Nu spelar det ingen roll för mig, jag läser böcker hela tiden, utan jag tänkte mer på den genomsnittlige FlB medlemmen. Vill du verkligen att folk läser dessa böcker? Men SÄLJ då för fan in dem. Kramar
2015-07-30, 15:53
Medlem
Citat:
Landet som försvann
Låsningen
Farliga ord
osv...

Samtliga dessa böcker är utgivna på egna förlag print on demand. Vanliga bokförlag (läs Bonnier)
vägrar att ge ut böckerna. MSM skriver inga recensioner

Vill man skriva fördelaktigt om SD eller skriva fakta som stödjer deras påstående, då får det ske helt privat.

Nästan allt som skulle ge SD en skjuts i opinionen tigs av MSM
.

DN fick mycket kritik för att man tillät en annons om invandring och mörkläggning, och beslutade att inte tillåta annonsen vidare.

Landet som försvann Julia Ceasar
Invandring och mörkläggning Arnsberg Sandelin
Låsningen Tullberg
Farliga ord Carlqvist Hedegaard Samtliga bannlysta från MSM verkar genom alternativ media.

Ett ex från Arnstbergs blogg

https://morklaggning.wordpress.com/2014/12/27/den-inre-censuren-2/#more-12689
2015-07-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det skulle kunna vara så, men jag tror att den tydligaste effekten av samsynen i invandringsfrågan och oförmågan till att vilja ta volymdebatten är att förtroendet och stödet för SD växer samtidigt som det minskar för övriga partier. Och det påverkar inte bara synen på SD:s invandringspolitik eller synen på de övriga partiernas invandringspolitik. Jag är helt övertygad om att förtroendet för moderaternas och sossarnas jobbpolitik eller skolpolitik sjunker som en sten just därför att alla vet att invandringspolitiken är nyckeln även till dessa problemområden. Den andra sidan av detta är naturligtvis att förtroendet för SD växer som helhet.

Ja, men det stannar inte bara där, resonemanget kan utvidgas: Eftersom jag är påläst på och personligen varje dag ser effekten av migrationspolitiken och hur sjupartiet står enat passivt utan att ens erkänna problemen, blir jag tveksam till sjupartiets övriga politik av många skäl. Och då menar jag inte bara invandringens effekt på skola med mera. Även inom områden där jag har ringa kunskap, t.ex skola, försvarspolitik, bostadspolitik kan jag helt enkelt inte känna något förtroende för moderater och sossar, när jag ser hur omdömet så uppenbart brister vad gäller migrationspolitiken. I min okunskap om nämnda ämnen utgår jag helt enkelt ifrån att de brister i omdöme även där. Så eftersom SD ser migrationspolitikens vansinne, antar jag rätt och slätt att de förmodligen är bättre även i annan politik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in