Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-30, 00:27
Medlem
Jag uppgraderade till win 10 nyss och jag har märkt att ikonerna i aktivitetsfältet är suddiga! någon som har en lösning att dela med sig av?
Citera
2015-07-30, 00:28
Medlem
RouterEpenoxs avatar
Du uppdaterar till ett skitOS som skickar all din information direkt till microsoft. Vad förväntar du dig? Det är inte ett OS utan överhypad Malware. Byt tillbaka.
Citera
2015-07-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RouterEpenox
Du uppdaterar till ett skitOS som skickar all din information direkt till microsoft. Vad förväntar du dig? Det är inte ett OS utan överhypad Malware. Byt tillbaka.
Hur gör man det
Citera
2015-07-30, 00:49
Medlem
Imirons avatar
Får inte igång cortana. Finns inte det för Sverige eller? Vill ha Cortana på engelska ändå, så det är inte språket som är problemet. Har satt windows language till english etc.
Citera
2015-07-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Får inte igång cortana. Finns inte det för Sverige eller? Vill ha Cortana på engelska ändå, så det är inte språket som är problemet. Har satt windows language till english etc.

Samma här, vet inte vad den går på riktigt.
Citera
2015-07-30, 00:55
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penis123kapad
Jag uppgraderade till win 10 nyss och jag har märkt att ikonerna i aktivitetsfältet är suddiga! någon som har en lösning att dela med sig av?
Jag installerade nya GPU drivers och startade om. Det är troligen så att du har fel upplösning på skrivbordet.
Citera
2015-07-30, 01:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Tycker själv att det fryser till lite då och då. 2 fingerscroll på laptopen fungerar inte i Edge tex.
Sen alla jävla ads som poppar upp på varje hemsida, finns ju inga tilläg till edge än. Vill ha adblocker,https etc. Är inte nöjd.

Blockera "ads" i Edge browser - http://winaero.com/blog/block-ads-in-microsoft-edge-browser-project-spartan/

Återkom och berätta om det funkade!

Annars så finns Adguard som kostar, men det har 14 dagars prova på.
Citera
2015-07-30, 01:04
Medlem
Har en äkta Windows 7 installerat på min mac dator.

På windows partitionen är det ju Win 7, men till problemet nu är att jag vill köra windows 10 på den partitionen, finns varken en Windows ikon nere på aktivitetsfältet eller appen Skaffa Windows någonstans? Har ju heller inte en "windows knapp" på tangentbordet där man kan komma åt appar osv.
Citera
2015-07-30, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron

Citat:
Ursprungligen postat av Nakaph8s
Samma här, vet inte vad den går på riktigt.

Varför visas inte Cortana i min region eller på mitt språk?

Cortana är tillgänglig på följande språk: franska, italienska, tyska, spanska, engelska (USA), engelska (Storbritannien), Mandarin
Om du vill använda Cortana måste du ange alla dessa inställningar till samma språk:•Språk (det här är språket på enheten)
•Talspråk (språkpaketet måste vara installerat)
•Land eller region

Obs! Om du ändrar din region kanske du inte kan handla i Store eller använda saker som du har köpt, t.ex. medlemskap och prenumerationer, spel, filmer, TV och musik.
Citera
2015-07-30, 01:27
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Varför visas inte Cortana i min region eller på mitt språk?

Cortana är tillgänglig på följande språk: franska, italienska, tyska, spanska, engelska (USA), engelska (Storbritannien), Mandarin
Om du vill använda Cortana måste du ange alla dessa inställningar till samma språk:•Språk (det här är språket på enheten)
•Talspråk (språkpaketet måste vara installerat)
•Land eller region

Obs! Om du ändrar din region kanske du inte kan handla i Store eller använda saker som du har köpt, t.ex. medlemskap och prenumerationer, spel, filmer, TV och musik.
Märkte det, men bytte från Windows 7 till 10 enbart pga Cortana (jag vill känna mig som Tony Stark...). Har försökt byta region men kan fortfarande inte använda cortana. Jävla skit.
Citera
2015-07-30, 01:50
Medlem
uppdatera drivrutiner för grafikkortet.

Vet inte hur man går tillbaka men man har 30 dagar på sig att göra det. vet inte om det kanske går via systemåterställning.
Citera
2015-07-30, 01:55
Medlem
Ordpistolens avatar
Problemet är löst.

Såg att Nvidia visade ny uppdatering i samband med lanseringen utav win 10. Dock var inte problemet i själva uppdateringen, utan i Nvidia's kontrollpanel. Det rörde sig om inställningarna i skalningsläget (fick ändra till helskärm). Utav någon konstig anledning ändras den här inställningen i samband med uppgraderingen från win 8.1 till 10. Även innan och efter den senaste uppdateringen av Nvidias drivrutiner.

Hade dock uppdaterat alla drivrutiner i datorns hårdvaror som kunde uppdateras (inte för att det behövdes eller påverkade något, men det skadar inte heller).

Tack för alla värdefulla tips som ni har bidragit med.
Senast redigerad av Ordpistolen 2015-07-30 kl. 01:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in