2015-07-29, 23:44
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Du har rätt. Jag har ju oftast svarat något ironiskt & gärna mot moderatorn & såklart har det blivit raderat.

Tänkte på en annan sak. Att låt oss säga att detta forumet är styrt åt det rasistiska-hållet så kanske det får vara så. I längden blir det bara folk som tycker lika kvar & det är nog likadant i övriga forum. Jag trodde nog dock att när ämnena var av ickepolitisk art att de skulle kunna få hållas rena från just politik men det är nog omöjligt. Allt är ju politik i slutändan.

Jag anser ju mig vara icke-naiv i övrigt och därför blev jag lite chockad av tonläget här på Flashback. Att folk är så arga hela tiden på varandra. Det & att ingen humor tillåts är saker som förvånat mig mest.

Vad är det du sitter och gafflar om då? Att kommentera moderatorsåtgärder är förbjudet, det borde du veta.

Forumet är nog inte styrt åt något särskilt politiskt håll, du får vara hur mycket höger eller vänster, upp eller ner, du vill. Inget hindrar dig från att diskutera här, så länge du håller dig till de otroligt enkla reglerna som finns.
Du borde öppna upp dina ögon, allt handlar om politik idag, precis som du säger. Du bevisar precis motsatsen till ditt påstående om att vara "icke-naiv". För naiv, det är du.
Inte så konstigt att folk är arga, här tillåts vem som helst säga vad som helst, så länge det håller sig inom regelverket och det kommer alltid irritera och förarga en del människor, oavsett ämne.

Humor tillåts visst det, bara man gör det på rätt sätt. Att gå in i en tråd om Blommor och växthus och börja gnälla om att niggers inte kan spela fotboll för de snubblar på sina stora läppar är så mycket "OT" det bar kan bli, men i humorforat skulle det passa in hur bra som helst, i rätt tråd.
Citera
2015-07-30, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad är det du sitter och gafflar om då? Att kommentera moderatorsåtgärder är förbjudet, det borde du veta.

Forumet är nog inte styrt åt något särskilt politiskt håll, du får vara hur mycket höger eller vänster, upp eller ner, du vill. Inget hindrar dig från att diskutera här, så länge du håller dig till de otroligt enkla reglerna som finns.
Du borde öppna upp dina ögon, allt handlar om politik idag, precis som du säger. Du bevisar precis motsatsen till ditt påstående om att vara "icke-naiv". För naiv, det är du.
Inte så konstigt att folk är arga, här tillåts vem som helst säga vad som helst, så länge det håller sig inom regelverket och det kommer alltid irritera och förarga en del människor, oavsett ämne.

Humor tillåts visst det, bara man gör det på rätt sätt. Att gå in i en tråd om Blommor och växthus och börja gnälla om att niggers inte kan spela fotboll för de snubblar på sina stora läppar är så mycket "OT" det bar kan bli, men i humorforat skulle det passa in hur bra som helst, i rätt tråd.

Nej jag visste inte när jag började skriva att man inte fick kommentera moderatorernas styrning. Men visst efter att jag fått några saker raderade & fått varning så fattade jag & visst sedan testade jag om moderatorerna hade humor men de hade ju ingen ironi så då blev ytterligare inlägg raderade såklart.

Men varför denna ilska hela tiden. Antar att det är en brist på att kunna formulera sig smart eller roligt. Saknaden av humor & intelligens gör ju att när väl Lisa-fallet är över så lär jag ju aldrig mer logga in på FB.
Citera
2015-07-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XoXo1010
Är ingen som har en åsikt egentligen, men lite roligt med att "vissa"medlemmar slickar sina tungor så bruna, Varför?
tror ni att modsen inte kan svara för dem själva?
eller hoppas på ni evigt liv i nån slags FB medlemskap?

Vissa vet hur det fungerar på Flashback och har varit moderatorer själva och kan besvara sådant som vilken välinformerad användare som helst kan besvara.

"Varför tas mitt off-topic-trams bort?" behöver inte en moderator principmässigt svara på, och besvaras inte nödvändigtvis bättre bara för att det är en moderator som skriver svaret.
Citera
2015-07-30, 00:12
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Nej jag visste inte när jag började skriva att man inte fick kommentera moderatorernas styrning. Men visst efter att jag fått några saker raderade & fått varning så fattade jag & visst sedan testade jag om moderatorerna hade humor men de hade ju ingen ironi så då blev ytterligare inlägg raderade såklart.

Men varför denna ilska hela tiden. Antar att det är en brist på att kunna formulera sig smart eller roligt. Saknaden av humor & intelligens gör ju att när väl Lisa-fallet är över så lär jag ju aldrig mer logga in på FB.

Är du så dum att du inte ens klarar av att läsa några få enkla regler, där de lite mer djupa reglerna har tydliga förklaringar till varför de finns, så hör du inte hemma på nätet över huvud taget.
Varför skulle du "testa" om moderatorn hade humor? Gjorde du detta i tråden också? I så fall är du mer än lovligt dum.

Det är verkligen inte ilska hela tiden, men en del trådar har en tendens att röra upp känslor hos folk, som då låter aggressionerna ta över, vilket är fullt förståeligt för alla med IQ över 50.
I en tråd som Lisa-tråden passar inte riktigt humor in. Det är ett hemskt brott som skett, att en liten svensk flicka blivit bestialiskt mördad. Det är ingen tråd man skämtar i.
Intelligens finns det väldigt gott om på forumet, frågan är bara om du är intelligent nog till att förstå det? Du lär absolut inte bli saknad när du försvinner. Du kan lika gärna logga ut på en gång om du inte vill, kan eller orkar ta till dig och följa regelverket.
Citera
2015-07-30, 00:14
Medlem
Citat:
Lite kul att just det XoXo1010 skriver händer direkt. Att du går in som vik-moderator för att vinna något pris i FB-himlen.

Jag antog att han syftade på st0ckis. Jag är visserligen gammal moderator, men inte på Flashback och har inga ambitioner på Flashback-himlen, vad det nu är.
Inte överdrivet förvånande att ditt trams raderas ofta, trådens konversation verkar gå dig fullständigt förbi.
Citera
2015-07-30, 00:16
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Lite kul att just det XoXo1010 skriver händer direkt. Att du går in som vik-moderator för att vinna något pris i FB-himlen.

"Vik-mod"? Du förstod tydligen inte principen med personens inlägg va?
Att alla saker inte behöver förklaras av någon moderator, för det är så simpla saker vem som helst kan svara på. Bara för att man svarar innebär det inte att man slickar röv, jobbar för att bli moderator eller bara är en liten nickedocka.
Uppfostran kallas det snarare. Kloka medlemmar försöker få mindre kloka medlemmar förstå regelverket, så moderatorerna inte behöver få så mycket mer skitjobb än de redan har.
Allt som du fått förklarat för dig ikväll står klart och tydligt i regelverket och "FAQ", så varför sätter du dig inte och läser dem direkt?
Citera
2015-07-30, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
"Vik-mod"? Du förstod tydligen inte principen med personens inlägg va?
Att alla saker inte behöver förklaras av någon moderator, för det är så simpla saker vem som helst kan svara på. Bara för att man svarar innebär det inte att man slickar röv, jobbar för att bli moderator eller bara är en liten nickedocka.
Uppfostran kallas det snarare. Kloka medlemmar försöker få mindre kloka medlemmar förstå regelverket, så moderatorerna inte behöver få så mycket mer skitjobb än de redan har.
Allt som du fått förklarat för dig ikväll står klart och tydligt i regelverket och "FAQ", så varför sätter du dig inte och läser dem direkt?
Ilska ilska & åter ilska. Ifs bättre att den ilskan finns på nätet (Där jag inte borde få vara & nog inte bör vara) än ute i verkligheten. Försöker att förstå varför ni är så arga & frustrerade hela tiden.

Jobbar för att bli Moderator säger du. Jag kanske skulle jobba för att bli moderator just för att skapa en bättre politisk balans. Som någon sa så tror jag nog att även om man som moderator försöker följa regelverket så kommer säkert ens egna åsikter spela roll ibland när det ska raderas eller delas ut varningar.

Finns det en lista på moderatorer som använt sin position på fel sätt & fått sparken för det? Hade varit spännande läsning ju.
Citera
2015-07-30, 00:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Finns det en lista på moderatorer som använt sin position på fel sätt & fått sparken för det? Hade varit spännande läsning ju.

Moderatorer är tillsatta för att se till att inläggen på forumen följer regelverket och inget annat. Hade det funnits minsta antydan till att de skulle ha låtit sin personliga övertygelse eller sina personliga åsikter skina igenom genom att moderera på ett personligt sätt, så hade de blivit utkastade med röven före illa kvickt, det måste ju även en idiot förstå.

Du vet väl hur transparent moderatorskapet är med det faktum att alla moderatorer ser vad den enkilda moderatorn gör? Hur tror du att åsiktsmoderering skulle kunna glida igenom mer än en eller ett par dagar?

Visst har det funnits ett och annat fall där en moderator blivit avsatt så är det inget mer än bara undantaget som bekräftar regeln.
Senast redigerad av tempeZZt 2015-07-30 kl. 00:39.
Citera
2015-07-30, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Moderatorer är tillsatta för att se till att inläggen på forumen följer regelverket och inget annat. Hade det funnits minsta antydan till att de skulle ha låtit sin personliga övertygelse eller sina personliga åsikter skina igenom genom att moderera på ett personligt sätt, så hade de blivit utkastade med röven före illa kvickt, det måste ju även en idiot förstå.

Visst har det funnits ett och annat fall där en moderator blivit avsatt så är det inget mer än bara undantaget som bekräftar regeln.
Kanske en dum fråga men eftersom moderatorerna arbetar gratis så antar jag också att de är anonyma?

Vem "Anställer" de?
Varför vill man vara moderator utan att vinna absolut något på det?
Citera
2015-07-30, 00:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vem "Anställer" de?
Varför vill man vara moderator utan att vinna absolut något på det?

Admin utser moderatorena. det finns information om hur detta görs här om du söker.

Vad jag har kunnat utläsa av inlägg från diverse moderatorer så har väldigt många åsikten att de gillar att kunna bidra till ett forum där alla åsikter bereds möjlighet att komma fram, och det är fullt förståeligt för min del. Jämförelsen med livet i övrigt och vad man kan göra ideellt är oändlig.
Citera
2015-07-30, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Admin utser moderatorena. det finns information om hur detta görs här om du söker.

Vad jag har kunnat utläsa av inlägg från diverse moderatorer så har väldigt många åsikten att de gillar att kunna bidra till ett forum där alla åsikter bereds möjlighet att komma fram, och det är fullt förståeligt för min del. Jämförelsen med livet i övrigt och vad man kan göra ideellt är oändlig.
Kan man tänka att det blir mest liberaler som vill bli moderatorer, dvs Centerpartister, Folkpartister & i viss mån Moderater? Och sedan kan jag tänka mig att Sverigedemokrater får/tar ett utrymme som de inte får/har i mainstream-media.

Känslan blir ju att om min gissning stämmer är majoriteten av Moderatorerna i höger-skiktet.

Tror att Vänsterpartister jobbar ideellt mer fysiskt bland folk & Kristdemokrater mer ideellt andligt. Vad Socialdemokrater & Miljöpartister gör ideellt vetifan faktiskt.

Om min teori stämmer så kanske inte det är så märkligt att många användare upplever moderatorerna som rasistiska. Speciellt om användarna är fördelade procentuellt efter hur det ser ut i samhället.
Citera
2015-07-30, 01:21
Medlem
Citat:
Kan man tänka att det blir mest liberaler som vill bli moderatorer, dvs Centerpartister, Folkpartister & i viss mån Moderater? Och sedan kan jag tänka mig att Sverigedemokrater får/tar ett utrymme som de inte får/har i mainstream-media.

Känslan blir ju att om min gissning stämmer är majoriteten av Moderatorerna i höger-skiktet.

Tror att Vänsterpartister jobbar ideellt mer fysiskt bland folk & Kristdemokrater mer ideellt andligt. Vad Socialdemokrater & Miljöpartister gör ideelt vetifan faktiskt.

Om min teori stämmer så kanske inte det är så märkligt att många användare upplever moderatorerna som rasistiska. Speciellt om användarna är fördelade procentuellt efter hur det ser ut i samhället.

Det spelar ingen roll om moderatorn är vänsterpartist eller folkpartist.
De modererar efter reglerna, inte ämnet, och de 'försvinner' ingenting, borttagningar sparas och kan kontrolleras av om inte alla moderatorer så åtminstone admin om man klagar på rätt sätt.
Vill du prata antirasism gör du det i trådar där antirasism i någon form hör till ämnet, annars blir det mot reglerna hur rätt du än har. Svårare är det inte, regellistan är kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in