2015-07-29, 14:58
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
En till fixerad-på-judar-idiot. jiss
Håller med fullständigt SW!

Dessa foliehattar som skall skylla alla problem på en viss grupp av människor.

Jävla galningar faktiskt.
Citat:
Manshat existerar nämligen knappt i sinnesvärlden.
Helt rätt!

Rubriker i media som "Ja, jag hatar män" eller "Jag kommer aldrig att föda en vit man" är inte ett tecken på något manshat utan bara sunda åsikter!
Citera
2015-07-29, 14:59
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Fast du använde väl Nevada som ett exempel för att säga att det Tove Lo gjorde i Las Vegas var olagligt och inte bara tabu? Att hon borde ha åkt fast så som en man skulle ha blivit om han visade kuken på festivalscenen?

Eller så missförstod jag bara dig eller er korrespondens
Nej, jag använde Tove Lo som exempel eftersom det var ganska nyligen. Att det råkade vara Nevada har jag ingen åsikt om.

Kan man stå på scen och visa brösten utan några nämnvärda konsekvenser så är det inte ett tabu.
Citera
2015-07-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, jag använde Tove Lo som exempel eftersom det var ganska nyligen. Att det råkade vara Nevada har jag ingen åsikt om.

Kan man stå på scen och visa brösten utan några nämnvärda konsekvenser så är det inte ett tabu.

Precis, då missuppfattade jag bara dig, eftersom det var alltför passande att du tog upp Tove Lo och skillnaden mellan tabu och olaglig när det var olagligt i Nevada. Men jag förstår.
Citera
2015-07-29, 15:03
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Kanske inte direkt ställde någon fråga, men indirekt var frågan om varför bröst från ena könet och könsorgan från andra kan jämföras när det gäller vad som får exponeras.
Därför att en stor andel av befolkningen inte uppskattar att se dem.

Antingen respekterar man det eller så gör man det inte.

Finns säkert de som anser att det borde vara belagt med kraftiga straff för män som går utan t-shirt på stan också
Citera
2015-07-29, 15:06
Medlem
Citat:
Därför att en stor andel av befolkningen inte uppskattar att se dem.

Antingen respekterar man det eller så gör man det inte.

Finns säkert de som anser att det borde vara belagt med kraftiga straff för män som går utan t-shirt på stan också

Cypern, faktiskt. Man får inte åka varken bussen, taxi eller gå in på restauranger om man som man inte har tröja på sig. Tyckte jag var strongt.

I alla fall då vi var där. Kanske var att min kompis var så ful (det var han inte, typ David Beckham).
Senast redigerad av Stmated 2015-07-29 kl. 15:09.
Citera
2015-07-29, 15:10
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Du menar att du eftersträvar ett samhälle där barn och ungdomar inte har åsikts-, tryck-, och yttrandefrihet? Heja Nordkorea! Sovjet! Hitlers Nazityskland - se upp!

Jag eftersträvar ett samhälle där bortskämda fjortisar med helt fel världsuppfattning som dessutom öppet hatar 50% av världens befolkning inte får uppmärksamhet i media.

Citat:

Inte i feministers sinnen. Där existerar inte mycket.

Citat:
Håller med fullständigt SW!

Dessa foliehattar som skall skylla alla problem på en viss grupp av människor.

Jävla galningar faktiskt.

Senast redigerad av pjalle 2015-07-29 kl. 15:13.
Citera
2015-07-29, 15:15
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Då kan ni börja med att ändra på Zaras sexualiserade musikvideos där Zara framställer sig själv som ett objekt för aktiva manliga subjekt ...

Här har vi feminister slitit som djur för att nå vår nuvarande maktposition (där vi slipper gå sängvägen), och så kommer nymfomanen Zara Larsson ut i offentligheten. Hela 40 års genuskamp går i stöpet.

Eftersom så många lyssnar på hennes dumma åsikter, så tvingas jag säga något jag aldrig trodde jag skulle säga om en feministisk syster - Hon behöver bli överfallen av en hoper afrikanska alfahannar. Annars lär hon sig aldrig.
Citera
2015-07-29, 15:24
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Jag eftersträvar ett samhälle där bortskämda fjortisar med helt fel världsuppfattning som dessutom öppet hatar 50% av världens befolkning inte får uppmärksamhet i media.

Vem eller vilka avgör vilka som får "uppmärksamhet i media"? Du? Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tycker du vi har "yttrandefrihet" i Sverige då?

Nej, jag anser inte att vi har yttrandefrihet till hundraprocent i Sverige och just därför vill jag inte begränsa den ytterligare. Frågor på det?
Citera
2015-07-29, 15:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, jag anser inte att vi har yttrandefrihet till hundraprocent i Sverige och just därför vill jag inte begränsa den ytterligare. Frågor på det?

Nej men eftersom du räknade upp Nordkorea, Sovjetunionen och Hitler Tyskland som något mycket värre gällande åtstramningen av yttrandefriheten när Sverige inte är så mycket bättre. Frågor på det?
Citera
2015-07-29, 15:32
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej men eftersom du räknade upp Nordkorea, Sovjetunionen och Hitler Tyskland som något mycket värre gällande åtstramningen av yttrandefriheten när Sverige inte är så mycket bättre. Frågor på det?

Jag tänker inte ens ta en sådan diskussion. Sveriges yttrandefrihet kan förbättras på många plan, det medger jag, men att påstå att den inte är så mycket bättre än Nordkoreas samt Sovjetunionens och Nazitysklands dåvarande yttrandefrihet är bara löjligt.
Citera
2015-07-29, 15:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag tänker inte ens ta en sådan diskussion. Sveriges yttrandefrihet kan förbättras på många plan, det medger jag, men att påstå att den inte är så mycket bättre än Nordkoreas samt Sovjetunionens och Nazitysklands dåvarande yttrandefrihet är bara löjligt.

Jaså? Jag tror inte Dan Park mflr håller med dig där.

Olika metoder som användes men i grunden samma ruttna syn på yttrandefriheten... Nordkorea hamnar du i saltgruvorna, Sovjetunionen Gulagfängelset Nazityskland, fängelse, tvångsrekryterad till armen.
I Sverige tappar du jobbet, hamnar i fängelse, och inte alltför sällan samhällsutfrysning.

Så vad är så mycket bättre? här i Sverige egentligen? ingen slump att Sveriges kallas för Nordens Nordkorea precis.

Men ja Yttrandefriheten är ju inget signum för något av dessa länder precis... tycker man kan ta efter den Amerikanska modellen.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-29 kl. 15:44.
Citera
2015-07-29, 16:05
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
En till fixerad-på-judar-idiot. jiss

Nä! splittringen och motsättningarna fanns INNAN feminismen och var huvudskälet till att feminismen växte fram. Ingen "sionistisk konspiration" eller utomstående "kraft" som sitter på nått kontor nånstans i konstiga hattar och smider planer över hur Sverige ska försvagas….he he

Det feminister som Zara främst talar om är kvinnohatet inte manshatet.
En till förneka-judars-inflytande-idiot. jiss

Har inte ifrågasatt att det förekom splittringar och motsättningar innan feminismen, men feminismen spädde på de mellan könen.

Det är bara att läsa på om den feministiska rörelsens historia om du tror att jag ljuger och konspirerar ihop allting.

Feminister som Zara talar somsagt om "manshat" i positiva ordalag, vet du någon manlig motsvarighet som talar om "kvinnohat" i positiva ordalag på samma sätt?

Inser du/ni inte att det finns olika intressen i allting..? Den feministiska rörelsen säger sig förespråka kvinnors intressen, arbetarrörelsen arbetarnas, borgerligheten företagarnas, nationella rörelsen folkets osv.

Det är dessa grupper de försöker attrahera i första hand och som de riktar sig till, men man måste förstå att varje sådan rörelse har personer som driver och står bakom dom, och det är i förståelsen av dessa aktörer som man kan förstå rörelsernas sanna motiv.

Kortfattat så plockar alla förutom den nationella rörelsen ut grupper ur samhället, som de säger sig förespråka, och vänder de mot varandra. Kvinnor mot män och arbetare mot företagare osv. De bidrar till att splittra samhället, och dessa rörelser har aldrig någon potential i att skapa ett verkligt hållbart och harmoniskt samhälle.

För samhällskroppen behöver olikhet för att överleva, samhället är inte någon form av social konstruktion som ovan nämnda rörelser påstår utan istället en högst organisk och biologisk skapelse.

Både manligt och kvinnligt behövs, inte minst för att vi ska kunna fortsätta att existera. På samma sätt så behövs byggarbetaren för att fullända arkitektens arbete.

Den helhet som krävs för att den biologiska skapelsen som samhället utgör ska kunna utvecklas innebär att exploateringen mellan samhällsgrupperna hejdas istället för att uppmuntras, och att ideal om vår gemensamma framtid sätts i första hand framför alla andra intressegrupper av materialistisk, ytlig och kortsiktig karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in