Citat:
Ursprungligen postat av
K.Stroganoff
[1] Så här ser lagen ut. [2] Inget att göra något åt, vad man än tycker. Hade pervot däremot blivit dömd till Rättspsyk så hade han kunnat varit ute för flera år sedan. Eller inne fortfarande. Allt är ett lotteri i svenskt rättsväsende. Överläkare med egna diagnoser ska ge sitt omdöme till en s.k. Länsrätt, där INGEN har en aning om hur dårar ser ut eller beter sig...
[1] Ja, dessvärre. Det är
svenska folket som bett om att det skall se ut så här, tro det eller ej.
[2] Jag tycker nog att det verkar som om en minst sagt desperat svensk justitieminister försöker göra något åt det. MJ försöker att införa lagändringar på stående fot när media ställer besvärande frågor om varför NL släpps ut när hela KVV bedömer honom som fortsatt farlig. På dagen för frigivningen demonstrerar tusentals i Umeå, många följer också sociala medier och så gör även MJ och hans gäng. MJ inser att han måste leverera åtminstone nånting och då blev det en oövertänkt groda i form av en utlovad
Lex Hagamannen. Det här är precis som när Ingvar Carlsson i ett pressat läge lovade att Estonia skull tas upp. Oövertänkt svar på jobbiga frågor från Tredje Statsmakten och sällan har jag sett det så tydligt som hos MJ igår i Aktuellt.
Att förvaltningsrätten (tid 'länsrätten') skulle ha släppt ut NL vind för våg som nu KVV tvingas göra, bedömer jag som i det närmaste uteslutet. Det är riktigt att FR:s beslut bygger på att man från rättspsykiatrins håll lämnar korrekta bedömningar. I fallet NL hade det inte varit några som helst svårigheter att hålla honom kvar. Det finns inte en enda rättspsykiatriker i landet som inte ser vad NL:s allvarliga personlighetsstörning innebär.
Alla är överens om att han inte kan släppas ut på det vis och i det skick som nu görs!
Det är bara tillfälligheter som gör att inte NL "lyckades" döda sina offer (två tillfällen). Hans sexualsadism är utan invändningar konstaterad som diagnos. NL skulle mycket väl kunna hållas kvar livet ut inom RPV. Jfr Sten Erik Eriksson, en svårt störd sexualförbrytare som sitter inne sedan 60-talet, eftersom ingen domstol skulle komma på tanken att släppa ut honom.
Jag hävdar därför att du har fel i det du skriver om länsrätter/förvaltningsrätter, men det blir ju tämligen meningslöst att sitta här och käftas om vem av oss som har mest rätt.
Att svenska folket nu inser att man bitit sig själv i svansen är för mig smått roande; man har blivit
lurade av sina egna högljudda krav på "ordning och reda" inom rättsväsendet.
Det får därför bli en sån här till det svenska folket:
Fotnot: Jag ogillar SD lika mycket som jag ogillar det svenska folket. Jag gillar däremot Carl-Johan Vallgrens
beskrivning av det svenska folket i boken
För herr Bachmanns broschyr. Vill passa på att rikta ett varmt tack till den
svenska kvinna som satte boken i händerna på mig.