2015-07-29, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Vet inte hur lätt det är att få lägenhet i Övertorneå, men om det är svårt (svårare med hans bakgrund dessutom) så är väl internatet det lättaste? Jobbigt läge om det festas mycket där.
Ja precis, och korridorerna fulla med tjejer/kvinnor. Usch
Citera
2015-07-29, 06:44
Medlem
Äh släpp hatet mot Niklas nu tycker jag.
Visst, han gjorde ett misstag, men det kan alla göra och finns det nån som betalat ett högt pris för det så är det väl han. 400 000 i skulder har han också läste jag, en extra börda där.
Säger inte att det han gjorde var bra, framför allt inte för honom själv, men man måste kunna förlåta och gå vidare också.

Niklas har lidit tillräckligt.
Och hårdast av alla drabbas hans barn.
Citera
2015-07-29, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
[1] Så här ser lagen ut. [2] Inget att göra något åt, vad man än tycker. Hade pervot däremot blivit dömd till Rättspsyk så hade han kunnat varit ute för flera år sedan. Eller inne fortfarande. Allt är ett lotteri i svenskt rättsväsende. Överläkare med egna diagnoser ska ge sitt omdöme till en s.k. Länsrätt, där INGEN har en aning om hur dårar ser ut eller beter sig...

[1] Ja, dessvärre. Det är svenska folket som bett om att det skall se ut så här, tro det eller ej.

[2] Jag tycker nog att det verkar som om en minst sagt desperat svensk justitieminister försöker göra något åt det. MJ försöker att införa lagändringar på stående fot när media ställer besvärande frågor om varför NL släpps ut när hela KVV bedömer honom som fortsatt farlig. På dagen för frigivningen demonstrerar tusentals i Umeå, många följer också sociala medier och så gör även MJ och hans gäng. MJ inser att han måste leverera åtminstone nånting och då blev det en oövertänkt groda i form av en utlovad Lex Hagamannen. Det här är precis som när Ingvar Carlsson i ett pressat läge lovade att Estonia skull tas upp. Oövertänkt svar på jobbiga frågor från Tredje Statsmakten och sällan har jag sett det så tydligt som hos MJ igår i Aktuellt.

Att förvaltningsrätten (tid 'länsrätten') skulle ha släppt ut NL vind för våg som nu KVV tvingas göra, bedömer jag som i det närmaste uteslutet. Det är riktigt att FR:s beslut bygger på att man från rättspsykiatrins håll lämnar korrekta bedömningar. I fallet NL hade det inte varit några som helst svårigheter att hålla honom kvar. Det finns inte en enda rättspsykiatriker i landet som inte ser vad NL:s allvarliga personlighetsstörning innebär. Alla är överens om att han inte kan släppas ut på det vis och i det skick som nu görs!

Det är bara tillfälligheter som gör att inte NL "lyckades" döda sina offer (två tillfällen). Hans sexualsadism är utan invändningar konstaterad som diagnos. NL skulle mycket väl kunna hållas kvar livet ut inom RPV. Jfr Sten Erik Eriksson, en svårt störd sexualförbrytare som sitter inne sedan 60-talet, eftersom ingen domstol skulle komma på tanken att släppa ut honom.

Jag hävdar därför att du har fel i det du skriver om länsrätter/förvaltningsrätter, men det blir ju tämligen meningslöst att sitta här och käftas om vem av oss som har mest rätt.
Att svenska folket nu inser att man bitit sig själv i svansen är för mig smått roande; man har blivit lurade av sina egna högljudda krav på "ordning och reda" inom rättsväsendet.

Det får därför bli en sån här till det svenska folket:

Fotnot: Jag ogillar SD lika mycket som jag ogillar det svenska folket. Jag gillar däremot Carl-Johan Vallgrens beskrivning av det svenska folket i boken För herr Bachmanns broschyr. Vill passa på att rikta ett varmt tack till den svenska kvinna som satte boken i händerna på mig.
Senast redigerad av Enzenn 2015-07-29 kl. 07:52.
Citera
2015-07-29, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Fattar inte människan att han måste dra utomlands.Hans historia kommer ju att jaga honom med blåslampa.

Nej, det är de pöbelfasoner som de vi ser just nu pågår, som jagar honom.

Jag tycker jag känner igen det här som nu händer från nånstans... hmm..?
-Javisst, ja! Från en gammal bok där det var en uppretad folkmassa som ropade: -Korsfäst! -Korsfäst!

NB! Jag gör ingen jämförelse mellan NL och Jesus, det är den uppretade folkmassans krav på hämnd som är sig lik -årtusende efter årtusende.
Sorgligt -och farligt..
Citera
2015-07-29, 07:52
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Fattar inte människan att han måste dra utomlands.Hans historia kommer ju att jaga honom med blåslampa.

Uppenbarligen fattar han inte det. Eller åtminstone i en större stad där han kanske kan ligga lågt. Undrar om en sådan där verkligen haft tillgång till media i fängelset? Kommer att bli ett surt uppvaknande när han upptäcker att han är paria överallt.
Citera
2015-07-29, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Uppenbarligen fattar han inte det. Eller åtminstone i en större stad där han kanske kan ligga lågt. Undrar om en sådan där verkligen haft tillgång till media i fängelset? Kommer att bli ett surt uppvaknande när han upptäcker att han är paria överallt.

Men lille Olle?!
NL:s restriktioner vad gäller tillgång till media som tidningar, radio och TV släpptes redan under slutet av hans häktningstid.
FYI: Det var för snart tio år sedan. Var har du varit? Under en sten?
Citera
2015-07-29, 08:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Men lille Olle?!
NL:s restriktioner vad gäller tillgång till media som tidningar, radio och TV släpptes redan under slutet av hans häktningstid.
FYI: Det var för snart tio år sedan. Var har du varit? Under en sten?

Jag var mera inne på om han haft tillgång till Internet? Det är väl inte fri surfning när man är inlåst. Tidningar kan man väl inte heller köpa i parti och minut?
Citera
2015-07-29, 09:00
Medlem
Det jag har läst mig till är att han skall var typ 162 cm o ha 38 i skor
Citera
2015-07-29, 09:01
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Jag var mera inne på om han haft tillgång till Internet? Det är väl inte fri surfning när man är inlåst. Tidningar kan man väl inte heller köpa i parti och minut?
Om du tror att han haft tillgång till internet i fängelset så behöver du få hjärnan undersökt.
Citera
2015-07-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn

Nej, det är de pöbelfasoner som de vi ser just nu pågår, som jagar honom.

Jag tycker jag känner igen det här som nu händer från nånstans... hmm..?
-Javisst, ja! Från en gammal bok där det var en uppretad folkmassa som ropade: -Korsfäst! -Korsfäst!

NB! Jag gör ingen jämförelse mellan NL och Jesus, det är den uppretade folkmassans krav på hämnd som är sig lik -årtusende efter årtusende.
Sorgligt -och farligt..

Den dagen aset betalar de skadestånd han skall till sina offer, den dagen hamnar han på +-0 enligt min åsikt.
För tillfället hoppas jag att pöbeln jagar han tills han inser att han skall göra rätt för sig.

Vidrigare människa (inte värd att kallas så) än NL får man leta efter.
Citera
2015-07-29, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
Den dagen aset betalar de skadestånd han skall till sina offer, den dagen hamnar han på +-0 enligt min åsikt.
För tillfället hoppas jag att pöbeln jagar han tills han inser att han skall göra rätt för sig.

Vidrigare människa (inte värd att kallas så) än NL får man leta efter.

Vad anser du om åklagaren Annika Öster som lät NL föra över sin fastighet värd ca ½ Mkr till sin pappa och därigenom hindrade brottsoffren att få sin ersättning direkt från den som orsakat dessa våldtäktsoffer lidandena?

Vad jag minns så var det sammanlagda skadeståndskravet på 435 Kkr. Ser nästan ut som om Karma lät uslingen komma undan..
Citera
2015-07-29, 10:04
Bannlyst
Citat:

Men lille Olle?!
NL har befunnit sig i landet Sverige. Jag har en mängd kritik att rikta mot det landet, men måste ändå hylla pressfriheten. Alla får skriva och läsa tidningar. De får läsas "i parti och minut" -även på svenska fängelser.
Är du fortfarande kvar under stenen? Inte bra, men du tycks ju ändå ha tillgång till Internet. Använd det!
Bli klok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in