2015-07-29, 00:07
Medlem
Slugt att söka utbildning och övervakning i Norrbotten. Niklas fick pengar från KV för att fixa körkort, jag tror att han fixar körkortet i Finland (gäller i hela EU) och kommer sedan att bo och pendla från Finland (där färre människor känner till honom) till yrkesutbildningen i Norrbotten. Körkortet kan man ta på svenska i Finland så det ska inte innebära några problem för Niklas.

Sedan när saker och ting har lugnat ned sig medialt flyttar Niklas tillbaka till Sverige. Det är vad jag tror.
Citera
2015-07-29, 00:08
Medlem
massepojkens avatar
Skrämmande läsning.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21182886.ab

Tänk er Långtradarchaffisen Niklas längs vägarna i Norra Rumänien
Citera
2015-07-29, 00:11
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Dumfan! Dina inlägg här är ju helt meningslösa! Även om de kanske fått igenom GPS-bojan, hade det beslutet naturligtvis rivits upp av nästa instans!
Det där var nog det sämsta försöket att pudla jag någonsin sett. Jag förstår din upprördhet. Du måste känna dig bra dum när du insåg att du missuppfattat vad jag skrev.
Citera
2015-07-29, 00:18
Medlem
Övertorneå av alla jävla ställen, vill han dö fort?

Som sagt i artikeln ovanför, det finns inga poliser. Folk i Norrbotten tar lagen i egna händer.

Hagamannens liv kommer att sluta som den där snubben i Jägarna när han blir skjuten i ring.
Citera
2015-07-29, 00:20
Bannlyst
Jag vill förövrigt tillägga att bortgifte kanske funkar i Irak?

Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
I så fall Kan Jag kan avslöja en jävligt sjuk grej i samma hus som Hagamannen hade sin broders tjej (brodern som ägde en Video butik i ume).

Mördade 2011 en Irakier sin egen son 7 år framför sin svärmor.. Huset hade bara 2 lägenheter Tomtebo

P.s för att undvika en massa spekulation så tjejen till Hagamannens bror var i hop med brodern med butiken typ 5 år tidigare. D.s detta är sant och en jävligt sjuk tillfällighet. Jag känner en kille som besökte f.d svägerskan till Haga mannen 2008 och sade när dom kollade på bilder i fotoalbumet ... Är det inte ?

Jo det är det.......................

Det är lite skumt att mördaren Tomtebo Pappan som knivskar sin 7 åriga son bodde i samma hus som hagamannens svägerska men jag ser inget övernaturligt med det hela?

Men en jävla slump är det någon som vet var hans 22 år yngre fru tog vägen hon skulle tydligen varit jävulskt snygg?

Gubben som mördade var en sur jävel som jobbade inom vården står det i tråden om brottet som är känt här på FB!?
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2015-07-29 kl. 00:26.
Citera
2015-07-29, 00:24
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn

Du sätter strålkastaren på en av de centrala punkterna i det här ärendet.

Visst skulle psykologerna på fängelset kunna försöka hojta till och höja röd flagg inför 2/3-delsfrigivningen av NL, men det är ju så att iom att NL dömdes just till fängelse, så kan man inte tvinga honom att varken gå i terapi eller att sitta ned och prata med psykolog. Säger NL precis som Kapten Klänning gjorde, att han inte vill prata med någon psykolog, så finns det inget lagstöd för att ens försöka tvinga honom. F ö hade sådana sejourer varit meningslösa: NL hade kunnat sitta och vissla eller peta naglarna och det hade ändå inte medfört att hans 2/3 hade blivit t ex 3/4. Gissar att det är sånt här som Morgan Johansson nu desperat funderar på att få till en lag på.

Att, som du skriver, få NL överflyttad till sluten RPV låter sig inte göras om inte NL t ex drabbas av en allvarlig psykos som inte går att häva inom fängelsets psykavd. Han kan teoretiskt bli så schizofren att han inte längre kan anses kunna vara kvar inom KVV, men bara för att en psykolog ser risker med att släppa ut honom, så kan man ju inte svänga till lagstiftningen för att passa för Fallet Hagamannen -eller förresten vänta litet nu!
Det är ju exakt det man håller på med. Så jävla vindflöjelaktig är Sveriges justitieminister!
Bedrövligt!

Så här ser lagen ut. Inget att göra något åt, vad man än tycker. Hade pervot däremot blivit dömd till Rättspsyk så hade han kunnat varit ute för flera år sedan. Eller inne fortfarande. Allt är ett lotteri i svenskt rättsväsende. Överläkare med egna diagnoser ska ge sitt omdöme till en s.k. Länsrätt, där INGEN har en aning om hur dårar ser ut eller beter sig...
Citera
2015-07-29, 00:31
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Övertorneå av alla jävla ställen, vill han dö fort?

Som sagt i artikeln ovanför, det finns inga poliser. Folk i Norrbotten tar lagen i egna händer.

Hagamannens liv kommer att sluta som den där snubben i Jägarna när han blir skjuten i ring.

Tror du har fel. Det finns ingen kaliber i Ötå numera. Fega sossar som välkomnar någon som flyttar in för omväxlings skull. Ni kommer att älska att ha en kändis i byn.
Citera
2015-07-29, 01:01
Bannlyst
Det jag vet om Nicklas är att hans familj var en typ gå på söndag middag och käka stek, han var mer tystlåten men inte konstig.
Alla som kände honom från unga år kallade honom för snäll. Och som vanligt så ville ingen i hans vänskapskrets tro att han var skyldig.

Nu vet jag bara det att många från hans familj flyttade en bit från stan. Och om ryktet stämmer så säger det att han ska få fortsätta att få träffa sina barn.

Nu kommer mina högst personliga åsikter han var under 167 cm med sko nr 39 - 40 Jag känner inte några våldtäktsmän men när man gick i skolan så var ingen kille speciellt framgångsrik som var så liten utan att man var en riktig dvärg?

Med 45 år i backspegeln så var det inte ovanligt att så små killar började med det vi kallade för (bodybuilding) i dag säger man tränar superhårt.

Det är ingen speciellt avancerad gissning att han länge har haft ett komplex skulle jag vara han så är ju hans barn ända orsaken att han visar sig i ume trakterna igen, men jag gissar? Är han farlig säkert med sprit eller droger i kroppen.....
Citera
2015-07-29, 02:03
Medlem
Jag undrar var han ska bo om han nu ska studera i Övertorneå.
Yrkesskolan som finns där har ett flertal utbildningar med studerande från Sverige, Norge och Finland.
De flesta bor i skolans internat, studentkorridor. Han kan ju knappast bo där?
Citera
2015-07-29, 02:22
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayonaise
Jag undrar var han ska bo om han nu ska studera i Övertorneå.
Yrkesskolan som finns där har ett flertal utbildningar med studerande från Sverige, Norge och Finland.
De flesta bor i skolans internat, studentkorridor. Han kan ju knappast bo där?

Vet inte hur lätt det är att få lägenhet i Övertorneå, men om det är svårt (svårare med hans bakgrund dessutom) så är väl internatet det lättaste? Jobbigt läge om det festas mycket där.
Citera
2015-07-29, 02:23
Medlem
withnonames avatar
Fattar inte människan att han måste dra utomlands.Hans historia kommer ju att jaga honom med blåslampa.
Citera
2015-07-29, 02:31
Medlem
Wretch32s avatar
Usch, vad hemskt att han ska släppas fri i Norrbotten..

Bara jag som får för mig att han söker utbildning i Övertorneå för att det knappt finns några Poliser där?
Och bara jag som får för mig att han vill bli lastbilschaufför för att kunna våldta sig fram efter Sveriges landsvägar?

Jag hoppas verkligen att blir förföljd & trakasserad vart han än hamnar, han förtjänar inget annat.

Och hur fan kan han släppas fru när han har så stor återfallsrisk??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in