2015-07-28, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Hela Sverige blir besatta av mordet på den vita, vackra, medelklasstjejen.

Alla som läst överhuvudtaget lite evolutionsbiologi förstår varför intresset för Lisas ansikte blev så stort. Hon är symmetrisk och genomsnittligt vacker.

Tragisk händelse dock Det har vidare ingenting med invandring att göra.

Måste sållas ibland av alla jävla mord som sker varje år i Sverige... Det här är mest mystiskt och just som du sa, en fin tjej från landsbygden, och en utböling sitter anhållen. Därav stort intresse med. Stäng den fria rörligheten säger jag bara. Är MGM oskyldig så är det någon annan tjomme som redan åkt hem till sitt land och sitter med sitt svettiga ps2 i en skitig lägenhet, i en bajsluktande soffa någonstans i Ukraina.
2015-07-28, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har försökt följa denna tråd men det är ganska hopplöst då samma ämnen kommer upp gång på gång. Varför skulle det till exempel vara relevant om Lisa identifierades av sina anhöriga eller på ett annat sätt, om det var ''politivagn" som hämtade hennes döda kropp osv? Om Ockhams rakkniv har jag också läst till all leda. Vi är engagerade, det förstår jag. Men vi vet ingenting.

Jag har följt medierna och det som jag anser har kommit fram är följande.
1. Åklagaren vet inte när Lisa dog.
2. Åklagaren vet inte var Lisa dog, men man vet att hon inte dog på den platsen där hennes kropp hittades. Spekulationerna om att hon dödades i ladan är ganska grundlösa än så länge.
3. Kroppen hittades inomhus, i en byggnad i Martorp.
4. DNA från den häktade har nu hittas på Lisas kläder.

Med tanke på 4. måste den häktade nästan vara inblandad i brottet mot Lisa på något sätt. I alla fall om Lisas döda kropp var klädd i de kläder där DNA-spåren hittades. Om DNA-spåren hittades på kläder som låg ute i terrängen blir det svårare att knyta MGM till brottet. Det vore också intressant att veta vad det var för spår som hittades. Spermier från MGM, hårstrån eller saliv från honom? Det är fullt möjligt att MGM har våldtagit och mördat Lisa. Men det är också möjligt att han är inblandad genom att han fraktat hennes döda kropp till det stället där hon hittades efter att någon annan mördat henne. Vi får väl bara vänta och se.

Även ditt inlägg, detta alltså finns ju i typ minst 100 nästan identiska poster. Även min kommentar & allt kommer bara snurras 50 varv till. Vänta bara tills vanten kommer på tal igen. Då vet man att det verkligen inte finns något nytt att diskutera.
Borde lista vad som saknas:
1. Lisas mamma. Hur var hon?
2. Litauernas Pappa. Var är han?
2015-07-28, 18:38
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Mycket möjligt el så ville de inte flytta kroppen på plats utan transporterade även "skåpet" till rättsläkarestation o politifordon är inte skåp/frys anpassade

Finns det inte en uppgift från nån som bor ganska nära Martorp att en Ambulans eskorterad av en Polisbil åkte därifrån sent eller natt !
2015-07-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Räddningsvagnen var uppe i tråden och det kom upp information om att den hade ett helt annat ärende.....vilket kommer jag inte ihåg?

Jag finner det mycket osannolikt att polisen låter transportera bort en kropp innan tekniker och rättsläkare fått jobba på platsen.

Och jag finner det osannolikt att en räddningsvagn brukas for en sådan transport.

Transporterandet av en avliden är ganska så reglerat. Det är polisen som ansvarar för en sådan här transport och beroende på omständigheterna så är det ofta en större begravningsbyrå som blir upphandlad.
I storstäderna så har man specialbyggda politivagnar men annars så kan även begravningsbilar och släpvagnar brukas.

Det framgick då att även ambulanser får köra avlidna idag.
2015-07-28, 18:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Även Lena Svedung pratade med någon i en mörk SUV dagen efter försvinnandet.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14trdds&s=8#.Vbej7UsdsfE

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bilden är tagen ett par hundra meter norr om kaféet. https://goo.gl/maps/o2gaJ Vad vet du mer? Varifrån har du fått bilden?

volvo xc60 (r-design) på denna sidan 2010, är det iaf.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-28 kl. 18:43.
2015-07-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Även ditt inlägg, detta alltså finns ju i typ minst 100 nästan identiska poster. Även min kommentar & allt kommer bara snurras 50 varv till. Vänta bara tills vanten kommer på tal igen. Då vet man att det verkligen inte finns något nytt att diskutera.
2. Litauernas Pappa. Var är han?

Jag vet . Vi ältar bara samma saker om och om igen och tar in även funderingar som betyder ingenting, så som ditt 1. och 2. För att inte tala om Lisas utseende. Det enda som jag undrar i nuläget är om och när åklagaren kommer att ha tillräckligt på fötterna för att väcka åtal.
2015-07-28, 18:48
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena

Ja och ditt inlägg måste vara helt tokigt! Vad i hela världen har Lisas mamma att göra i den här brottsutredningen?

Försök inte fiska foton din krake! Låt familjen ha sin ro och sorgetid istället!
2015-07-28, 18:49
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet . Vi ältar bara samma saker om och om igen och tar in även funderingar som betyder ingenting, så som ditt 1. och 2. För att inte tala om Lisas utseende. Det enda som jag undrar i nuläget är om och när åklagaren kommer att ha tillräckligt på fötterna för att väcka åtal.

Apropå utseende och Lasso-Lenas fråga nr 2 - litauernas pappa. De ser ju inte alls lika ut så de har säkert olika pappor men det har ju inget med fallet att göra, inte Lisas utseende heller. Mörkhåriga tjejer mördas lika ofta som blonderade.
2015-07-28, 18:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Från min bilmonterade actionkamera.
Vet ej
Vet ej

Jag tror att det är en HONDA CR-V (2013) AJs bil !
Jag har just jämfört bilen från din bild och en HONDA CR-V (2013) och det ser ut att vara samma model.
Har du tagit bort bilden?
Jag får inte fram den längre när jag klickar på länken som du postade.

Har nu kollat rotesau's volvo xc60 förslag och tror faktiskt att hen har rätt.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-28 kl. 19:09.
2015-07-28, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja och ditt inlägg måste vara helt tokigt! Vad i hela världen har Lisas mamma att göra i den här brottsutredningen?

Försök inte fiska foton din krake! Låt familjen ha sin ro och sorgetid istället!

Du är ett typexempel på folk som aldrig har lärt dig förstå vad ironi är. Jag vill väl fan inte se foton på Lisas mamma. Till vilken nytta då. Den kommentaren du kom med finns också i överflöd. Värna om familjen-kommentaren. Låt oss slippa den låtsas-empatin i framtiden alt kan du väl tycka synd om Litauernas mamma lite också.
2015-07-28, 19:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
"på platsen här på gården" sägs det. Nu undrar man ju varför inte ögonlappen hör detta. Öronlapp eller sitter det i viljan att inte höra?

Du är rolig du, jag hade väl kola-papper i öronen ;-)
Jag hörde det vid nästa genomlyssning.
Det berodde absolut inte på ovilja att höra, då jag är helt övertygad om att rätt man sitter häktad .
2015-07-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Apropå utseende och Lasso-Lenas fråga nr 2 - litauernas pappa. De ser ju inte alls lika ut så de har säkert olika pappor men det har ju inget med fallet att göra, inte Lisas utseende heller. Mörkhåriga tjejer mördas lika ofta som blonderade.

Du verkar inte förstå ironi. Vad spelar det för roll om litauiska bröderna hade olika pappor? Och för en bestialisk våldtäktsman tillika mördare spelar det ingen roll hur offret ser ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in