2015-07-27, 13:33
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Dom kommer säkert hitta någon batikhäxa någonstans. Dom skvalpar på 1 procent och opinioninstituten alls har med dom i staplarna är märkligt. Ungefär som om man skulle ha med svp, de gamla nationaldemokraterna numera nedlagt, piratpartiet, pensionärspartiet junilistan eller något annat. Sverigedemokraterna när dom låg på 1 procent hua vad länge sedan det känns fanns väl knappast med i staplarna. Men det s.k fi häxan Schymans hatrörelse omhuldar man lika mycket i horpressen som med miljöpartiet.

MP och Fi har en sak gemensamt.

Man har MSMs stöd. Eftersom dess deltagare enbart röstar på och framhärdar sina älsklingar.

En politisk Pridefestival. Där regnbågens slut inte ger en kruka guld men en potta skit via zigenarna.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-07-27 kl. 13:38.
2015-07-27, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
MP och Fi har en sak gemensamt.

Man har MSMs stöd. Eftersom dess deltagare enbart röstar på sina älsklingar.

Massmedia måste bytas ut.
2015-07-27, 14:06
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är anmärkningsvärt att endast två institut har släppt siffror för Juli såhär långt?
Novus och YouGov borde, i enlighet med tidigare juli-månader, släppa sina rapporter.

Tyvärr så är jag rädd för att om "fel" resultat ges så tar instituten "semesterstängt" för att till varje pris undvika att upplysa svenska folket om sanningen om folks sympatier..
2015-07-27, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iteratorn
Är det bara jag som tycker att det är anmärkningsvärt att endast två institut har släppt siffror för Juli såhär långt?
Novus och YouGov borde, i enlighet med tidigare juli-månader, släppa sina rapporter.

Tyvärr så är jag rädd för att om "fel" resultat ges så tar instituten "semesterstängt" för att till varje pris undvika att upplysa svenska folket om sanningen om folks sympatier..

Hemskt konspiratoriskt av dig. Folk har semester.
2015-07-27, 14:24
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Hemskt konspiratoriskt av dig. Folk har semester.

Och även folks åsikter.

I semestertider är även Ohly Sverigedemokrat.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-07-27 kl. 14:29.
2015-07-27, 14:50
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Jag måste säga att jag är lite förvånad att dom ligger kvar runt 2% i opinionsundersökningarna såhär långt efter valet. Man kan också anta att övriga 1% från riksdagsvalet var stödröster, i ett misslyckat försök att hjälpa F! över spärren. Dessa har sannolikt återvänt till främst Vänsterpartiet.

Efter valet har dom med vissa enskilda undantag (t.ex. i Almedalen) varit rätt mycket i medieskugga, men kärnväljarna sviker alltså inte i första taget. Däremot är skillnaden mot SD stor. SD växte sakta men säkert år för år på ett helt annat sätt. F!:s tillväxt var plötslig; på kort tid blommade man upp våren 2014 efter att ha tidigare i stort sett ignorerats. Problemet för dom är väl främst att väljarna huvudsakligen verkar ha kommit från MP och V, och där finns nu inte så mycket mer att hämta. Men det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig, särskilt hur länge Schyman orkar hänga kvar i politiken. Utan henne blir det nog tufft.

Även om F! ligger strax över 2% i OU så är ju frågan om dom ännu en gång är överskattade som dom traditionellt blivit i OUs. Själv så tror jag sanningen ligger närmare 1-1,5%. Även Piratpartiet med 1,4% i Sentios undersökning är nog överskattade då jag inte kan tänka mig att de ligger över 0,8%.

Tänk på att media basunerade ut att F! kunde få upp mot 8% i valet. Problemet är att ingen riktigt funderade på vart dessa 4-8% skulle komma från - jag tror som sagt läget är rätt hopplöst för dom med ett svagt vänsterblock. Som redan har påpekats så finns det gott om feminister i riksdagen och de har ingen direkt unik säljvinkel som de kan kapitalisera på, till skillnad från SD eller Miljöpartiet när de kom in och lyckades etablera sig.
2015-07-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iteratorn

Måste vara ett stort bekymmer för dig och andra konspiratörer att sentio, nu när de har en libertariansk uppdragsgivare, inte fått in Borgerlig Framtid över 4% och fått ned SD till 5%.

Det är ett rejält grundskott mot era konspiratoriska fantasier.
2015-07-27, 16:57
Medlem
Som många säger, det som är F!s problem är det finns redan gott om feminister i riksdagen. Med Birgitta Ohlsson blir FP en exakt kopia av F!. Vad var det för frågor som FP drev under sin regeringstid? Jo, flytta alla världens problem till Sverige, och man lyckades ganska väl i praktiken. Skolan och försvaret förföll.

Det var ingen slump att Jan Björklund uppträdde i vit topp och rosa scarf i Almedalen. Partiets strateger vet vilka de konkurrerar med:
http://www.svt.se/cachable_image/1436092982/nyheter/article3082147.svt/alternates/large/fp-jpg

F! gick kraftigt framåt just när Allahiansen började minska ner till under 40% förra mandatperioden. Fast mycket av F!s rörelser är å andra sidan mediakonstruktioner, men ändå.
2015-07-28, 11:08
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
F! tycks bli överskattat i undersökningarna medan SD blir underskattat. MP blir också regelmässigt överskattat.

Det är sant att SD underskattas av de flesta OI, men för FI finns flera exempel på både över och underskattning, se Partimodellen sidan 15.
2015-07-28, 14:53
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Som många säger, det som är F!s problem är det finns redan gott om feminister i riksdagen. Med Birgitta Ohlsson blir FP en exakt kopia av F!. Vad var det för frågor som FP drev under sin regeringstid? Jo, flytta alla världens problem till Sverige, och man lyckades ganska väl i praktiken. Skolan och försvaret förföll.

Det var ingen slump att Jan Björklund uppträdde i vit topp och rosa scarf i Almedalen. Partiets strateger vet vilka de konkurrerar med:
http://www.svt.se/cachable_image/1436092982/nyheter/article3082147.svt/alternates/large/fp-jpg

F! gick kraftigt framåt just när Allahiansen började minska ner till under 40% förra mandatperioden. Fast mycket av F!s rörelser är å andra sidan mediakonstruktioner, men ändå.
Mmmm.... Det ligger mycket i denna analys - alla riksdagspartier är idag feministiska - mest v, mp, fp och c - minst sd, kd och delar av s, och F! är ju egentligen mest en tillskruvning av något som alltså redan finns i riksdagen. Gammelmedia har först en enorm reklamkampanj för F!, vilket är logiskt, då i stort sett all media genomsyras av radikalfeminsim, och då är det ju inte så konstigt att F! får några procent av optionen - men som sagt en extrem feminist kan ju lika gärna rösta på centern, och då inte riskera att slösa bort sin röst.

Fast det är lite märkligt att inget parti har vågat att ta upp jämställdhet - d.v.s. antifeminism - på programmet. Vore inte det en nick som skulle kunna locka några procent? Men man vågar kanske inte p.g.a. tycket från gammelmedia?
Senast redigerad av Clodius 2015-07-28 kl. 14:55.
2015-07-28, 15:05
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmmm.... Det ligger mycket i denna analys - alla riksdagspartier är idag feministiska - mest v, mp, fp och c - minst sd, kd och delar av s, och F! är ju egentligen mest en tillskruvning av något som alltså redan finns i riksdagen. Gammelmedia har först en enorm reklamkampanj för F!, vilket är logiskt, då i stort sett all media genomsyras av radikalfeminsim, och då är det ju inte så konstigt att F! får några procent av optionen - men som sagt en extrem feminist kan ju lika gärna rösta på centern, och då inte riskera att slösa bort sin röst.

Fast det är lite märkligt att inget parti har vågat att ta upp jämställdhet - d.v.s. antifeminism - på programmet. Vore inte det en nick som skulle kunna locka några procent? Men man vågar kanske inte p.g.a. tycket från gammelmedia?
Uschäkta

Varför diskuterar ni F!, Sveriges obetydligaste parti? Varför inte något extremt parti?

2015-07-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Uschäkta

Varför diskuterar ni F!, Sveriges obetydligaste parti? Varför inte något extremt parti?

Det har du rätt i.

Focusen på betydelselösa F! tror jag beror på en slags projektionsterapi hos högern. Dom utmålar F! till en slags syndabockar för dagens problem medans i själva verket Allahiansen styrde då många allvarliga problem skapades och extrem oikofobi rådde.

Efter Allahiansens 900 000 massinvandrare med medföljade islamisering så behöver focus flyttas till maktlösa F! .

Skillnaden mellan F!, M, C, och FP är trådsmal. Endast KD skiljer sig något. Den dagen F! blir stort (vilket förmodligen aldrig händer) så har dom samma ekonomiska politik som de andra i sjuklövern.
Och ja, även jag faller in i F! snacket ibland. Ganska meningslöst faktiskt.

F! är dock av intresse rent mediapolitiskt pga deras imunitet i media. I detta finns i och för sig ett diskussionsunderlag, det skall erkännas.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-07-28 kl. 23:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in