2015-07-13, 03:02
Medlem
Jag spelade ett spel på någon gratis sida för en massa år sedan.
Det handlade iallafall om att en son vart mobbad och så kom pappan och typ dödade alla skolbarnen, men nu söker jag förtvivlat efter det spelet! Någon som kommer ihåg det spelet och vet vad det kan heta?
Citera
2015-07-13, 21:47
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Nått Commander Keen spel?

edit

och till din andra fråga, inget av spelen i denna artikel?

https://en.wikipedia.org/wiki/Virtuality_(gaming)

Grymt! Commander Keen var det jag tänkte på

Och VR-spelet jag tänkte på var Dactyl Nightmare. Wow, jag har inte sett gameplay från det spelet på över 20 år. Var faktiskt mycket snyggare än vad jag minns att det var.

https://www.youtube.com/watch?v=v6t69mp0ZhE

Tack för hjälpen
Citera
2015-07-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeNutz
Jag spelade ett spel på någon gratis sida för en massa år sedan.
Det handlade iallafall om att en son vart mobbad och så kom pappan och typ dödade alla skolbarnen, men nu söker jag förtvivlat efter det spelet! Någon som kommer ihåg det spelet och vet vad det kan heta?

Dad 'n Me?
Vet inte om det var så mycket mobbing involverat dock...
http://www.newgrounds.com/portal/view/254456
Citera
2015-07-28, 10:31
Medlem
trewts avatar
Jag söker namnet på ett spel som kom troligtvis någon gång i slutet av 90-talet. Runt 97-99 skulle jag gissa. Det var en FPS och var säkert ganska likt andra spel vid det laget, dvs 3d-miljö men sprites för vapen och monster. Kan ha varit full 3d men minns inte. Hur som helst, det jag minns är att man gick runt i ett "gravområde", typ en kyrkogård fast med byggnader. Påminner nog lite om Bloods miljöer. MEN! Det fanns ett vapen som jag har för mig hade tre pipor som alla kunde avlossas samtidigt. Dvs typ en vanlig revolver fast med tre pipor rakt ovanpå varandra. Är det någon som kan tänkas ha någon aning om vilket spel det är jag tänker på?
Citera
2015-07-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewt
någon som kan tänkas ha någon aning om vilket spel det är jag tänker på?

En rejäl långboll i djupled vore ju Lucasarts Outlaws (1997). Lirade det i ung ålder och körde väl mest samma bana/kapitel/vad-det-ny-var om och om igen i brist på basic knowledge kring "saves" eller "checkpoints", så jag kom ju aldrig vidare långt men det var ett rätt quirky lir som mycket väl kan ha innefattat en kyrkogård med flippade tre-pipiga revolvrar.
Citera
2015-07-30, 00:29
Medlem
trewts avatar
Tack för ett bra försök men det är tyvärr inte det jag söker! Detta hade mer "realistisk" grafik och var mindre tecknat än Outlaws.
Citera
2015-07-31, 01:12
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-maskin
Kan det kanske vara "Disneys Mulan" spelet ?
Massa interaktiva minispel och har bland annat en scen du nämner här:

https://youtu.be/on_YuAAph0w?t=654

obs: länken är på tyska då det var det enda jag hittade efter en snabb sökning.

Nej tyvärr .. Fast de var ett bra försök! :/
Citera
2015-08-03, 11:30
Medlem
FPS-spel tror jag. Troligtvis från 1990-2000-talet. Killen ska klara olika utmaningar och för varje gång han har klarat ett så återvänder han till en spirituell indianhövding där han får goda råd och ev nya vapen. Något också om att varje gång killen dog så fick han nytt liv genom att skjuta med en pilbåge på flygande, gula och blå, genomskinliga väsen.

Hoppas någon vet vilket spel jag menar.
Citera
2015-08-03, 12:10
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va
FPS-spel tror jag. Troligtvis från 1990-2000-talet. Killen ska klara olika utmaningar och för varje gång han har klarat ett så återvänder han till en spirituell indianhövding där han får goda råd och ev nya vapen. Något också om att varje gång killen dog så fick han nytt liv genom att skjuta med en pilbåge på flygande, gula och blå, genomskinliga väsen.

Hoppas någon vet vilket spel jag menar.

Inte säker men det låter som Prey.
Citera
2015-08-06, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
Dad 'n Me?
Vet inte om det var så mycket mobbing involverat dock...
http://www.newgrounds.com/portal/view/254456

Tack! Exakt det spelet jag sökte!
Citera
2015-08-08, 14:10
Medlem
Hej, kanske lite fel tråd, men jag spelade ett spel på min kompis Nintendo som barn, som var DET BÄSTA spelet, man var en liten ängel som samlade hjärtan och sen kom det obergine fiender som gjorde en lila och så hade man en liten pilbåge. Någon som känner igen detta s`pel? och vet om man kan hitta det och sepla på pc eller så?
Citera
2015-08-08, 14:13
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsflickan
Hej, kanske lite fel tråd, men jag spelade ett spel på min kompis Nintendo som barn, som var DET BÄSTA spelet, man var en liten ängel som samlade hjärtan och sen kom det obergine fiender som gjorde en lila och så hade man en liten pilbåge. Någon som känner igen detta s`pel? och vet om man kan hitta det och sepla på pc eller så?

Kid Icarus. Går att köra på emulator, Google är din vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in