2015-07-28, 09:28
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President89
Då kommer han väl gå på Grönlundstrafikskola? antagligen ska han ta CE och börja köra lastbil.
Finns väl inga andra utbilningar där i trakterna?
Förutom universitetet, men där kommer han nog inte in

En annan fundering. kan Gällivare räknas som större samhälle, isf finns de trafikutbildning där uppe.
Om Kiruna räknas som större samhälle så finns de gruv utbildning bland annat, där går de att välja vad han vill göra, utbilda sig efter de

Tror du har helt rätt ang vilken utbildning Niklas vill gå. Är precis som du säker på att han vill bli lastbilschaufför.

Troligtvis har hans bäste kompis Anders Eklund berättat vilka enorma möjligheter det yrket medför

Vad ser vi då i framtiden?

Jo: Niklas kommer kuska runt som lastbilschaffis i länder som Albanien, Georgien osv. Det är troligtvis där som Niklas kommer våldta och även troligtvis mörda framöver.
Citera
2015-07-28, 09:29
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Fick ett PM inatt. Har ingen aning om detta är sant eller ej men personen påstår att Niklas kommer att bo på
något som heter Hertsön i Luleå. Har ingen koll på Luleå alls, vad är detta för område?

Intressant att få veta något om hans namnbyte?
Han stannar väl inomhus tills håret och skägget växt ut!
Såg att snuten ska hålla koll på sociala medier för att utröna "stämningarna" som en del i hotbilden. De Luleåsnutar som fått uppdraget följer tråden med stor intresse alltså.
Citera
2015-07-28, 09:31
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkompis
VK rapporterar direkt från grindarna

http://www.vk.se/?p=1497070&mobil

Ingen tidning verkar ha snappat upp honom ännu vilket nog betyder att dom smugglat iväg honom tidigare till något häkte där han ska bo. Norrbotten sägs det så då skulle nog tidningarna stått utan för häktet i Luleå.
Citera
2015-07-28, 09:31
Medlem
massepojkens avatar
Vart utbildar man sig till Lastbilschaufför i Norrbotten? Hur går en sådan utbildning till och hur lång tid tar den?

En skribent nämnde detta
http://gronlunds.se/lulea/foretag/yrkesutbildningar

Kan det vara där?

Luleå kan ju vara ett skenspår, hur många ställen i Sverige finns det som utbildar till lastbilschaffis?
Citera
2015-07-28, 09:53
Medlem
mjayzs avatar
Ingen som fortfarande tror på Övertorneå?

Citat:
Som NSD tidigare berättat var Niklas Lindgren på besök i Övertorneå tidigare i år för att titta på en yrkesutbildning. Med på mötet var representanter från Arbetsförmedlingen, yrkesskolan samt ett flertal personer från Kriminalvården.

Källa:http://www.nsd.se/nyheter/lulea/uppgifterhagamannen-till-norrbotten-9430768.aspx
Citera
2015-07-28, 10:08
Medlem
OlleVieros avatar
Nu är han ute. Tidningarna skriver om 3 kriminalvårdsbilar med tonade rutor som körde ut samtidigt. Om dom där journalisterna som väntade utanför i 5 bilar eller vad det nu var samarbetat lite så hade dom kunnat följa efter.

http://www.expressen.se/nyheter/hagamannen-har-lamnat-fangelset/

Skulle tippa på att dom första bilderna på honom i frihet ger rätt bra betalt.
Citera
2015-07-28, 10:11
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekorren72
Nu sägs det att han skall flytta till Norrbotten.

En övervakare från frivården har utsetts av myndigheten i Luleå och det ryktas om att han varit och kollat en utbildning här uppe i slutet av december 2014.

Var verkar dock vara mer osäkert. Luleå, Kiruna och Övertorneå är dom olika bud jag läst om.

(Finns att läsa på kuriren.nu men bara om man har betaltjänsten och det har jag inte)

Jag förstår inte hur dom tänker. Ingen av dessa orter är direkt större än Umeå (underdrift) och han kommer kännas igen. Han kommer inte få det lätt var han än hämnar här uppe.

Känns som om dom tänkte lite galet när dom drev igenom detta (om det stämmer).

Då är det bara att avvakta då, inom någon dag får vi säkert veta vilken stad det blev. Tycker synd om de som kommer att bo i samma stad som honom.
Citera
2015-07-28, 10:12
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Snubben är psykopat impulsiv och 1,40 lång. Han kommer våldta igen. Snubben är 1,40 han lär ju känna ett jävla hat mot allt och alla med den nitlotten till genetik.

Jag fattar inte hur man kan släppa ut psykopater dom har ju ingen empati skuld mm. Kanske om han tvångsmedicineras med diverse starka antipsykotiska så han inte blir impulsiv o sexlusten försvinner.

han har inte smakat fitta på 9 år, bara smuttat balle i fängelset, undra vem som blir första offer?
Citera
2015-07-28, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nu är han ute. Tidningarna skriver om 3 kriminalvårdsbilar med tonade rutor som körde ut samtidigt. Om dom där journalisterna som väntade utanför i 5 bilar eller vad det nu var samarbetat lite så hade dom kunnat följa efter.

http://www.expressen.se/nyheter/hagamannen-har-lamnat-fangelset/

Skulle tippa på att dom första bilderna på honom i frihet ger rätt bra betalt.

"..har aldrig fått några obevakade permissioner under fängelsetiden. Orsaken är inte misskötsamhet. Han har skött sig väl under fängelsetiden, men återfallsrisken har ansetts för stor."

Hur i helvete kan man släppa ut en sådan människa?!

Alma Berlin
Citera
2015-07-28, 10:32
Medlem
Jag tror han njuter av all uppståndelse och publicitet. Han behandlas nästan som en rockidol och ska eventuellt skyddas av polisen så ingen kastar sig över honom typ? Fattas bara att han får bli ICA-Stig så småningom.
Citera
2015-07-28, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
"..har aldrig fått några obevakade permissioner under fängelsetiden. Orsaken är inte misskötsamhet. Han har skött sig väl under fängelsetiden, men återfallsrisken har ansetts för stor."

Hur i helvete kan man släppa ut en sådan människa?!

Alma Berlin

(min fetning)
Inte för att jag vill vara stöddig eller så, men har du inte läst vad jag här i tråden har skrivit om det huvudlösa beslutet man i Sverige tagit med att sätta sådana här sexualsadister i fängelse istället för att ha dem bakom låsta lås och hårda bommar inom rättspsykiatrin, där sådana som NL naturligtvis hör hemma?!

Sverige.
Citera
2015-07-28, 10:39
Medlem
Citat:
Polisen är medveten om att det finns en hotbild mot Niklas Lindgren. Men trots det kommer att han inte att bevakas.
– Det kan innebära att det går så långt att vi måste skydda honom, men där är vi inte, säger Börje Öhman, presstalesperson vid polisen, till TT.

För att bedöma hotbilen mot Hagamannen kommer polisen bland annat att följa inlägg i sociala medier.
– Mitt budskap är: Låt vår rättsordning ha sin gång. Ingen ska ta lagen i egna händer, säger Börje Öhman till TT.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21179413.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in