2015-07-27, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Airepx
Det finns i alla fall en skillnad. 2005 trodde Niklas fortfarande att han inte kunde åka fast för de övergrepp han gjorde. Idag vet han att han kommer åka fast om han gör något mer, så pass smart är han.

Jag vill inte gå i clinch med dig och säga att du har fel i det du skriver, men om NL är den jag tror och då alltså utan att ha mött honom, så hävdar jag att det faktum att han är medveten om att risken för att åka fast väger förmodligen i hans medvetande/omedvetna lättare än hans sexualsadistiska drift att förnedra en random kvinna.

Säkerligen kommer NL att till vardags kunna tygla sin inre vulkan, men jag är övertygad om att han vid alkoholberusning mycket väl riskerar att åter tappa alla spärrar och söka offer på den plats han då råkar befinna sig.

Mitt intresse för den här tråden bottnar i att jag anser att NL av Sveriges rättsvårdande myndigheter har hanterats fel när han lämnades till KVV och det har jag här tjatat om under en tid. Jag vill egentligen inte fokusera på NL som person, men tycker det är en central fråga som inte kommit upp till debatt öht: Vad hos NL är det som gör att han agerar som han gör?
Min, i det här fallet okvalificerade gissning, är att han lider svårt av att vara en fysiskt liten figur: Bara ett par tvärhand hög och ynkligt små fötter. Om någon kvinna under hans uppväxt har hånat honom för detta och kanske också för ett pinsamt tillkortakommande i sexuella sammanhang (liten penis? ejaculatio praecox? stressimpotens?), så tror jag inte att det hade gått NL spårlöst förbi. Hela hans MO tyder på att han vill straffa de kvinnor han attackerar och att han försöker att ta en sorts revansch för de oförrätter han anser sig ha blivit utsatt för tidigare i livet.

Det har talats om att NL inte alls skulle ha druckit någon alkohol vid överfallen. Var och en får tro vad den vill. För egen del är jag helt övertygad om att alkoholen är nyckeln som öppnar dörren till NL:s allra svartaste och vidrigaste mentala källarskrymslen och att han faktiskt är en 'Dr Jekyll/Mr Hyde'-personlighet på riktigt. Sådana finns, tro mig.

Jag bedömer honom därför som fortsatt mycket farlig: Han har inte under anstaltsvistelsen tvingats underkasta sig terapi. Han blir utsläppt helt utan alkoholrestriktioner. Han är precis samme NL i morgon som innan han greps 2006.

Heja Sverige!

EDIT: Kom på en sak som jag anser stöder min teori/hypotes, nämligen detta med att NL nu under fängelsetiden har byggt muskler. Det lär ju iofs inte finnas så där väldigt mycket att göra under tiden i anstalt, så varför inte vara i gymmet och bygga?
För NL:s del tror jag det handlar om betydligt mer än bara sysselsättning. Det har i tråden diskuterats att det skulle vara ett sätt för honom att bygga sitt självförsvar. Kanske det?
För min del tror jag NL:s muskelbyggande är ett tecken på ett kompensatoriskt agerande: NL upplever sig liten. Liten vill bli stor.
Förutom en personlighetsstörning som bl a yttrar sig i sexualsadism, så har nog NL allvarliga mindrevärdeskänslor (Jfr 'Napoleonkomplex').
Mina kvällsreflektioner en trist måndag.
Senast redigerad av Enzenn 2015-07-27 kl. 23:35.
Citera
2015-07-27, 23:31
Avslutad
Jag är riktigt spänd över hur hans första tid i "frihet" kommer att vara.
Var kommer han bosätta sig?
Var kommer han få sin inkomst ifrån?
Vilka kommer han att träffa?
Kommer någon ge sig på honom?
Kom han in i gamla (o)vanor?

Alma Berlin
Citera
2015-07-28, 00:26
Medlem
Han kommer ut imorgon. Hur fungerar det vid frisläppningar, traskar har bara ut med en påse i handen och hoppas på att frun kommer och hämtar upp honom?

Någon som vet var och när han kommer ut? Någon som kommer att spåra honom med bil för att se var han bosätter sig?

Det skulle vara bra att veta var han håller hus. Jag tror nämligen att han kommer att falla tillbaks till brottslighet förr eller senare, och han vet om att han inte kan lämna vittnen eller bevis den här gången, vilket betyder att kondom kommer att användas samt att han kommer mörda och gömma undan kroppen.

Kan tänka mig att han bosätter sig ute i skogen någonstans och gör några sexmordsräder under nätterna vid närmsta samhälle.
Citera
2015-07-28, 00:38
Medlem
sockerkompiss avatar
VK rapporterar direkt från grindarna

http://www.vk.se/?p=1497070&mobil
Citera
2015-07-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkompis

Lite konstigt att inte fler rapporterar direkt om denna händelse, står i artikeln ovan att där är fem bilar med journalister finns på plats.
Citera
2015-07-28, 07:04
Bannlyst
Efter nyheterna nu kl 07 sänder SR P1 en diskussion om frisläppandet av "Hagamannen".

Jag vet inte vilken vinkel man kommer att ha. Kanske något om att folk på flashen har uttryckt önskan om att få grovt misshandla honom?
Andreas Lindahl är dagens programledare i P1 Morgon

Polisen kollar sociala medier:
"-Vi vet naturligtvis om att det finns en hotbild mot honom. Det kan innebära att det går så långt att vi måste skydda honom, men där är vi inte, säger Börje Öhman, presstalesperson vid polisen."

Källa: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2787162-i-dag-slapps-hagamannen

Man planerar att från feministiskt hålla en demonstration i Umeå idag.
Mia Westin, regissör, tycker i P1 att man skall kunna lita på att rättsväsendet fungerar.
Hon tycks som de flesta svenska leva under en sten. En verklig rättsstat hade överlämnat NL till RPV och inte satt honom i fängelse öht.

Samma sak gäller Anders Eklund som snart kommer att släppas.
Sverige har valt väg. Rätt åt helvete.
Senast redigerad av Enzenn 2015-07-28 kl. 07:30.
Citera
2015-07-28, 08:25
Medlem
Citat:
Vissa av Umeåborna är emellertid inte ett dugg kluvna.
Thomas Aghester, 54, vill inte att Hagamannen någonsin ska återvända.
– Jag minns hur det var när han höll på. Det var förfärligt. Jag tycker det är för jävligt att han ska kunna gå fritt här i Umeå. Tänk på alla brottsoffren. De kan ju möta honom på stan. Det funkar inte.
Men han har ju suttit den tiden han blivit dömd för. Har han inte sonat sitt brott?
– Nej, absolut inte. Jag tycker de skulle ha tvångskastrerat honom.
Det är dock långt ifrån säkert att Niklas Lindgren kommer att återvända till Umeå. Enligt uppgifter till tidningen Norrländska socialdemokraten ska Hagamannen ha varit i kontakt med frivården i Luleå och med en yrkesutbildning i Norrbotten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21178438.ab
Citera
2015-07-28, 08:34
Medlem
Enligt Västerbottenskuriren, som också skriver att Lindgren sannolikt kommer att flytta till Norrbotten, ska en övervakare ha utsetts av frivården i Luleå.

Det är, enligt tidningen, en 61-årig man i ett större samhälle i trakten.

Då är de Luleå,Boden eller Piteå antagligen
Citera
2015-07-28, 08:47
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkompis

Fick ett PM inatt. Har ingen aning om detta är sant eller ej men personen påstår att Niklas kommer att bo på
något som heter Hertsön i Luleå. Har ingen koll på Luleå alls, vad är detta för område?
Senast redigerad av massepojken 2015-07-28 kl. 09:02.
Citera
2015-07-28, 09:06
Medlem
Crime-boys avatar
Kan han inte få samma terapi som Mååånas barn då? IS-krigarna som vi ska lägga ned en massa pengar på? Lille Niklas har ju trots allt betalat skatt till landet. Umeå är för övrigt en skit-stad bestående av vänsterfolk och feminister som förespråkar en ökad invandring av kvinnofientliga religioner. Sånt är dom inte rädda för?
Senast redigerad av Crime-boy 2015-07-28 kl. 09:11.
Citera
2015-07-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Fick ett PM inatt. Har ingen aning om detta är sant eller ej men personen påstår att Niklas kommer att bo på
något som heter Hertsön i Luleå. Har ingen koll på Luleå alls, vad är detta för område?
luleås rinkeby
Citera
2015-07-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken

Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenquist
luleås rinkeby

Då kommer han väl gå på Grönlundstrafikskola? antagligen ska han ta CE och börja köra lastbil.
Finns väl inga andra utbilningar där i trakterna?
Förutom universitetet, men där kommer han nog inte in

En annan fundering. kan Gällivare räknas som större samhälle, isf finns de trafikutbildning där uppe.
Om Kiruna räknas som större samhälle så finns de gruv utbildning bland annat, där går de att välja vad han vill göra, utbilda sig efter de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in