Citat:
Ursprungligen postat av
Tjaeng
Notera nu att det är väldigt tidigt i kampanjsäsongen, inget debatt har hållits och Trump har inte haft tillfälle att bli tomatröd i fejset a la Newt Gingrich gånger tusen. Michele Bachmann ledde i Iowa och vann Ames Straw Poll förra gången, sen kom hon på sjätte plats när Iowa Caucus faktiskt hölls. Det är på tok för tidigt att börja sia om hur folk kommer att rösta.
Jag tror att Donald Trump kan bli en tuff utmanare i de republikanska debatterna. Det är helt enkelt omöjligt att hantera en oberäknelig jubelåsna om man är en seriös politiker. The Donald är inte rädd för att säga vad han tycker och republikanerna har hittills gett honom carte blanche att säga vad som helst. Detta tack vare att han trots allt är en tvättäkta outsider i den amerikanska politiken. Många republikaner gillar en tuff och hänsynslös retorik mot minoriteter, bögar och illegala immigranter. Republikaner väljer kandidat (33% om jag inte minns fel) efter hur stark ledare kandidaten kan tänkas vara som presumtiv president. Debatterna kommer bli väldigt underhållande om Trump väljer att delta.
Missförstå mig rätt, Donald Trump är ett politiskt troll men han har fördelar som kan göra honom farlig i det republikanska primärvalet: den republikanska kärnan är galen, han är en riktig outsider och The Donald kan finansiera hela sin valkampanj själv utan några som helst problem. Nationellt är han dock helt chanslös oavsett de finansiella musklerna.
Jag håller med om att det är för tidigt att sia om utgången men helt otänkbart är det inte att han vinner Iowa. De största trollen har lyckats kamma hem Iowa de senaste två primärvalen (Huckabee 08' och Santorum 12').
En annan aspekt i allt detta är hur Sheldon Adelson och Koch-bröderna ställer sig till Trumps kandidatur. De verkar vara klipska grabbar och inser nog vilken cirkus Trump kan ställa till med. Sheldon Adelson, David Koch och Charles Koch har tillsammans 150 miljarder dollar att sätta sprätt på om det skulle behövas. Det är bara att de måste gräva lite djupare i fickorna än vad de hade planerat från början. Detta presidentval har potential att sätta alla rekord i valkampanjfinanser och Super PACs. Saint Donald Trump - Patron of Internet Trolls.