Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-25, 16:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag har inte påstått att allt är rätt i YouTube-kommentaren men ville bara visa lite av buzzen på YouTube kring Trumps kampanj.

Jag såg felet när jag kopierade in texten men valde att inte kommentera det. För då får man hålla på hela tiden när man nämner material som andra skrivit.
När man länkar till andras material så betyder det inte att man håller med till 100% det är snarare väldigt sällsynt, däremot kan man stödja själva huvudargumentationen.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-25 kl. 16:51.
2015-07-25, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
He will destroy Hilary in debates and will not back off. He is one of the best in the world at what he does and that is what this nation needs is the top expert to fix this nation!!!

Ser inte hur han ska krossa Hillary i debatter. "One of the best in the world at what he does", jo, han är duktig på att outsourca jobb till Kina. Politiskt så är han en clown och jag tror inte att det finns en högre nivå hos Trump än den han visar på Twitter där han konstant gör bort sig med oneliners och fantasilösa comebacks.
2015-07-25, 21:42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det är inte mitt citat det är från en skribent på Youtube (JoJo Kadilihopper) som jag postade ett inlägg från i tråden.

Dock så tror jag på att Trump skulle kunna vinna en debatt mot Hillary Clinton.
2015-07-25, 22:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Donald Trump i Oskaloosa Iowa den viktiga primärvalsstaten

Trump anklagar politikereliten för att vara inkompetenta och korkade vilket de säkert delvis är men jag tror också att en hel del medvetenhet finns med i förstörandet av USA.

Folk som har lojaliteten någon annanstans än till USA t.ex. Israel och Mexico.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-25 kl. 22:34.
2015-07-27, 22:13
Medlem
The Donald leder nationellt i de republikanska primärvalen i en färsk opinionsmätning. Han innehar dessutom en stark andra plats efter Scott Walker i delstaten Iowa och en förstaplats i New Hampshire. De två delstaterna är först ut att hålla primärval i den republikanska nomineringsprocessen. Det verkar alltmer som att den republikanska kärnan som faktiskt röstar i dessa primärval, driftar alltmer högerut. Notera att Trump fortfarande inte har en chans mot Clinton nationellt, men det råkar givetvis Fox News helt missa att informera om i länken nedan. Enbart 3% av republikaner som röstar i primärvalen röstar på sin kandidat utefter hur valbar ("electable") kandidaten är i presidentvalet.

Om Trump på något osannolikt sätt skulle vinna nomineringen så lär det leda till en jordskredsseger för Hillary Clinton. Det kan rentav bli en jordskredsseger i nivå med presidentvalet 1980 då Reagan besegrade Jimmy Carter.

https://www.youtube.com/watch?v=N8_i5fVWyS4
Senast redigerad av Eberdeen 2015-07-27 kl. 22:15.
2015-07-27, 23:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Folk som har lojaliteten någon annanstans än till USA t.ex. Israel och Mexico.

Nja, lojaliteten ligger inte hos Israel eller Mexico kan folk snälla sluta fokusera på Mexiko för övrigt då det stora problemet i USA inte är Mexiko utan det är att Wallstreet öppet får muta politikerna vilket har lett till att senatorerna och presidenterna sedan 70-talet har dansat efter deras pipa och inte den amerikanska befolkningen.

Att skylla på Mexiko så mycket som Trump och många andra politiker (republikaner som demokrater) är enbart ett bevis för att wallstreet akut behöver flytta fokus från dem till något annat.
2015-07-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberdeen
The Donald leder nationellt i de republikanska primärvalen i en färsk opinionsmätning. Han innehar dessutom en stark andra plats efter Scott Walker i delstaten Iowa och en förstaplats i New Hampshire. De två delstaterna är först ut att hålla primärval i den republikanska nomineringsprocessen. Det verkar alltmer som att den republikanska kärnan som faktiskt röstar i dessa primärval, driftar alltmer högerut. Notera att Trump fortfarande inte har en chans mot Clinton nationellt, men det råkar givetvis Fox News helt missa att informera om i länken nedan. Enbart 3% av republikaner som röstar i primärvalen röstar på sin kandidat utefter hur valbar ("electable") kandidaten är i presidentvalet.

Om Trump på något osannolikt sätt skulle vinna nomineringen så lär det leda till en jordskredsseger för Hillary Clinton. Det kan rentav bli en jordskredsseger i nivå med presidentvalet 1980 då Reagan besegrade Jimmy Carter.

https://www.youtube.com/watch?v=N8_i5fVWyS4

Notera nu att det är väldigt tidigt i kampanjsäsongen, inget debatt har hållits och Trump har inte haft tillfälle att bli tomatröd i fejset a la Newt Gingrich gånger tusen. Michele Bachmann ledde i Iowa och vann Ames Straw Poll förra gången, sen kom hon på sjätte plats när Iowa Caucus faktiskt hölls. Det är på tok för tidigt att börja sia om hur folk kommer att rösta.
2015-07-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Notera nu att det är väldigt tidigt i kampanjsäsongen, inget debatt har hållits och Trump har inte haft tillfälle att bli tomatröd i fejset a la Newt Gingrich gånger tusen. Michele Bachmann ledde i Iowa och vann Ames Straw Poll förra gången, sen kom hon på sjätte plats när Iowa Caucus faktiskt hölls. Det är på tok för tidigt att börja sia om hur folk kommer att rösta.

Jag tror att Donald Trump kan bli en tuff utmanare i de republikanska debatterna. Det är helt enkelt omöjligt att hantera en oberäknelig jubelåsna om man är en seriös politiker. The Donald är inte rädd för att säga vad han tycker och republikanerna har hittills gett honom carte blanche att säga vad som helst. Detta tack vare att han trots allt är en tvättäkta outsider i den amerikanska politiken. Många republikaner gillar en tuff och hänsynslös retorik mot minoriteter, bögar och illegala immigranter. Republikaner väljer kandidat (33% om jag inte minns fel) efter hur stark ledare kandidaten kan tänkas vara som presumtiv president. Debatterna kommer bli väldigt underhållande om Trump väljer att delta.

Missförstå mig rätt, Donald Trump är ett politiskt troll men han har fördelar som kan göra honom farlig i det republikanska primärvalet: den republikanska kärnan är galen, han är en riktig outsider och The Donald kan finansiera hela sin valkampanj själv utan några som helst problem. Nationellt är han dock helt chanslös oavsett de finansiella musklerna.
Jag håller med om att det är för tidigt att sia om utgången men helt otänkbart är det inte att han vinner Iowa. De största trollen har lyckats kamma hem Iowa de senaste två primärvalen (Huckabee 08' och Santorum 12').

En annan aspekt i allt detta är hur Sheldon Adelson och Koch-bröderna ställer sig till Trumps kandidatur. De verkar vara klipska grabbar och inser nog vilken cirkus Trump kan ställa till med. Sheldon Adelson, David Koch och Charles Koch har tillsammans 150 miljarder dollar att sätta sprätt på om det skulle behövas. Det är bara att de måste gräva lite djupare i fickorna än vad de hade planerat från början. Detta presidentval har potential att sätta alla rekord i valkampanjfinanser och Super PACs. Saint Donald Trump - Patron of Internet Trolls.
2015-07-28, 00:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jag tror att Donald Trump kan bli en tuff utmanare i de republikanska debatterna. Det är helt enkelt omöjligt att hantera en oberäknelig jubelåsna om man är en seriös politiker. The Donald är inte rädd för att säga vad han tycker och republikanerna har hittills gett honom carte blanche att säga vad som helst. Detta tack vare att han trots allt är en tvättäkta outsider i den amerikanska politiken. Många republikaner gillar en tuff och hänsynslös retorik mot minoriteter, bögar och illegala immigranter. Republikaner väljer kandidat (33% om jag inte minns fel) efter hur stark ledare kandidaten kan tänkas vara som presumtiv president. Debatterna kommer bli väldigt underhållande om Trump väljer att delta.

Missförstå mig rätt, Donald Trump är ett politiskt troll men han har fördelar som kan göra honom farlig i det republikanska primärvalet: den republikanska kärnan är galen, han är en riktig outsider och The Donald kan finansiera hela sin valkampanj själv utan några som helst problem. Nationellt är han dock helt chanslös oavsett de finansiella musklerna.
Jag håller med om att det är för tidigt att sia om utgången men helt otänkbart är det inte att han vinner Iowa. De största trollen har lyckats kamma hem Iowa de senaste två primärvalen (Huckabee 08' och Santorum 12').

En annan aspekt i allt detta är hur Sheldon Adelson och Koch-bröderna ställer sig till Trumps kandidatur. De verkar vara klipska grabbar och inser nog vilken cirkus Trump kan ställa till med. Sheldon Adelson, David Koch och Charles Koch har tillsammans 150 miljarder dollar att sätta sprätt på om det skulle behövas. Det är bara att de måste gräva lite djupare i fickorna än vad de hade planerat från början. Detta presidentval har potential att sätta alla rekord i valkampanjfinanser och Super PACs. Saint Donald Trump - Patron of Internet Trolls.
1. Det där är väl delvis sant. T ex Perry har sagt "Donald Trump's candidacy is a cancer on conservatism, and it must be clearly diagnosed, excised and discarded." Men jag tror du har rätt, de är rädda att Trump-bashing bara kommer öka hans popularitet. Media är fullt upptagna med det.

2. Vadå? Har han ingen lust att delta?
2015-07-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1. Det där är väl delvis sant. T ex Perry har sagt "Donald Trump's candidacy is a cancer on conservatism, and it must be clearly diagnosed, excised and discarded." Men jag tror du har rätt, de är rädda att Trump-bashing bara kommer öka hans popularitet. Media är fullt upptagna med det.

2. Vadå? Har han ingen lust att delta?

Han känns fortfarande som en oseriös kandidat med ett väldigt halvhjärtat engagemang i allt detta. Men vi får väl se, han kanske överraskar "positivt". Jag hoppas att han dyker upp och deltar i alla debatter men jag är tveksam till det. Jag skulle inte bli förvånad om han drar till med att tv-kanalerna inte vill att han ska delta etcetera. Narcissister hittar alltid på halvdana ursäkter för att inte fasaden ska rämna. I sakfrågor har han väldigt lite att komma med:

http://blogs.wsj.com/washwire/2015/07/22/why-taking-donald-trump-seriously-could-unravel-his-campaign/

Donald Trump har hittills inte kampanjat i närheten lika mycket på delstatsnivå som de andra kandidaterna. Däremot har han fått oerhört mycket TV-tid och det är väl snarare det som har drivit hans framgång i opinionsmätningarna. Under augusti månad får vi säkert veta hur seriös kandidat han är i detta presidentval.
Senast redigerad av Eberdeen 2015-07-28 kl. 00:53.
2015-07-28, 01:30
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Han känns fortfarande som en oseriös kandidat med ett väldigt halvhjärtat engagemang i allt detta. Men vi får väl se, han kanske överraskar "positivt". Jag hoppas att han dyker upp och deltar i alla debatter men jag är tveksam till det. Jag skulle inte bli förvånad om han drar till med att tv-kanalerna inte vill att han ska delta etcetera. Narcissister hittar alltid på halvdana ursäkter för att inte fasaden ska rämna. I sakfrågor har han väldigt lite att komma med:

http://blogs.wsj.com/washwire/2015/07/22/why-taking-donald-trump-seriously-could-unravel-his-campaign/

Donald Trump har hittills inte kampanjat i närheten lika mycket på delstatsnivå som de andra kandidaterna. Däremot har han fått oerhört mycket TV-tid och det är väl snarare det som har drivit hans framgång i opinionsmätningarna. Under augusti månad får vi säkert veta hur seriös kandidat han är i detta presidentval.
Det hade varit kul att se hur han blir punkterad som en ballong men det är ju 10 kandidater på en gång så det är fullt möjligt att Trump klarar sig helskinnad.

Här påstår han i alla fall att ser fram emot att debattera samtidigt som han säger att han inte vet om han kommer göra det bra: http://edition.cnn.com/2015/07/25/politics/trump-on-debates-im-gonna-be-in-the-lions-den/, förrgår
2015-07-28, 17:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skall man nämna något negativt om Trump så är det att han är alldeles för okritisk mot Israel. Två av hans barn är ingifta i judiska familjer så jag kan förstås att han känner för Israels väl och ve men det skall helst inte vara okritiskt stöd utan balanserat när och om han blir president. Vi får se. En sak är vad man säger i valkampanjen en annan när man blir vald.
Dock tror jag och hoppas att han sätter USA först i alla fall i jämförelse med den andra veka republikanska kandidaterna som är beroende av ekonomiskt stöd från special interests.
Det faktum att ADL (Anti Defamation League) ogillar Trump är ett gott tecken att han kanske är den rätte för Amerika och inte någon marionettdocka.

Det viktigaste och centrala är att Trump vill stoppa den illegala invandringen och motverka Kinas fusk i handeln (handelshinder och manipulerad valuta) där de gör de svårt för amerikansk export att lyckas i Kina. Och som dränerar och sänker USA.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-28 kl. 18:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in