2015-07-27, 22:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Allt snack om Utbildning nord i Övertorneå och en återkomst till Umeå.
Är inte det ganska givet att dom uppgifterna är planterade och skall verka som sidospår? Jag menar med en sådan uppenbar hotbild.

Jag gissar att han åtminstone första året bosätter sig en en större stad, antingen Malmö eller Göteborg
Jag vet att han besökt Utbildning Nord i Övertorneå sedan vilken utbildning det gäller vet jag inte men han har vart där med vakter från krimvård!
Citera
2015-07-27, 22:17
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag vet att han besökt Utbildning Nord i Övertorneå sedan vilken utbildning det gäller vet jag inte men han har vart där med vakter från krimvård!

Har du sett det med egna ögon eller har du hört det?
Citera
2015-07-27, 22:19
Medlem
massepojkens avatar
Citat:

Detta är uppenbart planterat
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/hagamannen-pa-hemligt-besok-i-overtornea-8983851.aspx

Yrkesutbildning? Han är ju en erkänt duktig bilplåtsslagare redan.
Senast redigerad av massepojken 2015-07-27 kl. 22:22.
Citera
2015-07-27, 22:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Detta är uppenbart planterat
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/hagamannen-pa-hemligt-besok-i-overtornea-8983851.aspx

Vad är det som får dig att tro det?
Citera
2015-07-27, 22:28
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad är det som får dig att tro det?

Bara massa luddiga andrahandsuppgifter överallt. Ingen som sett saken IRL. Plantera uppgifter hos NSD och aftonhoran är inte svårt. Dom köper all info med hull och hår.Jag läste PMet från kriminalvården och det gör mig än mer tveksam. Känns fejk allting. Vi ska inte glömma att Niklas är en av sveriges mest kända brottslingar och det vet dom om och agerar därefter.

- Jag är beredd att satsa bra med deg på att han aldrig sätter sin fot i Övertorneå

Jag gissar på Malmö. Utlänningarna har noll koll så där kan han vara rätt anonym.
Senast redigerad av massepojken 2015-07-27 kl. 22:31.
Citera
2015-07-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Lindgren jobbade på Motor-Centrum i Umeå. Om nu företaget fortfarande finns kvar borde det kunna ge grabben en try out-chans på en mindre utsatt plats i företaget. Han ska ju sakta men säkert slussas in i samhället igen. Varför inte börja där han känner sig hemma?
Niklas jobbade på Motorcentralen, bland umebor även kallat Motorskandalen. Enligt en som jobbar där har jag hört att han inte välkommen tillbaka.
Citera
2015-07-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn

När jag skriver ''osmakligt'', så syftar jag på att NL släpps ut i frihet i samma skick som när han sattes in i fängelse.

Det finns i alla fall en skillnad. 2005 trodde Niklas fortfarande att han inte kunde åka fast för de övergrepp han gjorde. Idag vet han att han kommer åka fast om han gör något mer, så pass smart är han.
Citera
2015-07-27, 22:43
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Allt snack om Utbildning nord i Övertorneå och en återkomst till Umeå.
Är inte det ganska givet att dom uppgifterna är planterade och skall verka som sidospår? Jag menar med en sådan uppenbar hotbild.

Jag gissar att han åtminstone första året bosätter sig en en större stad, antingen Malmö eller Göteborg

Jag tror du är rätt ute. Mindre orter i norra Sverige blir hopplösa.

Sen får jag be om ursäkt för fel namn på hans arbetsgivare i Umeå. Motorcentralen ska det vara..
Citera
2015-07-27, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Ja i allra högsta grad. Han kan lika gärna åkt en dag eller 2 innan, sitter av sista tiden på ett litet häkte någonstans i Sverige.

Med tanke på hans situation så finns det stor hotbild.

Men pressen har räknat med det tror och hoppas jag. Dom har säkert funnits på plats ett dygn innan. Den här förstasidan missar dom inte!

Tror inte en sekund att det finns en tung hotbild mot han generellt sett...Visst mumlar många av dom anhöriga att dom skulle vilja plocka han, men det kommer aldrig att ske. Finns ingen svensk som är beredd att ta ett livstidsstraff för att klippa Niklas.

Visst skulle det bli supercirkus om han i fyllan skulle stövla in på Allstar i Umeå, men det kommer ju ej att ske! ...Självklart ligger han lågt...
Citera
2015-07-27, 22:50
Medlem
crachies avatar
Citat:

Stod i lokaltidningarna i Umeå.
Har själv studerat på utbnord. Jävligt mycket konstigt folk.
Citera
2015-07-27, 22:56
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Stod i lokaltidningarna i Umeå.
Har själv studerat på utbnord. Jävligt mycket konstigt folk.

Är oerhört lätt att få ut falska uppgifter till pressen.
Citera
2015-07-27, 23:00
Medlem
massepojkens avatar
Undra vad AftonHoran prisar för den första bilden på Niklas?

Har själv tipsat Horan om ett flertal grejer. Fått mellan 1-2 tusen. En gång fick jag 5 tusen, då vart det en helsida i sportbladet. 2 ggr blåste dom mig och jag fick ingenting. Litar inte ett dugg på den skitblaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in