2015-07-27, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det har inte framkommit att ladan var brottsplatsen, sedan passar inte ladan in som någon brottsplats, det är helt enkelt fel läge på den.
Jag utgår ifrån att det är inga amatörer som varit i farten.
Källa på det du påstår! Du framställer dina egna teorier som sanning! Vi som är bekanta med ditt uttryckssätt vet att du sprider enbart irrläror uppfunna av dig själv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan vara så enkelt som att NB hårstrå eller fingeravtryck hittades där kroppen hittades, kanske på ett dörrhandtag till ett utrymme som den häktade aldrig har haft att göra med i sitt arbete. Lite svårt att förklara bort och kan tala för att han har med brottet att göra.

Det kan också vara handsken (=LH:s "ägodelar").
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag gissar att MGM sagt/kommer att säga att han hittade Lisas tillhörigheter/kläder och tog dem med sig hem. Han nekar brott och säger att han inte visste att grejerna tillhörde LISA!
Eller att han grävde efter mask, råkade lyfta på något skitigt plagg i terrängen som han la åt sidan, tog sin mask & gick & fiskade. Det bör han väl ändå inte dömas för mord för hoppas jag. Hoppas verkligen ingen här tycker så.
Senast redigerad av Lasso-Lena 2015-07-27 kl. 22:27.
2015-07-27, 22:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag gissar att MGM sagt/kommer att säga att han hittade Lisas tillhörigheter/kläder och tog dem med sig hem. Han nekar brott och säger att han inte visste att grejerna tillhörde LISA!

Jag gissar att han kommer säga: "oj det var Misses leksak, nej det var det inte. Men där borta ligger nånting... jag kollar den, inte där heller, nej. Vart kan han ha gömt sina leksaksmöss tro? Och en handske, den såg bekant ut..en sån har jag ju sett förut..bäst att lägga tillbaka den. Ett örhänge? Kan det vara katten som stulit från frugan tro?"
2015-07-27, 22:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Att han inte begick brottet.
Håller helt klart med. Om inte polisen på nästan två månader skulle kunna skrapa ihop bevis så att det räcker för omhäktning av MGM så ser det verkligen inte bra ut för det spåret. Oavsett om han är skyldig eller inte.
2015-07-27, 22:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var väl bara pappan som åkte då? Mamman var upptagen med håruppsättningar inför balen hela dagen. Det var troligen därför hon inte kunde skjutsa LH som hon brukade.

Rebecka säger ju de= plural. Kanske systern var med?
2015-07-27, 22:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Eller att han grävde efter mask, råkade lyfta på något skitigt plagg i terrängen som han la åt sidan, tog sin mask & gick & fiskade. Det bör han väl ändå inte dömas för mord för hoppas jag. Hoppas verkligen ingen här tycker så.
Om han förklarar sitt DNA på Lisas kläder med att han blev närgången och kramade henne, vilket han först inte ville medge, så är det inte bevis om mord, det är på sin höjd sexuellt ofredande.
2015-07-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Rebecka säger ju de= plural. Kanske systern var med?

Eller så vill de inte peka ut pappan särskilt. Förstår inte varför systern 20 år skulle vara med.
2015-07-27, 22:30
Medlem
Citat:
Det var väl bara pappan som åkte då? Mamman var upptagen med håruppsättningar inför balen hela dagen. Det var troligen därför hon inte kunde skjutsa LH som hon brukade.

Stackars familjen som kommer att klandra sig själva resten av livet.

Mördaren har förbrukat sin rätt att existera är min åsikt...
2015-07-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Att de lämnade saker till Lisa behöver inte betyda att de ville att hon skulle frakta något. Jag tvivlar på det. De kan ha haft med sig något hon behövde istället, som extra kläder t ex.

Ja, kanske varmare kläder såsom exempelvis adidasbyxorna och/eller vindjackan. Annars kanske de lämnade en laddare, alt. ett sådant där portabelt reservbatteri, vilket vore viktigt om mobilens batteri var i allmänt dåligt skick. Det de lämnat borde ju rimligtvis vara något som inte kunde vänta några timmar till kvällen och en laddare kan ha varit en sådan sak.
2015-07-27, 22:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Eller så vill de inte peka ut pappan särskilt. Förstår inte varför systern 20 år skulle vara med.

Omöjligt är det väl inte? Söndagstur, ville se hur Lisa hade det. Hon bor ju hemma fortfarande.
2015-07-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Stackars familjen som kommer att klandra sig själva resten av livet.

Mördaren har förbrukat sin rätt att existera är min åsikt...

Men varför åkte pappan dit med grejer? (Tidsspannet på kvällen med pappan har ju redan avhandlats och något stämmer inte där.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in