2015-07-25, 16:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
När det gäller att det finns konspirationsteoretiker som presumerar att NL skulle varit nykter och bara spelat berusad, så suckar jag tungt. Tills någon lämnar en plausibel förklaring till varför han skulle spela berusad, så kommer jag att misstro brottsoffrens uppgifter. Inte för att jag för ett ögonblick misstror kvinnorna, men väl deras förmåga att i dessa situationer kunna göra objektiva bedömningar.
I fallet hagamannen så finns det inte mycket utrymme för konspirationsteorier. Nog för att jag ibland tar på mig min foliehatt med stolhet, men att hävda att hagamannens ord på att han var kraftigt berusad väger tyngre än de vittnen som hävdar att han inte var det är per definition inte en konspirationsteori eftersom att han agerade ensam. Det är för övrigt inte bara offren som har hävdat att han inte var helt borta, utan även andra i hans omgivning.

Sannolikt så har han i pressande förhör där han inte har velat eller kunnat stå för sina handlingar bortförklarat det hela med spriten för att få förhörsledaren att byta spår. Om detta stämmer så vore det varken första eller sista gången i kriminalhistorien.

Varför skulle han simulera att han var full? Kanske för att få offren att slappna av lite när han närmade sig dem. Detta vet vi dock inget om.

En riktig konspirationsteori i det här fallet skulle till exempel kunna vara att miljöpartiet anlitade honom för att få argument för att även svenska män våldtar, men det är ingen som har hävdat något sådant.
Citera
2015-07-25, 20:54
Medlem
Att Anders Eklund var hans bästa vän säger allt. Ingen normalt funtad person skulle vilja umgås med den först nämnde.
Citera
2015-07-25, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
I fallet hagamannen så finns det inte mycket utrymme för konspirationsteorier. Nog för att jag ibland tar på mig min foliehatt med stolhet, men att hävda att hagamannens ord på att han var kraftigt berusad väger tyngre än de vittnen som hävdar att han inte var det är per definition inte en konspirationsteori eftersom att han agerade ensam. Det är för övrigt inte bara offren som har hävdat att han inte var helt borta, utan även andra i hans omgivning.

Sannolikt så har han i pressande förhör där han inte har velat eller kunnat stå för sina handlingar bortförklarat det hela med spriten för att få förhörsledaren att byta spår. Om detta stämmer så vore det varken första eller sista gången i kriminalhistorien.

Varför skulle han simulera att han var full? Kanske för att få offren att slappna av lite när han närmade sig dem. Detta vet vi dock inget om.

En riktig konspirationsteori i det här fallet skulle till exempel kunna vara att miljöpartiet anlitade honom för att få argument för att även svenska män våldtar, men det är ingen som har hävdat något sådant.

Det här med dig blir ju bara tröttsamt, men låt gå:
Du vill tydligen väldigt gärna tro att NL är ansluten till IOGT. Varsågod, jag tänker inte ägna mer tid än så här att försöka ta dig ur din villfarelse.

Ang vad jag tagit upp i tidigare inlägg:
Jag har ännu inte fått svar på min fråga om arbetskamraternas uppfattning om NL och hans drickande under de kombinerade ute- och våldtäktskvällarna. Finns FUP:en i tråden? Sitter någon på på FUP:en, så tar tar jag tacksamt emot den i PM. Så här hypotetiska resonemang om vad arbetskamraterna kan tänkas ha för uppfattning om vad NL hade i sitt glas när de var ute och festade, de blir ju rätt meningslösa.

Jag tänker på det jag fetat i din text:
Det var ju för tusan inte så att han kom vinglande och hans offer kunde upptäcka honom innan överfallet (förutom i ett fall), utan han attackerade ju "som en blixt från klar himmel" och kastade sig över kvinnorna och då främst bakifrån.
Så varför i helvete skulle han sitta helt torrlagd varenda gång när han och gänget skulle ut och festa, om han ändå sedan attackerade sina offer utan att de hade ens minsta chans att upptäcka honom?
Citat: "få offren att slappna av lite" -jo, tjenare!

NL lurar förhörsledarna genom att påstå att han vid överfallen var berusad, så tänker alltså du?!
Nog för att jag ibland misstänker att svensk polis inte har svart bälte i förhörsteknik, men det där påhoppet på kåren var nästan fult av dig, så tycker jag. NL är inte slug, inte ens när han är nykter. Men du tror att Umepoliserna lät sig luras av NL?
När NL dricker så gör han dumma saker, men det tror du inte på, eftersom du tror att han inte dricker.
Citera
2015-07-26, 10:50
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President89
De är fel, Han är en friman på Tisdag iofs villkorligt frigiven, Men han får börja söka jobb o liknande.
Ge han en chans

Nej. Men vi får väl vänta och se när han kommer ut. Han har nog inte fattat att han inte har någonstans att ta vägen utan att bli igenkänd. Skulle tro att media väntar på honom med kamerorna i högsta hugg. "Hagamannens liv i frihet" kommer att bli stora rubriker med hela bildserier på honom när han köper glass eller handlar på Konsum.
Citera
2015-07-27, 02:58
Medlem
barnets avatar
I morgon släpps han ut i hagarna på bete igen.....
Citera
2015-07-27, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Hade det inte varit så osmakligt, så hade jag försökt skämta till det med att "idag är det da'n före doppare-da'n"

När jag skriver ''osmakligt'', så syftar jag på att NL släpps ut i frihet i samma skick som när han sattes in i fängelse. Svenska folket har med miljoner skattekronor bidragit till att NL kunnat sitta av tiden och med Anders Eklund sitta och grilla, medan man jämförde sina våldtäktsupplevelser. Kanske båda hävdade sig vara Sveriges främste våldtäktare, vad vet jag?

Jag vet i alla fall att hade dessa två och Kapten Klänning istället för fängelse placerats inom RPV, så hade de inte bara kunnat gå ut i frihet som de gör nu. Detta mantra har jag dragit flera gånger här i tråden och jag hånar ständigt svenska folket för dess naivitet och godtrogenhet: Ni gav bort möjligheten att kunna hålla sådana här sexualsadister inspärrade. Ni förleddes av politikernas tal om hårdare straff, men det var ni, det svenska folket, som likt en pöbel hade gapat högt och krävt dessa "hårdare straff" -och nu ser ni resultatet, varsågod!

OnT:
Jag gissar att NL sitter på Skogome nere i Göteborgstrakten. Är det ingen som har en fyrhjuling att låna ut till NL och i morgon ställa den utanför anstaltsgrindarna med en stor ljusblå rosett omkring den? Ett stort plakat med texten: "Välkommen ut!". Hjälm bör inte lämnas med. Det är liksom det som är grundtanken med min plan: Ingen hjälm till NL.
Se vad denna länk har att berätta om Kapten Klänning:
http://www.vimmerbytidning.se/article/articleview/58486/1/49/

Han ramlade för ett år sedan av sin fyrhjuling och fördes blodig och medvetslös till sjukhus. Hjälm hade han inte på huvudet...

Att det hela inträffade på en sopstation var ju nästan symtomatiskt -det är ju där som den polischefen/feministen/våldtäktsmannen hör hemma. Kan tycka det var onödigt att ta honom till sjukhus, det fanns ju soptunnor där på plats. Lämpligen borde äcklet lagts i containern märkt "Miljöskadligt avfall".
Citera
2015-07-27, 11:20
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Är det inte mer sannolikt att han har varit ute ett tag, men att det officiella frisläppandet är imorgon. Jag kan ha fel, men brukar man inte göra så för att undvika amerikanska filmscener där portarna öpnnas och kamerorna smattrar?
Senast redigerad av danmack 2015-07-27 kl. 11:31.
Citera
2015-07-27, 12:07
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Är det inte mer sannolikt att han har varit ute ett tag, men att det officiella frisläppandet är imorgon. Jag kan ha fel, men brukar man inte göra så för att undvika amerikanska filmscener där portarna öpnnas och kamerorna smattrar?
Brukar man det? Har aldrig ens funderat över det. Var har du fått det ifrån?
Citera
2015-07-27, 12:44
Bannlyst
Citat:

Du antyder att lagstiftningen är ännu värre vad gäller visad generositet till sexualsadistiska våldtäktsmän, än bara att man ger dem rabatt med 1/3 av strafftiden?

-Tja, inte alls omöjligt när jag närmare tänker efter. En nation som har en lagstiftning som ur påföljdssynpunkt är lika ihålig som en schweizerost, den nationen kan givetvis tänkas vilja premiera sina sexförbrytare och låta dem slippa genansen av besvärande kamerablixtar vid utgång från anstalt.

Nationen vi här talar om har ett folk som av tyskar beskrivs som Die dumme Schweden.
Jag vet varför man säger på det viset..
Citera
2015-07-27, 12:44
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Jag har ingen källa på det och kan ha fel. Men Mattias Flink blev väl utslussad tidigare i skymundan till nåt familjehem (kanske inte att rekommendera i detta fall) just för att undvika spektakel.
Citera
2015-07-27, 13:00
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Du antyder att lagstiftningen är ännu värre vad gäller visad generositet till sexualsadistiska våldtäktsmän, än bara att man ger dem rabatt med 1/3 av strafftiden?

-Tja, inte alls omöjligt när jag närmare tänker efter. En nation som har en lagstiftning som ur påföljdssynpunkt är lika ihålig som en schweizerost, den nationen kan givetvis tänkas vilja premiera sina sexförbrytare och låta dem slippa genansen av besvärande kamerablixtar vid utgång från anstalt.

Nationen vi här talar om har ett folk som av tyskar beskrivs som Die dumme Schweden.
Jag vet varför man säger på det viset..

Ja tyvärr stämmer det. När det finns en hotbild mot intagna så brukar dom få gå en annan tid än andra. Oftast 00:00 på natten "dagen" innan.

Jag diskuterade det med min kontaktman sist jag satt, jag ville gå direkt kl 8. Han frågade om jag hade någon viktig tid att passa läkare/begravning/flygplan.

Då förklarade han att det bara är dom med hotbild mot sig som får gå tidigare, 00:00.. Jag fick gå ut 10:00!
Citera
2015-07-27, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Ja tyvärr stämmer det. När det finns en hotbild mot intagna så brukar dom få gå en annan tid än andra. Oftast 00:00 på natten "dagen" innan.

Jag diskuterade det med min kontaktman sist jag satt, jag ville gå direkt kl 8. Han frågade om jag hade någon viktig tid att passa läkare/begravning/flygplan.

Då förklarade han att det bara är dom med hotbild mot sig som får gå tidigare, 00:00.. Jag fick gå ut 10:00!

Så då finns det en möjlighet att han släpptes i natt? Eller menar du nu i natt?
Usch!

Alma Berlin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in