Citat:
Ursprungligen postat av
tankar
Jag har också läst det, men hittar tyvärr inte artikeln nu, det är svårt att hitta nu i denna enorma tråd. Jag reagerade också över det när jag såg det, och om jag minns rätt så var det någon privatperson som råkat ta ett foto, av de tre misstänkta personerna när de såg ut att plocka upp något eller lägga ner något vid vägkanten. Då tänkte jag att om det visar sig vara något av de återfunna föremål som tillhörde Lisa så borde det ju vara ett bra bevis på deras skuld. Men jag tror inte att det stod något om att något föremål syntes på fotot. Foton/filmer kan ju vara bra bevis för viktiga händelser. Men så framkom det ju också att de tre haft katt som de letat efter, bland annat i dessa inlägg:
Letandet efter deras kattunge kan ju vara en naturlig förklaring till det omskrivna fotot av dem?
Hej igen cadoro!
Hittade nu de här två artiklarna när jag googlade på nätet:
”Samtidigt ska det enligt uppgift till GP finnas ett fotografi, taget av en slump, när de två misstänkta männen och kvinnan ses lämna eller hämta något i terrängen från en parkerad bil vid en vägren. Vilken dag bilden togs är oklart men det ska ha tagit något dygn innan den väckte polisens intresse och ska ha varit ett av fynden som satte polisen på spåren som senare ledde till gripandet av de två bröderna och kvinnan.
- Det känner jag inte till, säger Anette Olsson.
Anette Olsson har tagit över ansvaret för fallet då vice chefsåklagaren Lars-Göran Wennerholm är på semester. Om en vecka måste hon begära omhäktning av den 35-åring som på sannolika skäl sitter häktad för mordet på Lisa Holm.
Enligt Anette Olsson är bevisläget gott.
- Misstankarna mot honom har stärkts, säger hon.”
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades
”De tre misstänkta personerna ska dessutom ha fastnat på bild när de ”hämtar eller lämnar något i terrängen”, uppger tidningen.
– Det har jag inga kommentarer till, säger chefåklagare Anette Olsson. Två bröder misstänks för mordet på Holm. Endast den äldre av dem sitter dock häktad. Även en kvinna misstänks för skyddande av brottsling.”
http://www.svd.se/uppgifter-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades