Citat:
Ursprungligen postat av
Zambora
Hur vet du det?
Är teknisk bevisning på att vad....?
Varför anser du att mannen ifråga är oskyldig? Vilka är enligt dig "andra gärningsmän"? Är det ditt terroristspår som spökar för dig igen?
Det absolut viktigaste i det här fallet är hur Lisa eller hennes kropp transporterades från platsen där mopeden fanns, till lokalen i Martorp där kroppen påträffades.
Transporten bör ha skett med bil och nu har litauernas bil kontrollerats utan att det funnits spår av Lisa eller kroppen och sannolikt har kontroll gjorts på bilar de haft till förfogande, utan att det har hittats någonting.
När man inte vet hur Lisa eller hennes kropp transporterats, och inte heller känner till var brottsplatsen fanns, då finns det inte mycket att komma med.
Båda bröderna skall ha inhandlat 3 pizzor i en butik i Källby 19.30 den kvällen som Lisa försvann, jag anser de här uppgifterna finns ingen orsak att ifrågasätta de skall också finnas på videofilm, som polisen tagit hand om.
Eftersom Lisa sände SMS till sin far 18.30 och fadern fanns vid mopedplatsen 21.00 har det inte funnits någon tid för något mord för bröderna.
Det som orsakade litauernas anhållan och häktning skall ha varit magkänslan av någon person, jag anser man kan inte anhålla och häkta personer på sådana grunder.
Jag skulle tro att litauerna har varit mycket oroliga efter Lisas försvinnande att de skulle bli misstänkta därför de är utlänningar och det anser jag fanns en mycket stor sanning i den tanken.
Det är klart att jag har en teori om vilka som kunde vara gärningsmännen, men sådana spekulationer kan man inte framföra.
Några bevis som binder den misstänkte litauern till mordet på Lisa är jag helt övertygad finns inte.