2015-07-27, 07:47
Medlem
Att hylla Zara ingår i mediavänsterns projekt att öka manshatet.

En stor del av alla program ingår i det projektet. T.ex serien Orange is the new black.

Jag titta på programmet av anledningen att det var extremt hyllat i media för att vara fantastiskt bra
men det man såg var ett enormt försök att ytterligare öka manshatet och få kvinnor att känna sig rättfärdiga att hata män.

Ett program som inte har manshat i någon större Morden i Midsomer börjar kritiseras av mediavänstern antagligen för att de har en neutral framställning av könen.
Citera
2015-07-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Nej, men hon var det då, och det var väl ditt exempel vi pratade om? Eller har du något annat?

Men, för helvete. Är du lite dum i huvudet eller? (Retorisk fråga, jag vet svaret)

Jag har specificerat tre (3) exempel eftersom du krävde fler när din selektiva syn och dina skygglappar fick dig att snöa in på endast ett av dem. Det enda du tror att du har en bra förklaring på.
En gång för alla: Du bortförklarar det med att hon var 14 år när hon gjorde detta, det var bara några år sedan och nu slår hon ner på detta beteende och hävdar att hon är av motsatt uppfattning, det är inkonsekvent per definition och om du är så förbannat retarderad att du inte begriper det så kan vi härmed lägga ner det.
Du har nu ett bevisat exempel.

Citat:
Jag har i mitt eget jobb (mjukvaruarkitekt) varit tvungen att göra saker som jag inte gillar. Har haft kunder som vill göra saker som jag på ett personligt plan är helt emot och som jag flaggat till mina chefer, men som jag ändå blir tvungen att göra.

Så om jag kan tvingas till något i min ålder, med mitt jobb som handlar om mycket mindre pengar, så skulle jag säga att det nog kan vara en ganska svår sits.

Skriver du glädjefullt och lyckligt om detta tvång på din personliga Facebookstatus, motsv.?
Inte det? Your point is invalid.

Citat:
Ah, okej. Då har jag svarat på de två första. Den sista kan jag hålla med om faktiskt inte var helt passande. Kändes mest bara onödig. Men tycker inte det är ett sakligt argument för att påpeka en sådan stark dubbelmoral att alla andra åsikter fallerar.

Jo, tillsammans med de andra exemplen så gör de det, i allra högsta grad.
Du bad om flera exempel, klappträt CirkusScott bad om exempel, klappträt försvann med svansen mellan benen och svarar i vanlig ordning inte på de inlägg som drar ner byxorna på henne, du är kvar och håller t o m med om att två av exemplen stämmer, det enda exemplet du fortsätter att motsätta dig är med motiveringen att hon var 14 år vid tillfället och det saknar relevans.
Du är oärlig och verkar ärligt talat lite korkad.

Citat:
EDIT: Kanske inte helt svarade på den andra. Men det är i alla fall att hon har rätt till sin egen kropp och kan visa upp den absolut hur hon vill. Det har tagits upp ett oräkneligt antal gånger.

Hur är det relevant att det tagits upp ett oräknerligt antal gånger? Det är ju fullkomligt ovidkommande.
Det bevisar ju fortfarande hennes hyckleri och hennes inkonsekvens, såväl som hennes dubbelmoral.

Citat:
EDIT2: Dock kan jag säga att jag tycker det var lite dumt att ta upp Christ Brown av henne alls. Skulle inte sagt något förrän det var 100% om skulle vara med eller inte, istället för att på sätt och viss göra ett "namedrop".

Du verkar fullkomligt missa poängen här. Poängen är att Chris Brown representerar allt som hon påstår sig hata och kämpa emot(förutom att han inte är vit då), inte att hon tog upp honom innan samarbetet var fastställt.

Försöker du ens förstå vad du läser?
Citera
2015-07-27, 08:37
Medlem
Vilka äckliga jävla "resonemang"....

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nä, det är inte tillåtet att slå pojkar, våldta pojkar eller ta ifrån er rösträtt och kaslingarna.

Däremot är det tillåtet att uttrycka sig med ord och skrift, och på internet idag på privata bloggar etc. så är ordet relativt "fritt".

Men det är alltså tillåtet, och t o m ryggdunksgenererande, att uttrycka önskan att göra allt det där.
Hyckleriet och dubbelmoralen är total. Ve den som skulle uttrycka sig på liknande vis om kvinnor, eller t ex judar eller muslimer. (Och jo, judar är legitimt att ta upp här. Det är bara du som drar retarderade paraleller till nazismen och försöker desarmera ett bra exempel, det funkar inte.)

Citat:
Eftersom världen ser ut som den gör, och kvinnor mer och mer börjar få spader pga detta och att det går så satans långsamt, så får nog ni män snällt acceptera all rök som kommer ur vissa kvinnors öron och pennor.

I helvete heller. Lika lite som "vi" accepterar nazism, fascism eller rasism.

Citat:
Ni får däng verbalt helt enkelt.

Ha ha, knappast. Sinnessjuka individers svador är just det.
Du däremot, får däng här inne, regelbundet och vanemässigt. Man kan nästa tro att du lärt dig att älska att bli förnedrad och bortgjord eftersom du fortsätter att tigga om det.

Citat:
Väldigt många av er förtjänar inte detta som individer men som grupp så förtjänar ni detta.

Jösses...

-"Väldigt många invandrare är kriminella och förtjänar att hatas och straffas p g a detta, inte alla, men eftersom många gör det så får ni samtliga, som grupp, acceptera att hatas och bespottas trots er oskuld."

Du är ju spritt, språngande galen.

Citat:
Bara suga i er och var tacksamma för att ni inte får smaka vad kvinnor fått och får smaka världen över då och idag. Vi kunde köra lite syraattacker, könstymning och
abortering.

Och så kom en drös exempel som inte alls går att applicera på män, utan på religion och främmande kulturer.
I vanlig ordning, värdelösa icke-argument.

Citat:
Faktum är att kvinnor generellt är extremt tålmodiga själar. Vi både trånar efter, älskar halvt ihjäl och dyrkar män.
Så håll till godo.

Nej, det är inte ett faktum. Du kan knappast göra anspråk att tala för kvinnor och hur kvinnor är.
Kvinnor är olika, precis som män är, inte en homogen grupp. Och du är definitivt inte en representant för normala kvinnor.

Har du någonting med ens ett uns av substans att komma med? (Ännu en retorisk fråga) Gärna någonting som går att applicera på den nyttiga idioten Zara Larsson och inte ditt vanliga, sinnesförvirrade och verklighetsfrånvända regurgiterande.
Senast redigerad av Thyrsos2 2015-07-27 kl. 09:07.
Citera
2015-07-27, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Håller med, annars var det t ex Carry You Home jag hade sett tidigare och den är verkligen 'heteronormativ' och objektifierande så det stänker om det.
Zara trånar efter och kråmar sig inför en man som åker motorcykel, och så säger feminister att tjejer inte blir kåta av motorburna män (FB) Irrationalitet

Zara är snygg och har en sugande blick, någon som vet var hon bor, funderar på att ta min motorcykel och imponera på Zara med min macho maner, men vet vart det leder, hehe
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-07-27 kl. 09:36.
Citera
2015-07-27, 09:31
Medlem
Citat:
Nä, det är inte tillåtet att slå pojkar, våldta pojkar eller ta ifrån er rösträtt och kaslingarna.

Däremot är det tillåtet att uttrycka sig med ord och skrift, och på internet idag på privata bloggar etc. så är ordet relativt "fritt".

Eftersom världen ser ut som den gör, och kvinnor mer och mer börjar få spader pga detta och att det går så satans långsamt, så får nog ni män snällt acceptera all rök som kommer ur vissa kvinnors öron och pennor.

Ni får däng verbalt helt enkelt. Väldigt många av er förtjänar inte detta som individer men som grupp så förtjänar ni detta. Bara suga i er och var tacksamma för att ni inte får smaka vad kvinnor fått och får smaka världen över då och idag. Vi kunde köra lite syraattacker, könstymning och
abortering.
Faktum är att kvinnor generellt är extremt tålmodiga själar. Vi både trånar efter, älskar halvt ihjäl och dyrkar män.
Så håll till godo.
Du pratar som om det är ett utbrett problem... Jag gissar att det är relativt få, unga arga extrema exhibitionister som skriker ut ett allmänt hat mot ett patriarkat som är utsatta. Min mamma får aldrig hotmail i sin mail. Inte min svägerska heller, och inte min kusin, och ingen annan kvinna heller jag känner - har faktiskt aldrig hört talas om att någon "vanlig" kvinna utsätts för detta enorma hot och hat. Underligt att det bara är vissa som "råkar ut för" det här.
Med det som utgångspunkt så gissar jag att det inte är ett generellt jätteproblem som feminismen målar upp det som. Jag tror det finns en koppling till hur man själv uppträder, skriver och sänder ut för signaler. För det verkar drabba så kallade "feminister" i rätt hög utsträckning. Det kanske finns ett samband?
Har du någonsin klivit utanför din bubbla och börjat fundera på att det? Om du slutade umgås med enbart likasinnade och istället breddade din umgängeshorisont - dvs förde inte lite normala människor kretsen - så skulle du nog ändra uppfattning.
Problemet är väl snarast att jämföra med supporterbråk. 100 arga feminister som skriker död åt mannen och får hot och hatmail från 100 arga män som anser att dessa kvinnor är idioter. Den absolut övervägande majoriteten på en läktare är helt normala människor.
Citera
2015-07-27, 09:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Väldigt många av er förtjänar inte detta som individer men som grupp så förtjänar ni detta.
Fascismen är skrämmande. Helt jävla sjuka åsikter ni feminister har.

Det har blivit värre för varje år och nu eskalerar det ganska fort. Nu skäms ni inte ens längre för att uttrycka riktigt fascistoida åsikter som ovan.
Citat:

Frågan är, ScottWalter, vad du tror händer när män mer och mer börjar få spader?

Kommer ni fascister att kunna hantera all rök som kommer ur mäns öron?
Citera
2015-07-27, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Fascismen är skrämmande. Helt jävla sjuka åsikter ni feminister har.

Det har blivit värre för varje år och nu eskalerar det ganska fort. Nu skäms ni inte ens längre för att uttrycka riktigt fascistoida åsikter som ovan.

Frågan är, ScottWalter, vad du tror händer när män mer och mer börjar få spader?

Kommer ni fascister att kunna hantera all rök som kommer ur mäns öron?
Allt detta köns-hat, stort behov av fred mellan könen, men hur åstadkomma det, enklast är nog att skylla allt på judarna, bögarna eller invandrarna www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Citera
2015-07-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du pratar som om det är ett utbrett problem... Jag gissar att det är relativt få, unga arga extrema exhibitionister som skriker ut ett allmänt hat mot ett patriarkat som är utsatta. Min mamma får aldrig hotmail i sin mail. Inte min svägerska heller, och inte min kusin, och ingen annan kvinna heller jag känner - har faktiskt aldrig hört talas om att någon "vanlig" kvinna utsätts för detta enorma hot och hat. Underligt att det bara är vissa som "råkar ut för" det här.
Med det som utgångspunkt så gissar jag att det inte är ett generellt jätteproblem som feminismen målar upp det som. Jag tror det finns en koppling till hur man själv uppträder, skriver och sänder ut för signaler. För det verkar drabba så kallade "feminister" i rätt hög utsträckning. Det kanske finns ett samband?
Har du någonsin klivit utanför din bubbla och börjat fundera på att det? Om du slutade umgås med enbart likasinnade och istället breddade din umgängeshorisont - dvs förde inte lite normala människor kretsen - så skulle du nog ändra uppfattning.
Problemet är väl snarast att jämföra med supporterbråk. 100 arga feminister som skriker död åt mannen och får hot och hatmail från 100 arga män som anser att dessa kvinnor är idioter. Den absolut övervägande majoriteten på en läktare är helt normala människor.

Att förflytta samhällen, att få igenom förändringar av olika slag, kräver gnissel och friktion.
Massa människor ogillade också att arbetarna stöddade sig på gatorna och krävde bröd, frihet och jämlikhet. Asjobbigt! Fan! Kan de inte bara hålla käften???
Trälarna…jag menar sjutton också kunde de inte bara fortsätta och slava på och plocka rovor?…jag menar VAD är problemet?? de hade ju tak över huvudet!

Så njet Martinator, folk med mina åsikter ska inte hålla käften, så du kan få lite lugn och ro.
Feminister kommer bråka vidare tills vi har det vi vill ha, då först kommer de lugna ner sig.
Och ni borde lyssna lite bättre för det är inte 100 arga feminister som skriker "död åt mannen"
de är 100 arga feminister som skriver…."död åt patriarkatet" betydligt mer.

( du kan slå upp patriarkatet... det betyder inte individer )
Citera
2015-07-27, 11:15
Medlem
Citat:

Att förflytta samhällen, att få igenom förändringar av olika slag, kräver gnissel och friktion.
Massa människor ogillade också att arbetarna stöddade sig på gatorna och krävde bröd, frihet och jämlikhet. Asjobbigt! Fan! Kan de inte bara hålla käften???
Trälarna…jag menar sjutton också kunde de inte bara fortsätta och slava på och plocka rovor?…jag menar VAD är problemet?? de hade ju tak över huvudet!

Så njet Martinator, folk med mina åsikter ska inte hålla käften, så du kan få lite lugn och ro.
Feminister kommer bråka vidare tills vi har det vi vill ha, då först kommer de lugna ner sig.
Och ni borde lyssna lite bättre för det är inte 100 arga feminister som skriker "död åt mannen"
de är 100 arga feminister som skriver…."död åt patriarkatet" betydligt mer.
Men vad är det ni vill ha då? Kan du ge ett konkret svar istället för dina strukturer.
Citera
2015-07-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Byt ut män i "Jag hatar män", "det är progressivt att hata män", "alla män ska dö en plågsam död", "Jävla gubbslem" mot "bögar", "negrer", muslimer" eller till och med "bönder"

Jag hatar bögar
Det är progressivt att hata muslimer
Alla negrer ska dö en plågsam död
Bonnjävlar
Bögslem
Att hata niggrer har aldrig lett till någon skada

Hon hade blivit korsfäst om hon yttrat sig så, oavsett vilka skäl hon hade försökt hitta på. Ingen hade köpt att "jag talar om en struktur som styr vissa sidor av bögkulturen, men jag har ju jättefina kompisar som är väldigt gay, dom menar jag inte..." eller motsvarande konstruktioner. Med 'manshat' behöver hon inte förklara någonting, folk gör ändå vågen, och samma mönster syntes i debatten om Turteaterns SCUM-pjäs för ett par år sedan.

Många av de som skrev om pjäsen, och om Solanas, var mycket svävande när det gällde ifall pjäsen (och Solanas' manifest) var en ironisk text eller om den skulle tas på allvar i sak. En del sade rakt av att nej, den är inte ironisk, hon menade exakt vad hon sade och det är poängen. Mycket riktigt försökte hon ju också skjuta ihjäl Andy Warhol som sitt första offer, den första måltavlan för manifestets strategi. På senare år har SCUM-manifestet närmast blivit en helig text för många svenska radikalfeminister.

I rest my case.

Varför bara de "fina" grupperna?

Varför inte byta ut män mot rasister/ nazister/ mördare?

I rest my case.
Citera
2015-07-27, 11:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Lika rättigheter för alla oavsett kön har sedan länge uppnåtts. Ja, förutom de rättigheter som MÄN saknar då, men det lämnar vi därhän så länge.

Bashflak skriver bra om vad ni är ute efter: https://bashflak.wordpress.com/2015/06/17/tre-vagor/

Män sitter bredbent.

När ni uppnått det ni påstår er kämpa för kommer ni inte alls att lugna ner er.

För ni har aldrig slutat när ni nått era mål tidigare.

Tror du Gudrun Schyman kommer att sluta stå och skrika glåpord mot en grupp hon anser vara ivägen?

Det enda som kommer att ske är att ni kommer att bli missnöjda med resultatet (om inte annat för att resultatet är avskyvärt) och sen skylla det på alla andra än er själva.
Citera
2015-07-27, 11:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Varför bara de "fina" grupperna?

Varför inte byta ut män mot rasister/ nazister/ mördare?

I rest my case.

Du jämförde precis alla män med "rasister/ nazister/ mördare" och avslutar med "I rest my case".

Om nån fortfarande inte anser att SW är en fascist, räck upp en hand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in