2015-07-26, 21:41
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
600 kcal låter helt efterblivet. Du borde bilda dig i näringslära innan du fortsätter. Ärren kan bli permanenta.
Citera
2015-07-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
600 kalorier? Varför misshandla sin kropp

Många som ifrågesätter det men min kropp mår alldeles utmärkt, äter sallader och soppor och annat i olika variationer och sen unnar jag mig också lite mer på helgerna! Dricker mycket vatten också utöver all mjölk hehe vilket jag aldrig gjorde förut så det har jag också blivit piggare av.
Citera
2015-07-26, 21:46
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Vad exakt är det som är nyttigt med mjölk?

Helt otroligt att man ska behöva göra din bakläxa
http://matkalkyl.se/se-mjolkfett3.php
Citera
2015-07-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
600 kcal låter helt efterblivet. Du borde bilda dig i näringslära innan du fortsätter. Ärren kan bli permanenta.

Huh? En ceasarsallad är tillexempel cirka 300-400 kalorier så det äter jag till lunch och till middag äter jag tex tonfisk eller en omelett till middag. Inte ett dugg efterblivet skulle jag säga. Håller inte direkt på med måltidsersättningar och sånt. Går ju dock över 600 eftersom jag inte räknat med det jag dricker. Men nu var det inte mina matvanor den här tråden handlade om!
Citera
2015-07-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krlson
Huh? En ceasarsallad är tillexempel cirka 300-400 kalorier så det äter jag till lunch och till middag äter jag tex tonfisk eller en omelett till middag. Inte ett dugg efterblivet skulle jag säga. Håller inte direkt på med måltidsersättningar och sånt. Går ju dock över 600 eftersom jag inte räknat med det jag dricker. Men nu var det inte mina matvanor den här tråden handlade om!

Dricka är ofta boven i dramat. Det o sprit.
Citera
2015-07-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
53 låter bra. Hur lång är du?

Nje jag är inte helt nöjd... 171.
Citera
2015-07-26, 22:04
Medlem
Citat:
Nje jag är inte helt nöjd... 171.

Jag gillar jävligt smala tjejer och är lite av en expert i ämnet. 53 & 171 är helt ok till och med för mig. Beroende på hur du är byggd och hur mycket muskler du har så kan det vara helt perfekt.
Det är möjligt att du kan tappa nåt lite till utan att riskera hälsan men det behöver du säkert inte.

Med risk för att låta som pappa, se fan till att inte gå ner mer än 1 Kg, det blir inte bra. Min fru är extremt petit, 1.68 och runt 50kg. Det är smalt. För de flesta hade det varit förr smalt, men hon har petit benstomme så det ser naturligt ut.
Angående kalerierna så måste du räkna med dricka och 600 är för lite. Lägg dig på 500 minus så blir det bra. Man kan ligga på 500-800 minus men eftersom du är så liten så är nog 500 max.
Citera
2015-07-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Helt otroligt att man ska behöva göra din bakläxa
http://matkalkyl.se/se-mjolkfett3.php
Låt mig omformulera. Vad är det för ämnen du jagar efter i mjölk som man inte lätt kan få i sig på ett annat sätt?
Citera
2015-07-26, 22:20
Medlem
Citat:
Jag gillar jävligt smala tjejer och är lite av en expert i ämnet. 53 & 171 är helt ok till och med för mig. Beroende på hur du är byggd och hur mycket muskler du har så kan det vara helt perfekt.
Det är möjligt att du kan tappa nåt lite till utan att riskera hälsan men det behöver du säkert inte.

Med risk för att låta som pappa, se fan till att inte gå ner mer än 1 Kg, det blir inte bra. Min fru är extremt petit, 1.68 och runt 50kg. Det är smalt. För de flesta hade det varit förr smalt, men hon har petit benstomme så det ser naturligt ut.
Angående kalerierna så måste du räkna med dricka och 600 är för lite. Lägg dig på 500 minus så blir det bra. Man kan ligga på 500-800 minus men eftersom du är så liten så är nog 500 max.

Äntligen någon som inte klagar och håller på att alla killar gillar kurvor. Vilken tur din fru har, 50 skulle jag också vilja väga men har ju fastnat. Men vad menar du med 500 minus? Är inte så insatt i det där kaloriräknandet vet bara att det ligger runt 600 om dagen. Menar du det dagliga kaloriintaget man bör ha fast minus 500??
Citera
2015-07-26, 22:23
Medlem
Citat:
Dricka är ofta boven i dramat. Det o sprit.

Okej ja då har jag nog hittat lösningen. Dra ner festandet och drickandet. Har visst varit lite blåögd. Visste ju att alkohol innehåller väldigt mycket kalorier men tänkte väl aldrig att man kunde gå upp i vikt av det. Ska pröva bara dricka vatten som dryck denna här veckan och se nästa helg om det blivit någon förändring. Tack för era svar!
Citera
2015-07-26, 22:31
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Hmm okej får väl ha tålamod ett tag till då men med tanke på att jag promenerar typ 1 och en halv timme och äter cirka 600 kalorier om dagen så borde det inte behöva ta sån tid eller att jag ska behöva dra ner på matintaget ännu mer. Fast jag har iförsig inte räknat med det jag druckit. Var helt enkelt för dum för att inse att flytande saker också innehåller en hel del kalorier man får hålla koll på. Kanske går lättare om jag börjar räkna med det också.
600 kalorier om dagen är alldeles för lågt. Du svälter ju i princip.
Citera
2015-07-26, 23:00
Medlem
Citat:
Äntligen någon som inte klagar och håller på att alla killar gillar kurvor. Vilken tur din fru har, 50 skulle jag också vilja väga men har ju fastnat. Men vad menar du med 500 minus? Är inte så insatt i det där kaloriräknandet vet bara att det ligger runt 600 om dagen. Menar du det dagliga kaloriintaget man bör ha fast minus 500??

mm, men notera att jag också säger att du antagligen inte behöver gå ner nåt alls, 53 låter bra för din längd. Om du tvunget vill så gå inte ner för mycket. Min fru är kortare än du är och har mycket smal benstomme. Ingen gillar när man ser knotorna. För mig personligen hade det funkat bättre att du legat på 53-55 men lagt på lite mer muskler. Ser bättre ut. (och muskler väger mycket, så 55 är inte så mycket som det låter.)

Det finns en formel för att räkna ut vad du förbränner per dag utan träning. Standard är att man drar ifrån 500 kalorier från detta när man "deffar". Man kan dra bort mer men eftersom du är liten redan så måste du ta det lugnt. Skillnad för nån som väger 150 Kg att ligga på 1000 minus eller hur? Egentligen borde man så klart säga typ minus 20% eller så för att det ska bli rätt för alla.

http://www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/

Det enklaste är att räkna som att man inte tränar och sen lägga till 400-500 kalorier de dagar man tränar. Jag menar äta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in