2015-07-26, 20:56
Medlem
Nu tappar jag tålamodet. I en vecka har min vikt legat på 53.1. Frustrerande. Det går alltså varken upp eller ner, inte ens ett gram!! Jag har precis samma kalorintag som tidigare och rör på mig lika mycket så varför går jag inte ner mer, det gick ju väldigt fort i början? Har någon varit i samma situation och hur löste du isåfall det..? Har börjat dricka nästan ett paket mjölk om dagen känns det som, kan det vara problemet så det stannat upp? Trots att det är flytande?
Citera
2015-07-26, 20:57
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krlson
Nu tappar jag tålamodet. I en vecka har min vikt legat på 53.1. Frustrerande. Det går alltså varken upp eller ner, inte ens ett gram!! Jag har precis samma kalorintag som tidigare och rör på mig lika mycket så varför går jag inte ner mer, det gick ju väldigt fort i början? Har någon varit i samma situation och hur löste du isåfall det..? Har börjat dricka nästan ett paket mjölk om dagen känns det som, kan det vara problemet så det stannat upp? Trots att det är flytande?

Skulle det vara lite kalorier bara för att det är flytande?

1 liter mjölk har fler kcal än 1 liter Cola.
Citera
2015-07-26, 21:00
Medlem
Forskning föreslår att mjölk kan vara jävligt onyttigt i större mängder och ökar risken för flera olika sjukdomar.
Citera
2015-07-26, 21:06
Medlem
Citat:

Desto mer man går ner i vikt desto mindre måste man äta om man vill fortsätta gå ner i vikt.
Citera
2015-07-26, 21:13
Medlem
franges avatar
Vänta några veckor till. Det tar helt enkelt tid att gå ner i vikt, du måste se över längre tid än från vecka till vecka.
Citera
2015-07-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Skulle det vara lite kalorier bara för att det är flytande?

1 liter mjölk har fler kcal än 1 liter Cola.

VA? Okej då ska jag sluta upp att dricka mjölk genast. Trodde det var ett nyttigt alternativ. Dricker dock minimjölk eller lättmjölk. Det kan nog vara orsaken till varför jag inte går ner i vikt fast jag kämpar så mycket. Tack för den infon, ska googla nästa gång innan jag tar något för givet.
Citera
2015-07-26, 21:30
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
VA? Okej då ska jag sluta upp att dricka mjölk genast. Trodde det var ett nyttigt alternativ. Dricker dock minimjölk eller lättmjölk. Det kan nog vara orsaken till varför jag inte går ner i vikt fast jag kämpar så mycket. Tack för den infon, ska googla nästa gång innan jag tar något för givet.

Det är ett nyttigt alternativ. Mjölk är i min mening det bästa man kan dricka. Du behöver inte pressa en liter iallafall.
Citera
2015-07-26, 21:31
Medlem
Hmm okej får väl ha tålamod ett tag till då men med tanke på att jag promenerar typ 1 och en halv timme och äter cirka 600 kalorier om dagen så borde det inte behöva ta sån tid eller att jag ska behöva dra ner på matintaget ännu mer. Fast jag har iförsig inte räknat med det jag druckit. Var helt enkelt för dum för att inse att flytande saker också innehåller en hel del kalorier man får hålla koll på. Kanske går lättare om jag börjar räkna med det också.
Citera
2015-07-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Det är ett nyttigt alternativ. Mjölk är i min mening det bästa man kan dricka. Du behöver inte pressa en liter iallafall.

Okej man hör så mycket olika åsikter om det, men antog också det är nyttigt. Haha nej ska försöka hålla mig till två glas till sin höjd i fortsättningen...
Citera
2015-07-26, 21:34
Medlem
svampdamps avatar
600 kalorier? Varför misshandla sin kropp
Citera
2015-07-26, 21:37
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad exakt är det som är nyttigt med mjölk?
Citera
2015-07-26, 21:38
Medlem
53 låter bra. Hur lång är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här