2015-07-26, 16:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag pratar om misshandel och inte ringa misshandel. Vill du bli misshandlad? Om inte, varför?

Men läs vad som står...

Misshandel är inte att du blir halvt ihjälslagen, då är rubriceringen grov misshandel.

Nej jag vill inte bli misshandlad därför är jag inte med människor som slår mig förstår du? Men dessa idioter till kvinnor uppsöker ju uppenbarligen dessa idioter till män.
Citera
2015-07-26, 16:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Du slingrar dig igen. Jag pratar om väldigt specifika saker. Ingen hustrumisshandlare slår halvt ihjäl sin fru, det säger ju sig själv, för då skulle han haft en halvt ihjälslagen fru. Vi pratar om kvinnor som vill bli slagna och sedan kostar samhället massor av resurser för man måste hitta skyddade boenden till dem, hålla rättegångar och sedan hitta scape goats, t.ex. det feminister i USA kallar "rape culture".

Hade de inte velat bli slagna så hade de ju valt att bo med någon som inte misshandlar.
ja jag vet att du pratar om kvinnor du ej känner. Rikta in ditt hat mot misshandlaren i stället så slipper du eventuellt GISSA dig fram i verkligheten.
Det är och förblir misshandlaren som KOSTAR samhället och stjäl resurser.
Polisingripande, domstolar, fängelsen, psykologer, sjukvård som kostar mig och dig en jävla massa pengar.
Citera
2015-07-26, 16:49
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
ja jag vet att du pratar om kvinnor du ej känner. Rikta in ditt hat mot misshandlaren i stället så slipper du eventuellt GISSA dig fram i verkligheten.
Det är och förblir misshandlaren som KOSTAR samhället och stjäl resurser.
Polisingripande, domstolar, fängelsen, psykologer, sjukvård som kostar mig och dig en jävla massa pengar.

Vi har riktat vårt hat mot misshandlaren i 20 år. Det har haft positiva effekter så som att det är helt socialt oacceptabelt att slå sin fru. Nu är det dags att vi tittar på denna andra parten; kvinnan som väljer att bli misshandlad.
Citera
2015-07-26, 16:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vi har riktat vårt hat mot misshandlaren i 20 år. Det har haft positiva effekter så som att det är helt socialt oacceptabelt att slå sin fru. Nu är det dags att vi tittar på denna andra parten; kvinnan som väljer att bli misshandlad.
Ja ta och slå dig fram så kommer du nog att komma långt i din lösning på problemet.
Nu får du fortsätta att ta diskussionen med andra som tycker som dig. Jag har sagt mitt i ämnet misshandel och kan tyvärr inte säga mer om saken.
Hoppas att du kommer fram till en reel samhällslösning istället för att tugga om det endast.
Citera
2015-07-26, 17:06
Medlem
.
Citera
2015-07-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ja, då är vi överens med andra ord. En minoritet av kvinnor vill bli slagna och våldtagna och samhället ska sluta kasta resurser på dessa.
Var har du fått det ifrån i så fall att samhället kastar resurser på den minoritet av kvinnor som vill bli slagna och våldtagna om de nu går där i sina hem och tar emot stryk och är nöjda och blir sura om samhället ska lägga sig i. Tycker du Babianen verkar kräva att få ta del av en massa av samhällets resurser?

I övrigt har du ju inget emot att samhället ska kasta resurser på män som vill roa sig på krogen så det är svårt att fatta vad som är ditt problem.
Citera
2015-07-26, 18:13
Medlem
Citat:
Varför ska vi titta på kvinnor som väljer att bli misshandlade? Får Babianen inte leva sitt liv som hon vill utan att du ska lägga dig i?
Citera
2015-07-26, 18:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ja, då är vi överens med andra ord. En minoritet av kvinnor vill bli slagna och våldtagna och samhället ska sluta kasta resurser på dessa.
Man kan inte vilja bli våldtagen eftersom det är en handling som sker mot offrets vilja. Det ingår i begreppet tt det sker mot din vilja, inte med din vilja. Att ha sex med en främling eller okonventionellt, hårdhänt rentav våldsamt sex är inte detsamma som att vilja bli våldtagen.
Citera
2015-07-26, 18:20
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Du slingrar dig igen. Jag pratar om väldigt specifika saker. Ingen hustrumisshandlare slår halvt ihjäl sin fru, det säger ju sig själv, för då skulle han haft en halvt ihjälslagen fru. Vi pratar om kvinnor som vill bli slagna och sedan kostar samhället massor av resurser för man måste hitta skyddade boenden till dem, hålla rättegångar och sedan hitta scape goats, t.ex. det feminister i USA kallar "rape culture".

Hade de inte velat bli slagna så hade de ju valt att bo med någon som inte misshandlar.
Finns ju de som kommer in på sjukhus gång på gång pga att de blivit sönderslagna av sin partner. Du snackar skit.
Citera
2015-07-26, 18:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Man kan inte vilja bli våldtagen eftersom det är en handling som sker mot offrets vilja. Det ingår i begreppet tt det sker mot din vilja, inte med din vilja. Att ha sex med en främling eller okonventionellt, hårdhänt rentav våldsamt sex är inte detsamma som att vilja bli våldtagen.

Betyder det att det finns kvinor som inte kan bli våldtagna eftersom de tänder på att bli tvingade till sex?

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Finns ju de som kommer in på sjukhus gång på gång pga att de blivit sönderslagna av sin partner. Du snackar skit.

1) Använd sunt förnuft varför skulle en man slå sönder sin kvinna? Vem ska då laga hans mat, städa hemmet, dra in pengar, och suga hans kuk? Han förlorar väldigt mycket på det. Alltså är det inte "bad guys" som sätter sina kvinnor på sjukhus. Det är "snälla killar" som har blivit mobbade av en kvinna som vill ha en man som slår henne tills han har förlorat kontrollen och slagit sönder henne.

2) Titta på exemplet som jag postade här, (FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

- mobbaren är mannen som kvinnan vill ha.

- mesen är mannen som kvinnan är tilsammans med.

- ett typiskt exempel kan vara att kvinnan har sex med mobbaren och ser till att mesen får reda på det, mesen spårar ur och sätter kvinnan på sjukhus/dödar henne.

- i media ser det ut som att det är en mobbare som har gjort det, medan det i verkligheten är en "nice guy".
Senast redigerad av Babianen 2015-07-26 kl. 18:33.
Citera
2015-07-26, 19:03
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Varför ska vi titta på kvinnor som väljer att bli misshandlade? Får Babianen inte leva sitt liv som hon vill utan att du ska lägga dig i?

Jovisst, men hon verkar vara ärlig med vad som försiggår. Jag pratar om kvinnor som är oärliga med det och låter samhället sätta in en massa resurser helt i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Var har du fått det ifrån i så fall att samhället kastar resurser på den minoritet av kvinnor som vill bli slagna och våldtagna om de nu går där i sina hem och tar emot stryk och är nöjda och blir sura om samhället ska lägga sig i. Tycker du Babianen verkar kräva att få ta del av en massa av samhällets resurser?

I övrigt har du ju inget emot att samhället ska kasta resurser på män som vill roa sig på krogen så det är svårt att fatta vad som är ditt problem.

babianen verkar ju inte kräva samhällsresurser, men det finns fullt av andra kvinnor som blir misshandlade och sedan försöker snyfta till sig så mycket som möjligt trots att de själv medvetet sett till att bli misshandlade.
Senast redigerad av Nandu 2015-07-26 kl. 19:06.
Citera
2015-07-26, 19:17
Medlem
Citat:
Jovisst, men hon verkar vara ärlig med vad som försiggår. Jag pratar om kvinnor som är oärliga med det och låter samhället sätta in en massa resurser helt i onödan.

babianen verkar ju inte kräva samhällsresurser, men det finns fullt av andra kvinnor som blir misshandlade och sedan försöker snyfta till sig så mycket som möjligt trots att de själv medvetet sett till att bli misshandlade.
Jaha, jag trodde du pratade om kvinnor som ville bli misshandlade och därför blev sura om samhället la sig i och avbröt.

Kan du berätta vilka du pratar om egentligen som vill bli misshandlade och vill ha samhällets hjälp att inte bli misshandlade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in