Citat:
Ursprungligen postat av
Epimanes
Ja, S är ju insyltade i PRO(den typiske sosseväljaren är ganska gammal) och försöker hålla fotfolket i LO-facken på plats. De importerade bidragstagarna vill inte se några nedskärningar på sina bidrag så de sitter också vackert i båten. Moderaterna har inte samma grepp om den större populasen och presumtive väljaren.
Vetefan hörru.
Reste runt litet i mellersta Sverige i studiesyfte. Hamnade på ett par halvdöda bruksorter, som tagna ur en 60-talsfilm med folkets hus och socialdemokraternas partikontor i samma byggnad.
Inget händer här. Macken har stängt, närmaste bank/bankomat är Södertälje eller Strängnäs. De unga bor kring Mariatorget i Stockholm, förvirrade över vilka de är, vad de kan göra och vilket kön de tillhör.
Ett halvdussin gubbar från bruket (pensionerade/arbetslösa) sitter på kafeét tidigt på morgonen och snackar raggarbilar och gångna tider (för att slippa se kärringarna sina antar jag).
Jag lyssnar på snacket när jag äter en leverpastejsmacka och pinar i mig kaffet.
Sossebygd. Sossar i hjärta och själ. Knegare vilka byggt det här välfärdslandet med hårt arbete.
Hatten av. Det var dessa orter och dessa gubbar (och kärringar) vilka bär ansvaret för att vi har ett Sverige som vi har det i dag.
Vad slirar samtalen in på, gång efter annan tror ni?
Dessa gubbar talar inte rakt ut (tuktade av partipiskan som de är?) men nog pratar de politik altid, och vad tänker ni är det återkommande ämnet?
Kostnaden och konsekvensen av Invandringen.
Inget hat. Inget främlingshat. Men sunt bonnförnuft...det här går inte längre..
Snart brister dammen både inom PRO och Sossarna.
Åk en sväng och kolla själva så får ni se.
PS Det samma gäller de etablerade näringsidkarna från utlandet vilka kom för 10-15 år sedan. De har slitit hund för att bygga upp något i trygghet från muselmaner, nu ser det allt rivas ner. Starka SD kandidater inom utlandsfödda entrepenörer finns det många av också.DS