2015-07-26, 10:11
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
På tal om återförvisning av asylfall.

Man skulle kanske kunna göra det retroaktivt olagligt för alla asylfall som beviljats för personer "utan giltiga pass och visumhandlingar när de anlände till Sverige?"
Man utvisar sedan dessa individer.

Undrar förresten hur många av de asylsökande som har giltiga pass och visum?
På sätt och vis är det redan olagligt på så vis att den asylsökande är skyldig att tala sanning. Varför skulle de kasta handlingarna om de hade genuina skäl? Problemet är bevisningen.

Man skulle kunna samköra register från socialen, Migrationsverket, Skatteverket och Försäkringskassan och kanske till och med ta ut transaktionslistor från banken och sedan kan en migga eller liknande sitta en tag och titta igenom handlingarna efter diskrepanser.

Varit tillbaka i landet du flydde ifrån? Haft pengar du inte redovisat? Ljugit om din ålder? Ljugit om att din familj blivit dödad, för att sedan "hitta" dem igen? Thank you and Goodbye!

Kommit hit som anhörig till någon som får PUT indraget? Om det var så jäkla viktigt att återförenas förra gången ska vi inte stå i vägen nu.
2015-07-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
De kommer även behöva ducka för polisen.
Papperslösa blir nämligen satta i förvar i väntan på utvisning då de inte har rätt till att vistas i Sverige.

Ja. Och? Då är vi tillbaks på ruta ett där personen ifråga är i förvar och ska utvisas men utvisning kan inte verkställas.

Folk tycks tro att utvisning kan göras unilateralt av Sverige. Så är inte fallet. Utan ett accepterande mottagarland kan en utvisning inte genomföras så rent praktiskt är det nästintill omöjligt att utvisa människor utan dubbla medborgarskap.

Vad gäller asylsökande som dolt sin identitet så kan man naturligtvis misstänka att denne är, säg, eritrean och då kontakta Eritrea för att se om id kan fastställas med nationella register. Men om så inte går och Eritrea vägrar ta emot så är man fast.

Detta är anledningen till att det viktiga är att mota Olle i grind. Man blir aldrig av med Olle annars utom möjligen genom Oytos frivilliga repatriering.
2015-07-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
På sätt och vis är det redan olagligt på så vis att den asylsökande är skyldig att tala sanning. Varför skulle de kasta handlingarna om de hade genuina skäl? Problemet är bevisningen.

Man skulle kunna samköra register från socialen, Migrationsverket, Skatteverket och Försäkringskassan och kanske till och med ta ut transaktionslistor från banken och sedan kan en migga eller liknande sitta en tag och titta igenom handlingarna efter diskrepanser.

Varit tillbaka i landet du flydde ifrån? Haft pengar du inte redovisat? Ljugit om din ålder? Ljugit om att din familj blivit dödad, för att sedan "hitta" dem igen? Thank you and Goodbye!

Kommit hit som anhörig till någon som får PUT indraget? Om det var så jäkla viktigt att återförenas förra gången ska vi inte stå i vägen nu.

Nej. Problemet är inte bevisningen. Problemet är att faktiskt verkställa utvisningen. Utan en samarbetsvillig motpart går det inte. Och motpartsländerna är ofta inte särdeles samarbetsvilliga.

Vad man däremot kan göra för framtiden är att at bort incitmanten att "tappa" passen. Exempelvis att man aldrig utdelar PUT för identitetslösa som således inte kan ta hit anhöriga. Detta skulle fullständigt ta bort alla incitment att tappa passet. Idag är det nästan tvärtom så att det bara är fördelaktigt att "tappa" det förutom om du är från Syrien.

Av de som redan är här kommer man aldrig lyckas utvisa några större antal.
2015-07-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Ja. Och? Då är vi tillbaks på ruta ett där personen ifråga är i förvar och ska utvisas men utvisning kan inte verkställas.

Folk tycks tro att utvisning kan göras unilateralt av Sverige. Så är inte fallet. Utan ett accepterande mottagarland kan en utvisning inte genomföras så rent praktiskt är det nästintill omöjligt att utvisa människor utan dubbla medborgarskap.

Vad gäller asylsökande som dolt sin identitet så kan man naturligtvis misstänka att denne är, säg, eritrean och då kontakta Eritrea för att se om id kan fastställas med nationella register. Men om så inte går och Eritrea vägrar ta emot så är man fast.

Detta är anledningen till att det viktiga är att mota Olle i grind. Man blir aldrig av med Olle annars utom möjligen genom Oytos frivilliga repatriering.
Var det inte Israel som blev av med en stor andel "papperslösa" Afrikaner genom att erbjuda något Afrikanskt land vapen som ersättning för att ta emot dem? Sverige hade kunnat försöka starta ett liknande samarbete med något land. Inte nödvändigtvis med vapen som kompensation givetvis. Annars kanske det går att köpa en ganska stor ö någonstans, upprätta ett litet samhälle där och skicka personerna dit. Med andra ord någon slags fängelsekoloni på andra sidan jorden. Båda idéerna lär vara kostsamma och inte särskilt populära men förmodligen genomförbara i praktiken och i längden förmodligen värda besväret. Dessa idéer vara endast två som jag kom att tänka på. Det finns säkert bättre alternativ. Jag ville bara poängtera att om det finns en faktisk vilja att bli av med dessa personer så är jag övertygad om att man kan hitta lagliga, praktiska och humana lösningar.
2015-07-26, 11:04
Medlem
Nu har det gått några dagar sedan Sentios opinionsbomb publicerades. Bortsett från SvD och några landsortstidningar har det mediala intresset varit minst sagt svalt i MSM. Här har vi alltså en nyhet från ett välrenommerat institut där det föreligger ett stort allmänintresse över resultatet. Inte bara det, artiklar om detta skulle med stor sannolikhet generera stora läsarmängder, dvs det finns även ett ekonomiskt incitament att berätta om resultatet. Men intet, sällan har medias politiskt styrda agenda visats upp i ett mer kallt och förklarande ljus. Det publicistiska uppdraget, och ekonomiska incitament, väger lätt när det gäller att motarbeta SD (och i detta fallet, sanningen, via en "felaktigt" pekande opinionsundersökning).
Senast redigerad av Fnysington 2015-07-26 kl. 11:06.
2015-07-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddddg
Var det inte Israel som blev av med en stor andel "papperslösa" Afrikaner genom att erbjuda något Afrikanskt land vapen som ersättning för att ta emot dem? Sverige hade kunnat försöka starta ett liknande samarbete med något land. Inte nödvändigtvis med vapen som kompensation givetvis. Annars kanske det går att köpa en ganska stor ö någonstans, upprätta ett litet samhälle där och skicka personerna dit. Med andra ord någon slags fängelsekoloni på andra sidan jorden. Båda idéerna lär vara kostsamma och inte särskilt populära men förmodligen genomförbara i praktiken och i längden förmodligen värda besväret. Dessa idéer vara endast två som jag kom att tänka på. Det finns säkert bättre alternativ. Jag ville bara poängtera att om det finns en faktisk vilja att bli av med dessa personer så är jag övertygad om att man kan hitta lagliga, praktiska och humana lösningar.

Jag tror på någon variant av den första lösningen. Vi får också komma ihåg att våra problem ingalunda är unika för Sverige (även om Sverige är värst) och det borde därmed finnas förutsättningar för ett större europeiskt repatrieringssamarbete i framtiden.

Israel är rätt extrema och kör bland annat med massteriliseringar av afrikaner. Israeliska politiker är medvetna om den demografiska utvecklingen och gör allt för att säkra den askenasiska majoriteten i landet.
Senast redigerad av R3tribution 2015-07-26 kl. 11:09.
2015-07-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag har läst dina tankar.

Jag förenklar ditt resonemang och även mitt eget. Detta för att synliggöra vad vi inte är överens om. Vi vet båda att vi är nationalister och hyser samma motvilja till självhatet och den utplåning som blir följden av denna.

Men vi har likväl diametralt olika syn på lösning.

Du frågar på vilket sätt "kretsloppsimigration" motsäger värn av svenskars rättigheter. Det finns ingen motsägelse. Det är en win-win.

Men det är inte poängen.

Förenklat bygger ditt resonemang på att vi ska övertyga om repatriering genom att påtala att det gynnar andra folk. Förenklat kan vi också utgå från att det inte kommer ses som hyckleri och ett fegt sätt att säga att vi inte vill ha alla dessa människor här.

Din taktik kommer då leda till ett svenskt Sverige, men alltjämt med en befolkning som fortfarande inte vill, vågar eller ens anser att VI SJÄLVA har rättigheter. Hela din plan har ju genomförts enligt precis samma grundpremiss som gäller idag. Att alla våra beslut är avhängiga på hur det får andra folk att må.

Jag menar, förenklat, att det inget är vunnet om Sverige inte blir svenskarnas land till följd av en återuppväckt självbevarelsedrift.

Problemet är att svenskarna förlorat sin kollektiva överlevnadsinstinkt. Det är den som måste väckas. Pragmatiska lösningar som syftar till att skydda svenskar utan överlevnadsinatinkt kommer alltid göra oss till självutnämnda slavar i en global värld.

Syftet med repatriering måste vara att vilja bevara Sverige. Annars blir vår överlevnad bara en bieffekt av ett nytt sätt att fortsätta tjäna andra. Det är ungefär som att säga att vi måste bekämpa gruppvåldtäkterna för att minska rasismen.

Du argumenterar mot en halmgubbe. Visa mig den postare på Flashback som skrivit mer och bättre om svenska folkets egenvärde och folkrätt än jag gjort. Som bättre och oftare formulerat kritik mot det vi utsatts för, i stil med detta ur Mediakrigstråden:

Citat:
Hela tiden kokar det ner till två rasistiska vrångbilder: Antingen är den vite, svensken implicit högre stående, genetiskt överlägsen sort som har en white man's burden att axla. En Bamse bland folkslagen, skyldig att vara snäll eftersom han är stark. En kolonial chauvinism, en masochistisk skuldmedvetenhet om den egna övermännisko-statusen.

Eller så är svensken mindre värd. Mindre värd att förlåtas för sina mänskliga svagheter, med mindre rätt till en egen, trygg plätt på jorden att kalla sin egen än alla andra, mindre rätt till självidentifikation. Med unika krav för sin själva existens som etnicitet. En träl, ett oskäligt dragdjur på åkern.

Det enda icke-rasistiska är det valspråk jag ständigt tjatar om: Ett folk som alla andra. Med samma rättigheter, utan särskilda skyldigheter.

Du verkar ha fått för dig att kretsloppsmigration är en clever ploj jag gömmer mig bakom, när det bara är en pragmatisk politik som del av en helgjuten, oprutad och oantastlig nationalistisk värdegrund som inte kan uttryckas tydligare än jag gör.

Du efterlyser en "radikalare retorik" där svenskarnas legitima egenintresse och företräde sätts främst - jag hävdar att det inte är det minsta radikalt att hävda svenskarnas legitima egenintresse och företräde. Vem ligger längst fram då?

Min retorik är starkare än bara real talk som inte hymlar och hycklar, eftersom jag alltid hamnar i överläget att kunna använda rådande paradigms moraliserande klander tillbaka mot svenska folkets ovänner.

I den mån det går att "väcka" ett folk med ord så finns ingen bättre metod än den jag använder: Vår normalitet, vår litenhet är vår folk- och skyddsrätt. Vår utsatthet kräver skyddsinstinkt, vår mänsklighet omsorg. Vi är inga övermänniskor, svenska folket inget herrefolk är en mycket potentare valslogan än något SD någonsin kommit med. I det ligger ett absolut anspråk, en universell rätt.

Och här är grejen: Återvandring i stor skala är inte den hemliga, mörka SD-agenda som många tycks tro - det är tvärtom något som både kan och bör börja implementeras av etablerade partier som ett sätt att motverka SD och verklighetens problem. Det är helt okontroversiellt - om man bara gör det okontroversiellt och värdeneutralt/positivt.

Vad är radikalare än radikalt? Jo, att inse och propagera för att det radikala är det normala.

2015-07-26, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Det finns många olika lösningar, om man vill. Tex har många angett fel namn samt brett på extra när de angett sina asylskäl, då de varit medvetna om att ingen större kontroll skulle komma ske. Detta ska utredas grundligt och de som ljugit, ska ut direkt. Kanske kan man kombinera det med frivillig repatriering. De som erkänner att de ljugit, får mer tid på sig, får bidrag. Men om du avslöjas med din lögn åker du ut direkt och all din egendom konfiskeras etc. Då kommer mycket att lösa sig självt utan långa, jobbiga utredningar.

Allt går, om man vill och detta är inga konstigheter. Jag är säker på att folk i allmänhet vill att lögnare och brottslingar inte ska får skydd här, så om SD realiserar detta, kommer de att få ökat stöd.

Mycket bra förslag.
2015-07-26, 11:37
Bannlyst
Citat:
Hur kommer du fram till att det inte är vårt problem? Du kommer ju de facto inte bli av med individen eftersom inget mottagarland kommer ta emot denne?

Således blir individen kvar i Sverige och är således vårt problem.

Visst kan man dra in sociala förmåner mm. men personen kommer ju fortsatt vara bosatt i landet om än som "papperslös".

Dessa ska spärras in i lager eller igenmurade ghetto, utan några sociala förmåner. Varför inte mura in hela Malmö föresten? Deportera de som inte kan utvisas till Malmö, stäng av bidragskranen och elförsörjnignen.
2015-07-26, 12:01
Medlem
Citat:
Nej. Problemet är inte bevisningen. Problemet är att faktiskt verkställa utvisningen. Utan en samarbetsvillig motpart går det inte. Och motpartsländerna är ofta inte särdeles samarbetsvilliga.

Vad man däremot kan göra för framtiden är att at bort incitmanten att "tappa" passen. Exempelvis att man aldrig utdelar PUT för identitetslösa som således inte kan ta hit anhöriga. Detta skulle fullständigt ta bort alla incitment att tappa passet. Idag är det nästan tvärtom så att det bara är fördelaktigt att "tappa" det förutom om du är från Syrien.

Av de som redan är här kommer man aldrig lyckas utvisa några större antal.

Vet ett mycket lämpligt motmedel för motsträviga asylanter.

Ett läger med militärtält och varsin yxa att hugga ved!
Sen levererar man några säckar med säd varje månad till att koka gröt på.

Lägret är givetvis omgivet av taggtråd, med 20 000 Volt högspänning.

Ett sådant läger har en helt minimal kostnad för staten, så det spelar ingen roll om de utvisade föredrar detta vildmarksliv!
Senast redigerad av Hultabultan 2015-07-26 kl. 12:25.
2015-07-26, 12:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Dessa ska spärras in i lager eller igenmurade ghetto, utan några sociala förmåner. Varför inte mura in hela Malmö föresten? Deportera de som inte kan utvisas till Malmö, stäng av bidragskranen och elförsörjnignen.

Ja det är väl dags att göra det:
Ännu en handgranat briserade i centrala Malmö tidigt på morgonen.
– Bilar är splitterskadade, säger Stephan Söderholm vid Skånepolisen.
Den ska ha exploderat bara ett tjugotal meter från ett tidningsbud, enligt obekräftade uppgifter.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21171118.ab
2015-07-26, 12:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
När det gäller Sentio och M så ger sentios M-felfaktor 20,8*1,11=23,1 mot SDs 23,3*1,01=23,6%
Så om man är så opartisk som du är så borde det rimliga vara att dra slutsatsen att SD sannolikt gått om med ca en halv procentenhet.

Skillnaden är att vi vet att SD är uppåtgående i alla opinionsundersökningar ,men M är på väg ner eller stillastående(?), så sannolikheten att Sentio helt plötsigt övervärderat SD är nog ungefär lika med noll.
Betydligt troligare att M är övervärderat faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in