Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Jag har läst dina tankar.
Jag förenklar ditt resonemang och även mitt eget. Detta för att synliggöra vad vi inte är överens om. Vi vet båda att vi är nationalister och hyser samma motvilja till självhatet och den utplåning som blir följden av denna.
Men vi har likväl diametralt olika syn på lösning.
Du frågar på vilket sätt "kretsloppsimigration" motsäger värn av svenskars rättigheter. Det finns ingen motsägelse. Det är en win-win.
Men det är inte poängen.
Förenklat bygger ditt resonemang på att vi ska övertyga om repatriering genom att påtala att det gynnar andra folk. Förenklat kan vi också utgå från att det inte kommer ses som hyckleri och ett fegt sätt att säga att vi inte vill ha alla dessa människor här.
Din taktik kommer då leda till ett svenskt Sverige, men alltjämt med en befolkning som fortfarande inte vill, vågar eller ens anser att VI SJÄLVA har rättigheter. Hela din plan har ju genomförts enligt precis samma grundpremiss som gäller idag. Att alla våra beslut är avhängiga på hur det får andra folk att må.
Jag menar, förenklat, att det inget är vunnet om Sverige inte blir svenskarnas land till följd av en återuppväckt självbevarelsedrift.
Problemet är att svenskarna förlorat sin kollektiva överlevnadsinstinkt. Det är den som måste väckas. Pragmatiska lösningar som syftar till att skydda svenskar utan överlevnadsinatinkt kommer alltid göra oss till självutnämnda slavar i en global värld.
Syftet med repatriering måste vara att vilja bevara Sverige. Annars blir vår överlevnad bara en bieffekt av ett nytt sätt att fortsätta tjäna andra. Det är ungefär som att säga att vi måste bekämpa gruppvåldtäkterna för att minska rasismen.
Du argumenterar mot en halmgubbe. Visa mig den postare på Flashback som skrivit mer och bättre om svenska folkets egenvärde och folkrätt än jag gjort. Som bättre och oftare formulerat kritik mot det vi utsatts för, i stil med detta ur Mediakrigstråden:
Citat:
Hela tiden kokar det ner till två rasistiska vrångbilder: Antingen är den vite, svensken implicit högre stående, genetiskt överlägsen sort som har en white man's burden att axla. En Bamse bland folkslagen, skyldig att vara snäll eftersom han är stark. En kolonial chauvinism, en masochistisk skuldmedvetenhet om den egna övermännisko-statusen.
Eller så är svensken mindre värd. Mindre värd att förlåtas för sina mänskliga svagheter, med mindre rätt till en egen, trygg plätt på jorden att kalla sin egen än alla andra, mindre rätt till självidentifikation. Med unika krav för sin själva existens som etnicitet. En träl, ett oskäligt dragdjur på åkern.
Det enda icke-rasistiska är det valspråk jag ständigt tjatar om: Ett folk som alla andra. Med samma rättigheter, utan särskilda skyldigheter.
Du verkar ha fått för dig att kretsloppsmigration är en clever ploj jag gömmer mig bakom, när det bara är en pragmatisk politik som del av en helgjuten, oprutad och oantastlig nationalistisk värdegrund som inte kan uttryckas tydligare än jag gör.
Du efterlyser en "radikalare retorik" där svenskarnas legitima egenintresse och företräde sätts främst - jag hävdar att det inte är det minsta radikalt att hävda svenskarnas legitima egenintresse och företräde. Vem ligger längst fram då?
Min retorik är starkare än bara
real talk som inte hymlar och hycklar, eftersom jag alltid hamnar i överläget att kunna använda rådande paradigms moraliserande klander tillbaka mot svenska folkets ovänner.
I den mån det går att "väcka" ett folk med ord så finns ingen bättre metod än den jag använder: Vår normalitet, vår litenhet är vår folk- och skyddsrätt. Vår utsatthet kräver skyddsinstinkt, vår mänsklighet omsorg.
Vi är inga övermänniskor, svenska folket inget herrefolk är en mycket potentare valslogan än något SD någonsin kommit med. I det ligger ett absolut anspråk, en universell rätt.
Och här är grejen: Återvandring i stor skala är inte den hemliga, mörka SD-agenda som många tycks tro - det är tvärtom något som både kan och bör börja implementeras av etablerade partier som ett sätt att motverka SD och verklighetens problem.
Det är helt okontroversiellt - om man bara gör det okontroversiellt och värdeneutralt/positivt.
Vad är radikalare än radikalt? Jo, att inse och propagera för att
det radikala är det normala.