Citat:
Ibland blir man lite irriterad bara. Jag har tänkt skriva tidigare bl a att jag beundrar er här enormt för ert tålamod och snälla svar på frågor från lata postare som frågar om sånt som det skrivits om i massor av inlägg tidigare. Det står dessutom i början av tråden vad man ska undvika och vad man ska tänka på allmänt, t ex använda sökfunktionen. Om man inte orkar det och dessutom säger till den som opponerar sig lite att denne ska gå ur tråden ser jag som väldigt fräckt. Ja jag är intresserad av fallet, annars skulle jag ju inte vara här i tråden.
Ok, visst kan jag läsa genom alla 4300 sidor för att se om någon råkat svara på min undran
Men det är flera frågor och situationer som diskuterats flera gånger
Man behöver lyfta på alla stenar flera gånger om, för att se nya infallsvinklar och det en annan missar kanske någon annan ser/upptäcker
Samt att det är betydligt mer givande att tillsammans försöka lösa detta jämfört med att sitta i sin ensamhet med sina tankar.
Men om du gillar att tänka och lösa saker på egen hand kan du gå ur tråden och låta oss andra diskutera tillsammans och prova alla möjligheter för att nå lösning eller nya infallsvinklar
Ok, visst kan jag läsa genom alla 4300 sidor för att se om någon råkat svara på min undran
Men det är flera frågor och situationer som diskuterats flera gånger
Man behöver lyfta på alla stenar flera gånger om, för att se nya infallsvinklar och det en annan missar kanske någon annan ser/upptäcker
Samt att det är betydligt mer givande att tillsammans försöka lösa detta jämfört med att sitta i sin ensamhet med sina tankar.
Men om du gillar att tänka och lösa saker på egen hand kan du gå ur tråden och låta oss andra diskutera tillsammans och prova alla möjligheter för att nå lösning eller nya infallsvinklar
Att somliga här har blivit ombedda av mod att inte skriva i tråden kan kanske bero på att man säger sig ha läst men ändå inte har förstått ett dugg utan frågar om och om igen om tidigt nämnda fakta.
Håller själv på att läsa igen en hel del men det blir lite hoppande hit och dit i tråden och man blir så sömnig efter en stund.
Hade tänkt nämna lite om att jag var förbi caféet tidigare i veckan - oplanerat men svängde förbi när jag insåg att jag körde rv 44 och har man semester så finns tid för extrasvängar. Det slumpade sig så att jag kom 18.08 dit. Hade det inte varit så otroligt långsamt på rv 44 med stillastående köer stundtals så hade jag gått in och tagit en fika. När jag kom gick precis två flickor från dörr på västra långsidan med något som såg ut som en låda i famnen på en av dem. De gick mot södra parkeringen och såg inte åt mitt håll. Dristade mig till att ställa mig på parkeringen vid norra gaveln och kände mig fantastiskt dum och förbannat nyfiken. Känslan var: Öde. Och jag väntade på att höra flickornas bil/bilar starta och köra iväg. Men inte ett ljud. En och annan bil passerade medan jag satt i min bil med öppen bildörr och sedan gick ur några minuter för att sträcka på mig. Hade kört bil hela dagen.
Kan tillägga att jag körde igenom Källby och lämnade 18.04 och hade parkerat vid caféet 18.08.
Körde definitivt inte ner mot säteriet. Väg dit får man leta efter och om man tittar noga finns en liten vit vägvisare med tunn röd text och en cykel på med namn Blomberg på. Där vill man inte köra in utan legitimt ärende.
Finns även en liten väg som svänger in vänster en liten bit efter de sju bostadshusen och det är en grusväg med grässträng i mitten sådär gammaldags lantligt. Det är ingen väg man svänger in med bil på alltså. Inte moped heller skulle jag tro. Om man hör till området kanske man gör det möjligen.
Senast redigerad av Gusselby 2015-07-26 kl. 13:22. Anledning: Ändrat skrivna östra långsidan till västra densamma, samt texttillägg.
Senast redigerad av Gusselby 2015-07-26 kl. 13:22. Anledning: Ändrat skrivna östra långsidan till västra densamma, samt texttillägg.